АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 2

Читайте также:
  1. VII. Матеріали методичного забезпечення заняття.
  2. VII.1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття.
  3. Для самостійної позааудиторної підготовки до заняття
  4. Для самостійної позааудиторної підготовки до заняття
  5. До практичного заняття № 22
  6. До практичного заняття № 35
  7. До практичного заняття № 43
  8. Друге заняття
  9. Друге заняття
  10. Заняття 1. Поняття та предмет міжнародного економічного права
  11. Заняття 11.
  12. Заняття 16. Правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні

МОДЕРНІЗМ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА

ПЛАН

1. Умови формування світогляду та естетичних засад В. Стефаника. Екзистенціал смерті в особистому житті і творчості. Архетип матері, його значення для розуміння світогляду митця. Тема села та його модерна інтерпретація в тексті В. Стефаника.

2. Рання творчість В. Стефаника: мотиви, жанрові модифікації новел, структура художнього світу. Автобіографічна основа ліризму поезій у прозі та новел («Моє слово», «Дорога», «Ользі присвячую», «Раненько чесала волосся»). Символічність інакомислення в тексті.

3. Елементи експресіоністичної манери письма: збірки «Синя книжечка», «Камінний хрест», «Дорога», «Моє слово». Глибокий психологізм, драматизм, лаконізм, діалогізм творів автора. Особливості наративного дискурсу. Специфіка функціонування наратора. Особливості організації хронотопу. Загальні засади розвитку сюжету. Тематика, проблематика новел. Ліризм вираження внутрішнього світу персонажів у тексті новел.

4. Літературознавчий аналіз новели «Новина»: мотиви соціальної безвиході та психічної патології; риси індивідуального стилю.

5. Експресія та символічність у новелі «Камінний хрест». Проблема еміграції в українській літературі та специфіка її інтерпретації в новелі В. Стефаника.

6. Другий період творчості письменника. Галицьке село після Першої світової війни. Еволюція тематики і поетико-стильових засад. Новели «Вона — земля», «Воєнні шкоди». Тема гріховного кохання в новелах «Пістунка», «Мати», «Гріх» («Думає собі Касіяниха…»). Стрілецька тематика в новелах «Марія», «Сини», «Дід Гриць». Мотив смерті в творах, ідея смерті за Україну. Особливості поетики та образного мислення письменника.

7. Художнє відтворення дитячої психології в новелах В. Стефаника («Діточа пригода», «Кленові листки», «Пістунка»та ін.).

8. Модернізм Василя Стефаника у контексті європейської літератури кінця 19 — початку 20 ст.

 

Завдання:

1. З'ясувати значення літературознавчих термінів: експресіонізм, художній світ, творча манера, стиль, мова персонажа, психологізм, етнопсихологія, художня деталь, контраст, наратив, наратор, наративний дискурс, психологічна новела.

2. Законспектувати:

1. Євшан М. Василь Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. — К., 1998. — С.213—216.

2. Денисюк І. О. Розвиток української малої прози ХІХ — початку ХХ ст. — Львів, 1999. — С. 153-164.

3. Підготувати реферат на тему: «Художня деталь у новелах «Виводили з села» та «Стратився» В. Стефаника».

4. З’ясувати особливості стилю В.Стефаника на прикладі новели «Сини».

5. Підготувати повідомлення про творчу співдружність В.Стефаника з М.Черемшиною та Л.Мартовичем.

 

Тексти для опрацювання:

«Синя книжечка», «Виводили з села», «Стратився», «Новина», «Камінний хрест», «Кленові листки», «Злодій», «Лан», «Серце», «Гріх» («Думає собі Касіяниха…"), «Пістунка», «Діточа пригода», «Дід Гриць», «Вона-земля», «Воєнні шкоди», «Ользі присвячую», «Раненько чесала волосся», «Дорога», «Моє слово», «Марія», «Сини».

 

Література:

1. Бойко Т. Трагічний ритм життя і творчості Василя Стефаника // Основа. — 1994. — №26 (4).

2. Василь Стефаник — художник слова. — Ів. — Франківськ, 1996. Експресіонізм: збірник наукових праць. — Львів: Класика, 2005. — 152 с.

3. Денисюк І. О. Розвиток української малої прози ХІХ — початку ХХ ст. — Львів, 1999.

4. Кульчинський М. Стильові особливості новел В. Стефаника антивоєнного циклу // Дивослово. – 1995. — №5—6.

5. Микуш С. Жанрові модифікації новел В. Стефаника // Укр. літературознавство. — Львів. — 1990. — Вип. 55.

6. Погребенник Ф. Сторінки життя і творчості Василя Стефаника. — К., 1980.

7. Погребенник Ф. З думою про суверенність народу // До 125-річчя від дня народження В. Стефаника // Дивослово. — 1996. — №6.

8. Ткачук М. «Крізь призму чуття і серця» (Новела «Злодій» та деякі проблеми експресіонізму) // СІЧ. — 1994. — №7.

9. Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово. – К.: Рось, 1994. – Ч. 1. – С. 204-214.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)