|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Сусп та культура як головні соціолог.категоріїУ соц інститути вивчають взаємовідносини суспільства і культури. За О. Контом, суспільство взагалі є культурною системою і люди, включені в неї, пов'язані насамперед не прир, а культур зв'язками: заг. політ. устроєм, господарськ організацією, мовою, релігією, звичаями, знаннями, мист. Будь-яка людська група тут є продуктом культури, а види культ діяльності набувають вигляд особл взаємозалеж функцій сусп. Звідси соціологія як наука про суспільство є водночас наукою про культуру. Поняття суспільства в цьому разі ідентичне поняттю культури. -Г. Спенсер теж вважає культурні явища інтегральними елементами суспільства; у своїй теорії інститутів він намагається встановити певний зв'язок між суспільною організацією як такою І культурними явищами. Прибічники школи Е. Дюркгейма всі культурні явища трактували як продукти сусп організаці. У Німеччині - Й.Г. Гердер: суспільство не відрізняється від решти світу і підляг одним і тим самим законам. воно є "природним станом" бо з моменту народження люд включена у певну спільноту: сім'ю, плем'я, народ(історично сформована культу спільність, яка реалізується передусім у мові)+все створене людиною, її штучне середовище і є власне культурою, яка протистоїть природі. Далі неокантіанці підкреслюють, що культура завжди втілює людські цінності, природа ж їх не має - головна відмінність культури від природи. Людські спільноти розумілись як культурні спільноти. В. Дільтей: природа чужа людині. Вона є для людей зовнішнім, а не внутрішнім. Нашим світом є сусп.Вихідним поняттям для Дільтея слугує життя, яке виробляє культурні системи (релігія, мистецтво, філософія, наука, право, господарство, мова, виховання), і зовнішні суспільні організацї (сім'я, держава, церква, корпорація тощо). Г. Зіммелю поняття суспільства взагалі уявлялося проблемат, замість сусп він переважно говорить про форми соціації(форми взаємодії людей, які продукуються і функціонують на ґрунті їхніх взаємних орієнтацій)Про культуру, за Зіммелем, йдеться коли виробляються певні форми, в яких відбиваються і втіл твори мистецтва, релігія, наука, техніка, право та ін. Культура для М. Вебера —3 ознаки: 1)використовується стосовно всіх життєвих сфер("політ культуру", "світову культуру", "реліг культуру") 2)міжлюдська зумовленість усіх культурних досягнень: світ культури — результат діяльності не 1 індивіда, а багатьох чи усіх індивідів. 3) у сусп житті є царини, де соціальний світ зливається з культурним, внаслідок чого перед дослід постає єдине "соціально-культурне життя", вияви якого утв предметне поле соц науки.======У суч сусп соц та культурні аспекти сусп життя тісно взаємопов'язані => предмет соціології не можна зводити тільки до соц аспекту. В противному разі поза "кадром" залишаються такі суспільні артефакти, як наука, релігія, технологія, мистецтво, та інші, без яких соціальне життя неможливе. П. Сорокін вважає таку позицію неприйнятною: єдина розбіжність між соціальним і культурним пов'язана з тим,що термін "соціальний" позначає зосередження на сукупності взаємодіючих людей та їхніх стосунках, "культурний" означає зосередження на значеннях, цінностях і нормах, а також на їхніх матеріальних носіях ..." У суч соц категорія культури належить до фундаментальних. У межах сусп-ва культура реалізує низку найважливіших функцій, без чого сучасне суспільство обійтися не може: ідентифікації — орієнтації — адаптації — соціалізації — інтеграції — комунікації.
15.Основні етапи підготовки та проведення соціологічного дослідження Соціологічне дослідження- це спеціально організований процес, який здійснюється фахівцями- соціологами та спрямований на отримання нового знання про закономірності функціонування суспільства в цілому, окремих соціальних груп чи інституції або на вірицшення окремих практичних завдань розвитку суспільства. Етапи соціологічного дослідження: 1. Визначення проблемної ситуації 2. Розробка програми соціологічного дослідження 3. Складання робочого плану 4. Розробка методик чи інструментальних досліджень 5. Пілотаж 6. Визначення вибірки дослідження 7. Інформування та інструктаж безпосередніх виконавців досліджень 8. Польовий етап 9. Підготовка отриманої інформації до обробки 10. Компьютерна обробка 11. Аналіз отриманої інформації 12. Формування висновків, написання заключних звітів 13. Публікація отриманих результатів
37. Специфіка соціологічного аналізу суспільства
9. Істор соціокультурні та теорет передумови виникнення соціології як самост науки.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |