АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Формотворчі концепції стилю модерн. і пошук нетрадиційних форм

Читайте также:
  1. В1.1 Основні історіософські концепції походження українського народу.
  2. Ведення розвідки розвідувальною засідкою, нальотом, пошуком
  3. Відділи та управління виконавчих комітетів, порядок їх формування, пошуки оптимальної структури
  4. Влада як соц. явище. Концепції влади. Методи влади. Проблеми легітимності влади.
  5. Давньоруська культурна спадщина: концепції континуїтету
  6. Державний бюджет та його структура. Концепції формування державного бюджету.
  7. Державний бюджет: види бюджетного сальдо; концепції збалансування бюджету; джерела дефіцитного фінансування.
  8. Еволюція концепції
  9. Зародження і етапи розвитку контролінгу(історія виникнення, передумови створення концепції контролінгу, розвиток контролінгу в США та Німеччині)
  10. Зміна культури організації при реалізації концепції TQM
  11. Класифікація методів творчого пошуку альтернативних варіантів. Характеристика найважливіших з них.
  12. Композиція і особливості стилю «Слова про Закон і Благодать» Іларіона.

Модерн (від фр. Moderne - сучасний), ар-нуво (фр. art nouveau, букв. «Нове мистецтво»), югендстіль (нім. Jugendstil - «молодий стиль») - художній напрям у мистецтві, найбільш популярне у другій половині XIX - початку XX століття. Його відмінними рисами є відмова від прямих ліній і кутів на користь більш природних, «природних» ліній, інтерес до нових технологій (наприклад в архітектурі), розквіт прикладного мистецтва.
Архітектуру модерну відрізняє відмова від прямих ліній і кутів на користь більш природних, «природних» ліній, використання нових технологій (метал, скло).
Як і ряд інших стилів, архітектуру модерну відрізняє також прагнення до створення одночасно і естетично красивих, і функціональних будівель. Велика увага приділялася не тільки зовнішнім виглядом будівель, але і інтер'єру, який ретельно опрацьовувався. Усі конструктивні елементи: сходи, двері, стовпи, балкони - художньо оброблялися.
Одним з перших архітекторів, що працювали в стилі модерн, був бельгієць Віктор Орта (1861-1947). У своїх проектах він активно використовував нові матеріали, в першу чергу, метал та скло. Несучих конструкцій, виконаним із заліза, він надавав незвичайні форми, що нагадують якісь фантастичні рослини. Сходові поручні, світильники, що звисають зі стелі, навіть дверні ручки - все ретельно проектувалося в єдиному стилі. У Франції ідеї модерну розвивав Ектор Гімар, що створив, у тому числі, вхідні павільйони паризького метро.

Ще далі від класичних уявлень про архітектуру пішов Антоні Гауді. Будівлі, споруджені їм, настільки органічно вписуються в навколишній пейзаж, що здаються справою рук природи, а не людини.

Одним із принципів архітектури епохи модерну був принцип "зсередини назовні": від найбільш оптимального, індивідуально-зручного планування внутрішніх приміщень до зовнішнього вигляду будівлі. Завдяки художній обробці і несиметричності фасади відбивали доцільність і затишність розташування внутрішніх кімнат.

Стиль модерн виник в архітектурі та американському мистецтві наприкінці XIX - початку XX століття і найбільш яскраво проявився в архітектурі приватних будинків - особняків, а також у будівництві ділових, промислових і торгових будівель - банків, бірж, вокзалів. З'явившись в умовах бурхливого розвитку індустріального суспільства, стиль модерн, з одного боку, характеризувався раціональними конструкціями: широко застосовувався залізобетон, скло, облицювальна кераміка, - з іншого боку, основною ознакою стилю є його декоративність. У будівлях в стилі модерн немає поділу на конструктивні та декоративні елементи: архітектурні форми осмислювалися естетично, так що, милуючись красою і декоративністю несучих конструкцій можна було забути про їх практичне призначення.

Таким чином, можна виділити характерні риси стилю модерн в архітектурі:

* Декоративність;
* Основні мотиви - рослинні;
* Основний принцип - уподібнення рукотворного природного і навпаки;
* Творче переосмислення історичних стилів як джерела архітектурних форм;
* Первинність функціонального призначення і проходження форми цьому призначенню.

 

 


1 | 2 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.)