|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Види шрифтів за призначенням
· Службові шрифти - текстові шрифти мають завжди менший кегль порівняно з основним текстом і світле накреслення. Вони застосовуються для підписів авторів, виносок, вихідних відомостей. Кегль - це умовне позначення розміру шрифту тексту, а саме його висоти з урахуванням внесених елементів тих чи інших букв. Це слово прийшло з німецької мови і в дослівному перекладі означає «розмір» · Основні шрифти - мають просте виконання, яке не відволікає од змісту, і призначені для максимально комфортного читання довгих текстів. Текстовими шрифтами можуть бути як гарнітури із засічками, так і рубані, але ніколи - декоративні, їх розміри коливаються від 8 п. (у довідкових виданнях) до 20 п. (у дитячих виданнях). · Додаткові шрифти - текстові шрифти мають відрізнятися від основного, але не впадати в око. їх призначення - повідомити другорядну інформацію, доповнити основний текст. Застосовуються такі шрифти для коментарів, приміток, паралельних повідомлень, матеріалів не основної тематики. Читач повинен з першого погляду зрозуміти, що він читає додатковий текст і не переплутати його з основним. Отже, додаткові тексти повинні бути світлими, розміром не більше за основний шрифт, і контрастно виділятися від основного тексту. · Видільні шрифти - текстові шрифти застосовуються для виділень у тексті або на сторінці. Такі виділення можуть бути ледве помітними - тією ж гарнітурою, але іншим кеглем, накресленням; або ж різко контрастувати малюнком, кольором, розміром. Як правило, способи виділення у виданні чітко обмежені. · Технічні шрифти - текстові шрифти призначені для спілкування людей за допомогою різних пристроїв: екрана комп'ютера, радіотелефон), калькулятора, панелі принтера і т. ін. Наприклад, при проектуванні шрифту OCR перед А. Фрутігером постало завдання створити моноширинний шрифт таких пропорцій і пластики, щоб літери якнайсильніше відрізнялися одна від одної і щоб промінь, що їх читає, мав якнайменше шансів помилитися. Цією вимогою можна пояснити появу особливої пластики в літерах I J L і j r F M W m W. Технічні шрифти застосовуються в електронних виданнях або як ілюстрація повідомлень різних пристроїв у науковій, технічній чи навчальній літературі.
Вся історія розвитку писемності підтверджує, що шрифт несе не тільки утилітарну функцію, а ще є об єктом графічного дизайну. Створенням шрифтів займались такі великі митці як Леонардо да Вінчі, Лука Пачіоллі, Аьберт Дюрер та ін.
Сьогодні існує величезна кількість шрифтів. Та все рівно розробляються нові гарнітури. Більшою мірою створення нових шрифтів залежить від творчої задачі. Але не залежно від завдання шрифт має завжди створюватись за основними ознаками – це виразність, зручність читання та добра скомпонованість. Кожна літера має своє едине креслення, свій так би мовити «скелет» - графему. Від того як Ви її «одягнете», якою графічною технікою виконаєте (підберете) залежить характер і стиль шрифту. Напрям і форми основних шрихів, характер засічок, різноманітні оздоблювальні декори дають можливість одержувати безліч варіантів однієї літери, але її креслення, її скелет, графема – завжди залишається незмінними А – завжди А.
Ми не замислюємося, чому саме цим, а не іншим шрифтом виконана реклама або плакат, заголовок на книжковій обкладинці або напис на вивісці магазина. Написи про небезпеку виконують літерами, які легко читаються на відстані і відразу впадають в очі, приковують нашу увагу. Виконуючи помітний або спокійний і малопомітний напис, дизайнер шукає найбільш підходящий по малюнку шрифт: строгий чи вільний, контурний чи відтінений, плакатний або декоративний.
Типографика, прямий переклад з англійської «книго друкарство»– це мистецтво вибору шрифта, розміру, пропорцій, кольору, це оформлення тексту в певну композицію. Шрифтові композиції можуть бути суто формальними, чи ніби «прив язувати» надписи та будь-яки шрифтові блоки до зображувальних елементів (ілюстрації, фото), запобігти «розвалюванню) композиції на дві складові – зображувальну та шрифтову. Шрифт і зображення повинні гармонійно пов я зуватися між собою Вдало подібраний, зручний для читання шрифт не просто несе інформацію, а ще й насичує її емоційно.
Шрифт може буди «обличчям» будь-якого видання (ВОГ, Косморолітан Еллє…) Це «сигнал» що дає можливість читачу, покупцю миттєво виокремити, виділити небхідне видання з величезного асортименту друкованої продукції. Шрифт також може бути знаком, символом будь якої компанії, тобто логотипом. В класичному розумінні логотип це – графічний образ, який відрізняє компанії, товари, чи якісь послуги від інших, аналогічних (авто, вина, сигарети,,,) Тому сьогодні логотипи помагають продавати товари та послуги спираючись на всесвітню відомість та впізнаваємість логотипів та знаків. Знаки, як графічні символи на підсвідомому рівні впливають на людину, тому закладена в знаку чи логотипі інформація може викликати певні асоціації або сприяти тій чи іншій дії (придбання товарів чи послуг)
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |