|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Кераміка
Коли який-небудь народ переходить до землеробства, він починає потребувати ємностях для варіння рослинних продуктів. Крім того, землеробський народ має вільний час, який він може використовувати для виготовлення корисних предметів. Форми судин функціональні і подібні у всіх частинах світу, тому що вони відповідають однаковим потребам і виготовляються з того ж матеріалу, вони включають насамперед горщики, вази, миски, тарілки, різноманітні за формами, пропорціями і розмірами. Зазвичай майстри майя використовували місцеву глину, але якщо її не вистачало-привозили з інших районів. Щоб зменшити надлишкову пластичність глини і уникнути її розтріскування при випалюванні, додавалися частки знежирювачах, які могли бути мінерального походження (пісок, фрагменти вулканічних порід, кварц, слюда), рослинного (насіння, волокна) або тварини. Ремісники майя не знали гончарного кола, відомого в інших культурах, хоча, ймовірно, вони використовували дві страви, з'єднані опуклими донцями. При цьому верхнє оберталося на нижньому, що знаходився в перевернутому положенні, - таким чином виходив дуже простий гончарний круг. Вивчення кераміки в часі виявляє логічний розвиток від найпростіших форм і елементарних декоративних прийомів раннього докласичного періоду до найбільшого різноманіття в малюнках, обробці і орнаментальних мотивах пізнього класичного періоду. Протягом докласичного періоду (1500г. до н.е.-150г. Н.е.) звичайні форми такі: кулясті горщики з шийкою або без неї, прості або на трьох ніжках; миски з відігнутими назовні стінками; глибокі тарілки з відігнутими стінками або віночком, зверненим назовні. Вироби покриті шаром ангоба, отриманого з тієї ж розведеною глини, вони одноколірні, - сірі, кремові, чорні, помаранчеві, червоні. У протоклассіческое час (150-300гг.) З'являються такі ускладнені форми, як чотириногі тарілки з підставками у вигляді жіночих грудей і з двуцветной розфарбуванням, з простими геометричними мотивами (меандри) або стилізованими зображеннями тварин. Протягом раннього класичного періоду (300-600гг.) Кераміка піддалася сильному теотіуканскому впливу. Воно виразилося в появі циліндричних триноги кубків і ваз з плоскими підставками, часто забезпечених круглої кришкою. Дуже характерний для цього періоду такий елемент, як потовщення стінок судин в їх нижній частині у вигляді виступу. Орнамент може бути гравірував або намальований перед випаленням або після неї; перевага віддавалася червоному і чорному кольорам по помаранчевому, використовувалися також кремовий, кава, бежевий, рожевий, сірий і зелений кольори. Пізній класичний період характеризується в кераміці, як і в інших художніх формах, надзвичайним технічним і стилістичною різноманітністю. Серед головних форм судин присутні наступні: миска з ручками, глечики, тарілки без піддона або на трьох ніжках; страви з вертикальними, відігнутими або звужуються стінками; циліндричні кубки з високими стінками, злегка вигнутими, яйцевидної форми, з підставкою; жаровні або урни з пишною модельованої орнаментацією. До квітам додалися наступні: пурпурний, синій, жовтий, блідо-рожевий. Перша фаза посткласичного періоду (1000-1250гг.н.е.) Відзначена впливами, привнесеними на Юкатан загарбниками-тольтеками. З'являється кілька видів кераміки, дуже поширеною в ту епоху: так звана тонка "Х" та "свинцева" або з металевим відливом. Форми помаранчевої кераміки - це в основному високий циліндричний кубок з піддоном, грушоподібний келих на трьох ніжках або на піддоні; триногі тарілки, страви і горщики. Найбільш загальні форми "свинцевої" кераміки - чаші і блюда на трьох ніжках і посудини у вигляді тварин. Гончарні вироби останнього етапу посткласичного періоду демонструють технічний і стилістичний занепад, тольтекська вплив і повернення до деяких традиційних форм посуду майя. Крім деяких класичних форм (тарілка, блюдо або келих без підставки або на трьох ніжках) та інших, що відносяться до періоду тольтекська впливу (чаша або келих грушоподібний, циліндричний чи яйцеподібний), основні форми такі: високі циліндричні або кулясті кубки з високим піддоном, глибокі миски і високі кухлі з ручками; посудини з ручками у вигляді фігурок тварин, курильниці, циліндричні або кулясті на високому Дзвоноподібних підставі, у формі пісочного годинника. Орнамент може бути однокольоровим (чорний по сіруватою або білястої глині з нанесенням точок або вертикальних смуг), але найбільш часто зустрічалася технікою була аплікація з глиняних смуг зі слідами пальців або вдавлення від кінців трубочок, а також невеликих дисків, кульок або конусів. Зображені мотиви - в основному божества, як майяські, так і мексиканські. Паста груба, грубозерниста, поганого випалення; поверхню мало або погано лощена, стиль фігур реалістичний, хоча їх виконання часто грубе і ніколи не досягає тієї досконалості, яке відоме, наприклад, по судинах з наліпним прикрасами пізнього класичного періоду. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |