АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Література Середньовіччя, Ренесансу та 17 ст

Читайте также:
  1. AГIOГРАФІЧНА ЛІТЕРАТУРА
  2. V. РЕКОМЕНДОВАНІ НОРМАТИВНІ АКТИ І ЛІТЕРАТУРА
  3. Американська література 20 ст.
  4. Апокрифічна та есхатологічна література раннього Середньовіччя.
  5. Архітектура і Образотворче м-во доби ренесансу
  6. Базова література
  7. Базова література
  8. Використана література
  9. Використана література
  10. Використовувана література
  11. Давньоіндійська література
  12. Джерела та література

ПРОГРАМА

навчального курсу освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр”

“Історія світової літератури. Середньовіччя – 17 століття”

(для студентів І курсу факультету іноземних мов)

Тематичний план курсу

 

Література Середньовіччя, Ренесансу та 17 ст.

1. Загальна характеристика Середньовіччя.

Суспільно-історичне тло. Світоглядна парадигма середньовічної культури. Культурні пласти, що сформували середньовічну літературу. Періодизація. Види середньовічної літератури і їхні особливості.

 

2. Література латинською мовою.

Клерикальна література. Світська література латинською мовою. Каролінзьке відродження, особливості, значення, представники. Латинські хроніки. Поезія вагантів. Проблематика та художні особливості. Сатиричність і пародійність.

 

3. Література народними мовами. Ранній героїчний епос.

Особливості ранньосередньовічного епосу. Кельтський епос. Своєрідність розвитку ірландського фольклору. Ірландські саги та їхня класифікація. Ісландський епос. «Старша Едда». «Молодша Едда». Скандинавські саги. Поезія скальдів. Англосаксонська поема «Беовульф», історична та міфологічна основа. «Пісня про Гільдебранта».

4. Зрілий героїчний епос.

Носії та виконавці творів народного епосу. Типологічні риси, проблема авторства, колективний герой. Французький героїчний епос. Основні цикли. «Пісня про Роланда». Тематика, проблематика, історична основа і вигадка. Аналіз героїв, художніх засобів.

 

5. Зрілий героїчний епос.

Іспанський героїчний епос. Реконкіста як головна тема іспанського епосу. Історична основа «Поеми про Сіда». Тематика, поетика. Романси про Сіда. Німецький героїчний епос. «Пісня про Нібелунгів». Історична основа та сюжетні коріння у давній народній поезії.

6. Лицарська література. Поезія.

Формування куртуазної культури. Відмінність типу куртуазного героя від героя героїчного епосу. Зародження лицарської літератури. Лірика провансальських трубадурів. Жанрова система, стилістика. «Темний» і «ясний» стилі. Представники. Міннезанг. Особливості. Представники.

 

7. Лицарська література. Роман.

Лицарська література північної Франції. Творчість труверів. Зародження роману. Класифікація лицарського роману. Вплив кельтського епосу. Марія Французька – представниця бретонського ле. Романи про Трістана та Ізольду. Кретьєн де Труа як творець артурівського лицарського роману. Німецькі лицарські романи.

 

8. Міська література. Середньовічний театр.

Типологічні особливості міської літератури. Сатира і дидактика. Міська лірика. Рютбеф. Алегоричні поеми. Тваринна поема «Роман про лиса». Алегорична поема «Роман про троянду». Зародження і розвиток середньовічного театру. Жанти і теми міського середньовічного театру.

9. Ренесанс. Передренесанс.

Передумови виникнення Ренесансу. Часові та просторові межі Відродження. Основні риси, світоглядні та естетичні засади. Національна специфіка Ренесансу. Передренесанс. Особливості. Данте і Війон як яскраві зразки передренесансої літератури.

 

10. Італійський Передренесанс. Данте Алігєрі.

Особливості та передумови виникнення італійського Передренесансу. Лірика «солодкого нового стилю». Життєвий шлях Данте. Рання творчість поета. Збірка «Нове життя».Поети та жанрові особливості твору. Літенратурна діяльність у роки вигнання. Трактати. «Бенкет». «Про народну мову». Поема «Божественна комедія». Риси Середньовіччя та Ренесансу. Поетика, символіка, ідейна спрямованість.

 

11. Література раннього Відродження в Італії. Творчість Франческо Петрарки.

Розвиток міст. Формування гуманізму. Петрарка як перший європейський гуманіст. Життя. Твори латинською мовою. Вплив Античності. Героїчна поема «Африка». Трактат «Про зневагу до світу». «Канцоньєре» -- вершина творчості поета. Тематика, жанрова своєрідність, поетика.

 

12. Творчість Джованні Бокачо.

Життєвий шлях. Неаполітанський період. Початки творчості. Вплив Античності. Ренесансні риси в інтерпретаціх теми кохання. Роман «Філоколо». Флорентійський період. Повість «Амето» -- розвиток теми природи і жанру пасторалі. Повість «Фяметта» -- перша психологічна повість у європейській літературі. «Фєзоланські німфи». Розвиток жанру оповідання. «Декамерон».Традиція та новаторство. Структура, зміст, тематика. Вплив «Декамерона» на європейську літературу.

 

13. Література зрілого та пізнього Відродження в Італії.

Вплив античної літератури. Флорентійські неоплатоніки. Джованні Піко дела Мірандола. Народне Відродження. Луїджі Пульчі. Матео Боярдо. Поема «Закоханий Роланд». Пізнє Відродження. Аріосто та «Шалений Роланд». Тріссіно та «Софонізба» як предтеча європейського класицизму. Тассо «Звільнений Єрусалим». Елементи бароковості.

 

14. Відродження у Німеччині та Нідерландах.

Періодизація та основні риси німецького Відродження. Гуманістична література. «Листи темних людей» як зразок гуманістичної літератури. Творчість Ульріха фон Гуттена. Лутература Реформації. Мартін Лютер. Бюргерська література. Себастіан Брант та його «Корабель дурнів». Народні книги. Діяльність Еразма Роттердамського. Твір «Похвала Глупоті».

 

15. Французький Ренесанс.

Часові межі, періодизація, особливості французького Відродження. Передренесанс. Творчість Війона. Ранній французький Ренесанс. Вплив гугенотського руху. Гурток Маргарити Наварської. «Гептамерон» - наслідування Бокачо. Клеман Маро. Бонавентюр Депер’є.

 

16. Франсуа Рабле.

Формування особистості. Вплив Античності та народної культури. Роман «Гаргантюа та Пантагрюель». Стилістика, тематика, персонажі. Елементи утопії. М.Бахтін «Творчість Фр. Рабле і народна культура Середньовіччя та Ренесансу».

 

17. Зріле та пізнє Відродження у Франції.

Діяльність «Плеяди». Жоашен дю Белле, трактат «Захист та звеличення французької мови». Проблеми французької мови та поетики. Предтеча класицизму. Творчість Пєра де Ронсара. Розвиток французької любовної лірики.

18. Іспанський Ренесанс.

Межі, періодизація, особливості. Фернандо де Рохас «Селестина». Жанрова специфіка. Розвиток іспанського роману. Рицарський роман. Пасторальний роман. Шахрайський роман. Структура, характерні риси. «Ласарильо з-над Тормесу». Початка національної драми.

19. Мігель де Сервантес.

Життєвий шлях. Жанрова різноманітність творчості. Драматична спадщина письменника. Інтермедії. Національна драма «Нумансія». Роль Сервантеса у розвитку іспанської гуманістичної новели. «Повчальні новели». Роман «Дон Кіхот». Сюжетно-композиційні особливості. Образ Дон Кіхота. Соціальний та філософський зміст. Образ Санчо Панси.

 

20. Іспанський національний театр.

опе де Вега – основоположник іспанського національного театру. Життєвий шлях. Теорія театру і драми. Трактат «Про нове мистецтво писати комедії у наш час». Суперечка із засадами античного театру. Жанрове розмаїття творчості. Народно-героїчні драми. «Фуенте Овехуна». Комедії «плаща і шпаги». «Собака на сіні». Школа Лопе де Веги. Тірсо де Моліна.

 

21. Англійський Ренесанс.

Межі, особливості. Підготовка Відродження. Чосер. Вплив на формування англійської літератури нового часу, англійської літературної мови, нового віршування. «Кентерберійські оповідання». Л-ра раннього Відродження. Томас Мор. «Утопія». Розвиток англійської ренесансної поезії. Поезія зрілого Відродження. Сідней. Спенсер. Трактат «Захист поезії».

 

22.Вільям Шекспір.

Англійський ренесансний театр. Попередники Шекспіра. Кід. Крістофер Марло. «Трагічна історія доктора Фауста». Життя Шекспіра. «Шекспірівські питання». Періодизація творчості. Особливості сонетів. Особливості комедії. «Сон літньої ночі». Особливості трагедії. «Гамлет». «Король Лір». «Отелло». Історичні хроніки.

 

23. Європейська література 17 ст.

Загальна характеристика епохи. Криза ренесансного світогляду. Основні напрямки культури того часу. Класицизм. Зародження. Локалізація. Філософські та естетичні принципи. Вплив Античності. Категорії класицизму. Класицистичний театр. Представники. Бароко. Філософські та естетичні принципи. Локалізація. Представники. Спільне та відмінне у класицизмі та бароко.

 

24. Французька література 17 ст.

Історична основа. Абсолютна монархія. Французький класицизм. Теорія та практика. Класицистичний театр. Корнель. Трагедія «Сід». Расін. Особливості трагічного конфлікту. Трагедія «Федра». Класицисчтична комедія. Мольєр. Новаторство у театрі і драматургії. Комедія «Тартюф».

 

25. Французька література 17 ст. Продовження.

Недраматичні жанри французького класицизму. Літературна казка і байка. Ляфонтен. Мемуаристика. Афоризми. Лярошфуко і Лябрюєр. Класицистичний роман. М. де Лафайєт «Принцеса Клевська» -- перший французький психологічний роман. Преціозна література. Жанрова система. Бурлескний роман. Ш. Сорель, Скарон, Фюретьєр.

 

26. Іспанська література 17 ст.

Бароко як провідний напрям іспанської літератури 17 ст. Дві тенденціх іспанського бароко. Культизм та консептизм. Химерність Гонгори. Соціальність Кеведо. Розвиток іспанського театру. Творчість Кальдерона. Релігійні п’єси. Драми честі. «Саламейський алькальд». Філософська драма «Життя-це сон».

 

27. Німецька література 17 ст.

Соціально-історичні умови Німеччини 17 століття. Німецьке бароко. Особливості. Гріммельсгаузен «Сімпліцій Сімпліцісімус». Символіка, тематика, композиція твору.

 

28. Англійська література 17 ст.

Основні тенденції розвитку англійської літератури 17 століття. Англійське бароко. Школа «метафізичної поезії». Дж.Донн. Творчість Дж. Мільтона. Поема «Втрачений рай». Переосмислення біблійного сюжету.

 

Питання для іспиту з курсу “Історія світової літератури. Середньовіччя – 17 століття”

 

1. Загальна характеристика західноєвропейської літератури Середньовіччя (хронологічні межі, періодизація, світоглядна картина, мовна і жанрова система).

2. Література латинською мовою (клерикальна та світська).

3. Тематика та поетика ірландських саг. Образ Кухуліна.

4. Давньоскандинавська література. «Старша Едда». Поезія скальдів. Саги: тематика, художні особливості.

5. Давньогерманський героїчний епос. «Пісня про Гільдебранда». Англосаксонська «Поема про Беовульфа».

6. «Пісня про Роланда» як зразок французького героїчного епосу.

7. Особливості іспанського героїчного епосу. «Пісня про мого Сіда».

8. Особливості німецького героїчного епосу. «Пісня про Нібелунгів».

9. Загальна характеристика лицарської культури 12-13ст.

10. Тематика та поетика лірики провансальських трубадурів.

11. Рицарський роман. Класифікація рицарського роману.

12. Сюжетні джерела та характеристика роману про Трістана та Ізольду.

13. Кретьєн де Труа та його роль у розвитку європейського роману.

14. Виникнення та особливості міської літератури.

15. Алегоричний епос: тематика, жанри, приклади.

16. Розвиток середньовічного театру. Зміст та жанри середньовічної драми.

17. Загальна характеристика доби Відродження.

18. Періодизація італійської літератури доби Відродження.

19. Життя і творчість Данте.

20. Данте «Божественна комедія». (Аналіз твору).

21. Творчість Франческо Петрарки.

22. Джованні Боккаччо та його «Декамерон»: жанрова своєрідність, тематика, художня майстерність.

23. Література зрілого та пізнього Відродження Італії (Л.Аріосто, Т.Тасо, Дж.Бруно).

24. Загальна характеристика Відродження та Реформації у Німеччині.

25. Творчість Еразма Роттердамського. Аналіз твору «Похвала глупоті».

26. Передренесанс у Франції. Творчість Франсуа Війона.

27. Загальна характеристика доби Відродження у Франції.

28. Гурток Маргарити Наварської, його роль у французькій літературі Відродження.

29. Франсуа Рабле та його роман «Гаргантюа та Пантагрюель» (жанрова своєрідність, тематика, сюжет, головні образи роману).

30. Діяльність «Плеяди». Трактат дю Белле «Захист і звеличення французької мови».

31. Творчість П’єра Ронсара.

32. Французька література останньої чверті 16 ст. Творчість М.Монтеня, А.д’Обіньє.

33. Загальна характеристика іспанського Відродження.

34. Іспанський роман доби Відродження: ренесансно-лицарський, пасторальний, шахрайський. Особливості композиції, еволюція, зразки.

35. Життя і творчість Сервантеса.

36. Роман Сервантеса «Дон Кіхот» як широка картина іспанського життя 16-17ст.

37. Образи головних героїв роману «Дон Кіхот».

38. Формування іспанської національної драми.

39. Творча спадщина Лопе де Веги.

40. Загальна характеристика англійського Відродження.

41. «Кентерберійські оповідання» Дж.Чосера.

42. «Утопія» Т.Мора. Жанрова своєрідність, побудова сюжету.

43. Життєвий і творчий шлях Шекспіра; періодизація творчості, «шекспірівські питання».

44. Тема дружби й кохання у сонетах Шекспіра.

45. Історичні хроніки Шекспіра «Річард ІІІ», «Генріх ІV».

46. Загальна характеристика комедій Шекспіра.

47. Загальна характеристика трагедій Шекспіра.

48. Трагедія Шекспіра «Гамлет». Образ Гамлета.

49. Трагедія Шекспіра «Король Лір». Система образів трагедії.

50. Загальна характеристика літературного процесу 17ст.

51. Класицизм як художня система. Філософські основи, естетичні засади, представники.

52. Бароко як художня система.

53. Творчість Корнеля. Аналіз трагедії «Сід».

54. Творчість Расіна. Особливості трагічного конфлікту.

55. Мольєр як творець високої комедії. Аналіз трилогії «Тартюф», «Мізантроп», «Дон Жуан».

56. Французька класицистична проза.

57. Французька преціозна література.

58. Розвиток соціально-побутового та бурлескного романів у французькій літературі 17ст. (Ш.Сорель, Скарон, Фюретьєр).

59. Творчість Гонгори як зразок іспанської барокової літератури.

60. Роль сатири у творчості Ф.де Кеведо.

61. Тематика драматургії П.Кальдерона.

62. Англійська література 17 ст.

63. Творчість Дж.Мільтона.

64. Німецька література 17 ст. Основні художні напрями.

65. Гріммельсгаузен. «Сімпліцій».


Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.011 сек.)