|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Тема: Характеристика основних елементів регулярногоЛекція 3 прийому планування в зеленому будівництві. План лекції: 1. Визначення поняття регулярний стиль планування. 2. Особливості формування пішохідних комунікацій, рослинності, елементів геопластики в об'єктах з регулярною стилістикою.
Для регулярного стилю характерні геометрична сітка плану, яка включає прямолінійне трасування алей, геометричну форму партерів і квітників, симетричне оформлення композиційної вісі, архітектурно оброблений, терасований рельєф, підкреслене домінування головного будинку, чіткі контури водосховищ, рядові посадки дерев і кущів та їхня стрижка. Основними елементами регулярного планування є партери. Партер представляє відкриту частину простору, розташовану на плоскому рельєфі, що має геометричну правильну форму, як правило, прямокутник із співвідношенням сторін 1:8, 1:7. Партери в єдину композицію об'єднують алеї. Алея являє собою пішохідну комунікацію прямолінійного трасування з шириною кратної одній смузі руху пішохода - 0,75 м. Поперечний профіль алеї визначають виходячи з інтенсивності пішо- перехідного руху. Алеї підрозділяються на головні і другорядні. При перетині вони утворюють композиційні вузли. Алеї обмежуються рядовим насадженням дерев з однієї або двох сторін. Головні алеї, як правило, включають у свою структуру водні пристрої, квіткові композиції. Рядова посадка дерев формується як з хвойних, так і листяних рослин. Головну алею краще всього оформляти хвойними рослинами. Алеї мо- жуть також оформлятися живоплотом. Жива огорожа являє собою посадку чагарників прямолінійного трасу- вання з подальшою стрижкою. Партери і алеї оформляються квітковими угрупованнями, до яких відносяться бордюри, рабатки, арабески, клумби, модульні квітники. Бордюр - вузька смуга шириною 10-30 см, утворена з 1-го або 2-х видів низьких квіткових рослин, розташованих уздовж партерів, рабаток, клумб. Рабатка - смуга шириною 0,5-2 м, утворена з 1-го або 2-х видів низьких квіткових рослин, розташованих уздовж партерів, рабаток, клумб. Арабеска - квітник складається з геометричних фігур в партерах і клумбах. Клумба – квітник з симетричною, геометричною формою (круглою, ква- дратною, овальною, в вигляді зірки, тощо). Для їхнього устрою використовують найрізноманітніші види гарноквітучих квітів. Модульні квітники - квіткові композиції складаються з елементів геометрично правильної конфігурації. Боскет - невеликий простір правильної геометричної форми, обмежений екранами стриженої живої огорожі. Буленгрін - невеликий простір, розташований на партері з пониженням площини підстави. Вертюгаден - невеликий простір, розташований на партері з підвищенням площини підстави у вигляді невеликих терас. Тераса - горизонтальний або злегка похилий майданчик, утворюючий уступ на схилі природного або штучного походження. Топіарне мистецтво - мистецтво фігурної стрижки дерев і чагарників. Берсі, біндаж - склепінчаста алея, утворена за допомогою напівкруглих в'язаних каркасів, на яких замикаються крони дерев (липа, граб). Найбільшого поширення з регулярною стилістикою в даний час отримали малі сади: іспано-мавританський, італійський, французький. Іспано-мавританський малий сад характеризує чітка симетрія за наявністю композиційного центру, найчастіше, декоративного басейну, водного каналу. Найбільш характерним прийомом є пристрій багаторівневих видових майданчиків оформлених аркадами. Вода основний компонент іспано-мавританського саду. Вона присутня у вигляді каналів, джерел, каскадів. Цей тип саду не включає оформлення площини підстави газоном. Газонне покриття в іспано-мавританському саду не застосовується. Вся територія саду оформлюється декоративним покриттям. У якості декоративних покриттів використовується кольорова майоліка. Італійський малий сад - являє собою варіації на тему регулярного стилю. Він обов'язково створюється на рельєфі і включає в композицію кілька терас і сходів. Тераси з підпірними стінками збагачують композицію, особливо з водними пристроями, в підпірних стінках створюються ніші, гроти. Часто в центрі композиції розташовується водоймище або фонтан, а навколо нього квітники. Клумби і водойми вирішуються в чітких геометричних формах (коло, овал, квадрат). Скульптура - невід' ємний атрибут італійського са ду. Скульптурне оформлення фонтанів, гротів, квітників, алей надає італійським садам сильне емоційне звучання. Дерева і чагарники в італійському малому саду повинні бути підстрижені у формі куба, кулі. Французький малий сад - припускає чітку сувору симетрію в плануванні ділянки. Цьому простору властива строга осьова композиція з розвитком зі Сходу на Захід. У композицію вносять відчуття порядку, строгості, урочистості. Французький малий сад повинен включати велику кількість фонтанів і експресивної скульптури. Його характеризує стрижені дерева і чагарники.
Запитання для самоперевірки: 1. Дайте визначення поняттю "регулярний стиль планування"? 2. Перерахуйте основні елементи регулярного прийому планування з використанням рослинності? 3. Перерахуйте основні елементи регулярного планування з використанням геопластики? 4. Як створюється сучасний іспано-мавританський малий сад? 5. Як створюється сучасний італійський малий сад? 6. Яким повинен бути сучасний французький малий сад?__ Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |