|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Традиційний тип правової системиДо сім’ї традиційного права відносяться правові системи низки країн Екваторіальної, Південної Африки та Океанії. При всій відмінності історичних особливостей виникнення і розвитку їх зближує заперечення західної ідеї права як основного регулятора суспільних відносин. Система звичаєвого (традиційного) права – це форма регламентації суспільних відносин, заснована на державному визнанні тих соціальних норм, що склалися природним чином та увійшли до звички населення (звичаїв). Звичай є найдавнішим джерелом права, відомим всім правовим системам, проте якщо в країнах романо-германського і англо-американського права він виконує лише другорядну роль, то в більшості африканських країн він був і продовжує залишатися основним регулятором суспільних відносин, особливо за межами міст. Численні народності Африки мають свої звичаї, покликані забезпечити єдність, згуртованість соціальної групи (племені, роду, села), пошану до пам’яті предків, зв’язок з навколишньою природою, духами, іншими надприродними силами. Міфічний характер звичаїв, їх плюралізм, неформалізованість і розрізненість не дозволяють ефективно використовувати їх для створення національних правових систем по типу європейських. Ознаки традиційного типа правової системи: 1) домінуюче місце в соціальному регулюванні займають не норми права, а звичаї і традиції, що мають, як правило, неписаний характер і передаються з покоління в покоління. Звичаї та традиції, що склалися природним чином і визнані державою, виступають як основне джерело права; 2) правові норми не розчленовані з нормами моралі, звичаїв і традицій, магічних уявлень, а складають з ними синкретичну єдність. Інакше кажучи, основна форма соціального регулювання в цих країнах – це мононорми; 3) звичаї і традиції регулюють відносини і захищають інтереси, в першу чергу, груп або співтовариств, а не окремих індивідів, як це властиво системам права країн Європи; 4) у соціальному регулюванні переважають зобов’язання і заборони (табу), на відміну від європейського права, де переважають дозволи; 5) центральною фігурою в системі соціальних відносин є жерці і старійшини, від розсуду яких багато в чому залежить вирішення конфліктів і інші правові акти; 6) процесуальною формою реалізації і застосування права виступають не юридична процедура, а ритуал і магічні обряди. Зокрема, тут дотепер використовується спосіб з’ясування істини шляхом звернення до духів предків, духам природи та інші незвичні для європейця дії; 7) метою судового розгляду є, як правило, примирення сторін, відновлення згоди в общині та забезпечення її згуртованості. Примирні процедури, інтерес до яких зростає нині у всьому світі, є внеском традиційного типа правової системи у правовий розвиток людства. Період колонізації Африки створив передумови для запозичення сучасного законодавства, судової системи, але принципово не змінив правову свідомість більшості сільського населення, яке продовжує орієнтуватися на колишню систему цінностей. В даний час лідери незалежних африканських держав здійснюють систематизацію звичаїв домінуючих етнічних груп, включають їх до нормативних актів, але при цьому нерідко ігнорують звичаї етнічних меншин. Такі ж труднощі виникають при створенні судових органів влади та здійсненні судового процесу. Ці дії підвищують і без того конфліктний потенціал регіону. Таким чином, сучасний стан правового розвитку Африки можна охарактеризувати як складний перехідний період визначення шляхів і способів взаємодії двох правових культур: законодавчо-прецедентної європейської та звичаєво-правової африканської.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |