Усього 70 годин, темат. оцінювання – 6 годин, розвиток мовлення – 8 годин,
№
| Тема уроку
| Дата
|
| Із літератури європейського бароко (4 г)
|
|
1.
| Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко. Визначення бароко як літературного напряму.
|
|
2.
| Педро Кальдерон — видатний драматург і поет іспанського бароко. «Життя — це сон» як втілення світоглядних і художніх принципів бароко.
|
|
3.
| Філософсько-моральний конфлікт драми.
|
|
4.
| Причини і наслідки еволюцій образу Сехісмундо
|
|
| Із літератури классицизму (7 г)
|
|
5.
| Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму. ТЛ. Визначення класицизму як літературного напряму XVII ст.
|
|
6.
| Мольєр— комедіограф, актор, театральний діяч. Провідні теми та художні особливості комедій Мольєра.
|
|
7.
| «Міщанин-шляхтич». Втілення в комедії рис класицистичної комедії (герой - носій однієї пристрасті).
|
|
8.
| Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм, інтелігентність і освіченість.
|
|
9.
| Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал твору.
|
|
10.
| Позакласне читання П. Бомарше. «Весілля Фігаро».
|
|
11.
| Контрольна робота № 1 (тести) Література європейського бароко. Педро Кальдерон. Література класицизму. Мольєр.
|
|
| Із літератури XVIII століття. Просвітництво (15 г)
|
|
12.
| РЗМ Підготовка проекту з використанням мультимедійних технологій з метою представлення літературної епохи. Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення (сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових жанрів (філософська повість тощо).
|
|
13.
| Вольтер. «Простак». Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви.
|
|
14.
| Конфлікт «природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі. ТЛ. Визначення поняття філософська повість, її жанрові ознаки (головними героями є нелюди, а філософські ідеї; логіка розвитку подій зумовлена не логікою людських вчинків, а логікою філософської полеміки тощо).
|
|
15.
| Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору, Гурон і Гордон у Бастилії.
|
|
16.
| Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і Гурона.
|
|
17.
| Контрольний твір на тему «Проблема добра і зла в комедії Вольтера «Простак»
|
|
18.
| Йоганн Вольфганґ Гете. Життєвий і творчий шлях. Гете і Просвітництво.
|
|
19.
| Трагедія «Фауст» — вершина творчості Гете і один із найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція та проблематика.
|
|
20.
| Образ Фауста як втілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини.
|
|
21.
| Опозиція Фауст — Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла. Фауст і Маргарита.
|
|
22.
| Контрольна робота № 2 (відповіді на запитання) Із літератури XVIII ст. Вольтер «Простак», Гете «Фауст».
|
|
23.
| Йоганн Крістоф Шиллер. Естетичні погляди письменника. Просвітницька тематика його драм.
|
|
24.
| «Вільгельм Телль» — народна драма. Поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості.
|
|
25.
| Символічний сенс сцени на Рютлі. Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння.
|
|
26.
| Особливості драматичного конфлікту в творі та його художнього втілення.
|
|
| Із літератури романтизму (20 г)
|
|
27.
| Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники. ТЛ Визначення поняття романтизм.
|
|
28.
| РЗМ. Захист рефератів на тему: «Особливості розвитку романтизму в Німеччині (Новаліс, Гофман, Гейне та ін.), Англії (поети «озерної школи», Скотт та ін.), Франції (Жорж Санд, Гюго та ін.) та США (По, Купер та ін.).
|
|
29.
| Ернст Теодор Амадей Гофман — багатогранний митець-романтик.
|
|
30.
| «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер» - шедевр романтичної казки-новели.
|
|
31.
| Протистояння митця та філістера — основний конфлікт казки-новели. Сатирико-метафоричний зміст твору. Іронія і гротеск у творі. ТЛ. Визначення поняття гротеск.
|
|
32.
| Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого і заземлено-буденного, потворного.
|
|
33.
| Контрольна робота № 3 (анкета головного героя) Е. Т. А. Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер».
|
|
34.
| Підсумковий урок
|
|
35.
| Генріх Гейне — німецький поет-романтик. «Книга пісень» — видатне явище німецького романтизму.
|
|
36.
| «Чому троянди немов живі», «Коли розлучаються двоє», «Не знаю, що стало зо мною...». Любов - - першооснова життя.
|
|
37.
| «Вечірні промені ясні», «Вмирають люди і роки», «Хотів би я слово єдине...». Змалювання природи як засіб бачення і пізнання світу та власної душі.
|
|
38.
| Джордж Ноел Гордон Байрон — англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму.
|
|
39.
| «Мій дух як ніч...». Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості. «Прометей». Байронічний герой і настрої «світової скорботи» у віршах поета. ТЛ. Визначення поняття байронічний герой.
|
|
40.
| Поема «Мазепа», історична основа та романтичний міф.
|
|
41.
| Риси романтичного героя в образі Мазепи.
|
|
42.
| РЗМ. Твір-опис за картиною Луї Буланже «Страждання Мазепи» (1827).
|
|
43.
| Адам Міцкевич. Творчість Адама Міцкевича -апогей польського романтизму. Перебування в Росії й Україні, відтворення вражень у його поезії (цикл «Кримські сонети»).
|
|
44.
| «Кримські сонети» (№4 «Буря», №6 «Бахчисарай», №8 «Гробниця Потоцької», №14 «Пілігрим»). Мотив єдності природи й людини. Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів».
|
|
45.
| Риси романтизму в монолозі Конрада («Дзяди», сцена II, Імпровізація).
|
|
46.
| Контрольна робота № 4 (контрольний літературний диктант) Генріх Гейне, Джордж Байрон, А дам Міцкевич.
|
|
| Від романтизму до реалізму (24 г)
|
|
47.
| Олександр Пушкін — видатний російський поет.
|
|
48.
| «До моря», «Я вас любив.,.», «Я мить чудову пам'ятаю...», «Я пам'ятник собі поставив незотлінний...». Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна.
|
|
49.
| РЗМ. Ідейно-художній аналіз поетичного твору. О. Пушкін. «Пам'ятник».
|
|
50.
| Олександр Пушкін «Євгеній Онєгін» — соціально-психологічний роман О. С. Пушкіна у віршах. ТЛ. Визначення понять: роман у віршах, соціально-психологічний роман.
|
|
51.
| Духовний світ головних героїв твору. Онєгін як втілення типу «зайвої людини»; суперечливість його почуттів і вчинків. ТЛ. Визначення поняття онєгінська строфа.
|
|
52.
| Духовний світ головних героїв твору. Гармонія внутрішнього світу, душевна чистота Тетяни.
|
|
53.
| Духовний світ головних героїв твору. Пушкінське переосмислення типу романтика в образі Ленського.
|
|
54.
| Результати духовної еволюції героїв. Образи автора і природи у творі. Національний колорит.
|
|
55.
| Контрольний твір за романом О. Пушкіна «Євгеній Онєгін».
|
|
56.
| Михайло Лєрмонтов — видатний російський письменник.
|
|
57.
| «І нудно, і сумно...». «На дорогу йду я в самотині...» Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій Лєрмонтова.
|
|
58.
| «Герой нашого часу» — морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабризму. ТЛ. Визначення понять реалізм та морально-психологічний роман.
|
|
59.
| Особливості композиції та її роль у розкритті характеру Печоріна. Романтичні й реалістичні елементи в поетиці твору.
|
|
60.
| Печорін і байронічний герой. Печорін і Онєгін.
|
|
61.
| Жіночі персонажі роману. Максим Максимович -образ «маленької людини».
|
|
62.
| Позакласне читанняМ. Лєрмонтов. «Маскарад».
|
|
63.
| Контрольна робота № 5 (тести) О. Пушкін. М. Лєрмонтов.
|
|
64.
| Микола Гоголь (1809-1852) — російський і український письменник. Вплив української культури на розвиток його творчості.
|
|
65.
| «Шинель». Високий гуманізм письменника у зображенні в повісті «Шинель» трагічної долі «маленької людини». ТЛ. Визначення літературознавчого поняття «маленька людина».
|
|
66-
67.
| Поєднання у творі елементів романтизму і реалізму.
Всесвітенє значення М.Гоголя.
|
|
68.
| Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.
|
|
69.
| Контрольна робота № 6 (тести)
|
|
70.
| Підсумковий урок. Література на літо.
|
|