АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Природні,соціокультурні та духовні виміри людського життя

Читайте также:
  1. Багатовимірність людського буття: співвідношення біологічного і соціального в людині
  2. В) тема абсурду людського існування в філософії А.Камю
  3. Драма смислу людського існування в філософії екзистенціалізму:
  4. Духовні джерела філософії.
  5. Єдність національного та загальнолюдського в українській етнопедагогіці
  6. Замітка – найпростіша структура (як атом, або клітина), з якої виростають всі інші жанрові форми журналістики. Замітка повідомляє про важливий факт чи подію громадського життя.
  7. Здобуття державної незалежності України та її вплив на розвиток культурного життя.
  8. Ідеологічні (духовні) передумови і фактори епохи Відродження
  9. Козацтво, як впливовий чинник міжнародного життя.
  10. Козацька духовність, її ознаки, компоненти й особливості
  11. Основні виміри національної безпеки України
  12. Парламент і інститут парламентаризму – кількісні виміри аналізу

Природне у людині виявляється у морфологічних, гене­тичних" явищах, а також у нервово-мозкових, електро­хімічних та інших процесах, що властиві людському орга­нізму. Це фізіологічні процеси, що відбуваються у нашому організмі, основою яких є обмін речовинами, енергією та. інформацією між організмом і навколишнім середовищем. Коли йдеться про соціальну сутність людини, її соціо­культурні виміри або про людину як особистість, слід вихо­дити не з природного в людині взагалі, а лише з її антрополо­гічних особливостей, тобто з вивчення її тілесної організації та деяких елементарних психічних властивостей і процесів (наприклад, від найпростіших інстинктів).Таким чином, на певному рівні антропогенез у процесі "вдалих" мутацій, трудової діяльності, спілкування і фор­мування духовності начебто "перевів стрілки" з біологічно­го розвитку на шлях історичного становлення власне соці­альних істот, у результаті чого сформувалася людина як при­родно-соціальна істота. Саме тому людина є цілісною єдніс­тю біологічного, психічного та соціального. Однак людина не арифметична сума біологічного, психічного та соціально­го, вона інтегральна єдність, що приводить до виникнення нового якісного стану — людської особистості.Виміри людини не можна зводити лише до природного та соціального в ній, хоча б тому, що соціальне породжує й ду­ховність. Якщо у свідомості людини знаходять відображен­ня лише найелементарніші потреби, задоволення яких не­обхідне тільки для підтримання фізичного існування, якщо почуття й емоції примітивні, а поняття не розвинені, то це свідчить про її бездуховність, внутрішню убогість.. Духовність людини — це уміння мріяти, фантазувати, творчо удосконалювати світ, прагнучи зробити його кращим. Уміти створити свій внутрішній світ, не схожий на навколиш­ню дійсність, — це один із найважливіших проявів духовності.Отже, духовно розвинена людина — така, яка усвідом­лює саму себе і може свідомо керувати своїми вчинками, підпорядковуючи їх нормам моралі та права, спрямовуючи їх на досягнення суспільно значущих цілей, це людина, внутрішнім регулятором поведінки якої є совість (за висло­вом класика німецької філософії XVIII ст. І. Канта — це за­кон, який живе у нас самих; на думку французького філосо­фа XVIII ст. П. Гольбаха — це наш внутрішній суддя). Формування особистості відбувається в процесі соціалі­зації, який за своєю суттю діалогічний або навіть полілогіч-ний. Цей діалог (поліалог) можна відобразити за допомогою такої системи:

• "Я — Я" — умова формування самосвідомості, внутріш­нього світу людини;

. "Я — ТИ" — сфера формування морального почуття, почуттів любові, дружби, ненависті тощо;. "Я — МИ" — родинні, групові, кастові, класові, націо­нальні, державницькі почуття, звичаї, традиції, переконання;• "Я — УКРАЇНА" — громадянське, державницьке са­моусвідомлення;• "Я — ЛЮДСТВО" — родова самосвідомість, належність до гомо сапієнс;. «я — СУСПІЛЬСТВО" — ставлення до світу створе­них речей та інших людей;• ПРИРОДА" — екологічна свідомість та ставлен­ня до навколишнього середовища;• "Я — УНІВЕРСУМ" — витоки світогляду, релігійних та філософських ідей, роздуми про сенс життя та смерть.Отже, соціалізація є процесом засвоєння індивідом пев­ної системи знань, норм та цінностей, які дають змогу функціонувати йому як повноправному члену суспільства.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)