АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

За концепцією

Читайте также:
  1. VIII. Шляхи, умови та очікувані результати реалізації Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді
  2. Антропологічна філософія Л.Фейєрбаха
  3. Антропологічний матеріалізм Л. Фейєрбаха
  4. Антропоцентризм і гуманізм філософії Відродження
  5. В) Екзистенціалізм та його основні напрями.
  6. Видатки державного бюджету та їх призначення
  7. Види відчуттів. Пороги відчуттів. Чутливість аналізатора. Сенсибілізація.
  8. Видільна система
  9. Вирішення ситуації
  10. Витоки політичного лідерства
  11. Вплив спадковості, середовища й виховання на розвиток особистості учня.
  12. Герца 2010

Принципи художньо-естетичного виховання:

1) органічне поєднання універсального (загальнолюдського,

полікультурного), національного (державного) і регіонального

(етнолокального, краєзнавчого) компонентів освіти та виховання з

безумовним пріоритетом їх національної спрямованості, що

забезпечує формування в учнів патріотичних почуттів, громадянської

свідомості;

2) синергетичний підхід, що зумовлює націленість

освітньо-виховної системи на художньо-естетичний саморозвиток

особистості шляхом поєднання освіти із самоосвітою, виховання із

самовихованням, на їх безперервність і відкритість до змін;

3) природовідповідність (врахування вікових особливостей та

індивідуальних здібностей учнів) та культуровідповідність (розгляд

системи художньо-естетичної освіти та виховання школярів як

соціокультурного феномену, забезпечення культурної спадкоємності

поколінь);

4) гуманітаризація і гуманізація (повага до інтересів і

потреб особистості, "олюднення" знань, побудова

навчально-виховного процесу на основі педагогіки співробітництва,

толерантності взаємин і спілкування);

5) цілісність, що передбачає багатофакторну взаємодію

відображених у змісті освіти та виховання основних компонентів

соціального досвіду - художньо-естетичних знань, світоглядних

уявлень, емоційно-ціннісного ставлення, художніх умінь, творчості;

6) поліхудожність, інтегральність, діалогічність

(відображення в змісті художньо-естетичної освіти та виховання

об'єктивно існуючих зв'язків між видами мистецтв, діалогу

культур);

7) варіативність на основі індивідуалізації, широкої

диференціації та допрофесійної спеціалізації;

8) взаємозв'язок художньо-естетичного виховання з

соціокультурним середовищем (координація шкільної та позашкільної

роботи, узгодження освітніх і дозвіллєвих заходів, гармонізація

суспільних, професійно-педагогічних і сімейно-родинних виховних

впливів).

 

 

Ключові поняття:

Дидактика – розділ педагогіки, що викладає теорію освіти та навчання. Розкриває закономірності засвоєння знань, умінь, навичок, формує погляди, визначає зміст освіти, вдосконалює методи і форми навчання, виховну дію навчання на учнів.

Мистецтво - відображення дійсності у художніх образах, складова частина духовної культури суспільства.

Методика музичного виховання як складова педагогічної науки, вивчає закономірності,принципи, завдання,зміст, організацію, форми і методи музично-освітньої та музично-виховної роботи з дітьми.

Музична освіта – це підсистема освітньої галузі, що гармонійно поєднує музичне навчання, виховання і розвиток дітей і молоді засобами музики й покликана підготувати їх до активної участі у соціокультурному житті, до подальшої музично-естетичної освіти.

Музичне виховання – цілеспрямоване формування естетичного, ціннісного,особистісного ставлення до творів музичного мистецтва.

Музичне навчання – це процес взаємодії вчителя й учнів з метою передачі одним і засвоєння іншими досвіду музичної діяльності.

Поліхудожня освіта – розширення й поглиблення змісту навчання і виховання за рахунок впливу різних видів мистецтва, їх взаємодоповнення й взаємозбагачення.

Поліцентрична інтеграція – включення до базових шкільних програм поряд із домінантними – музичного та візуальним мистецтвами елементів синтетичних видів мистецтв – хореографічного, театрального,екранних.

Культура – сукупність духовних, матеріальних і практичних здобутків людства, у яких віддзеркалюється рівень розвитку суспільства. Музична культура охоплює досягнення у сфері музичної творчості, виконавства та освіти, а також рівень обізнаності та вихованості людини в галузі музичного мистецтва.

_________________________________________________

 

Мистецтво як гарант сприйняття світу в його цілісності, хранитель цілісності особистості, цілісності культури і життєвого досвіду людства. Мистецтво якконцентроване вираження суспільної практики, як форма суспільної свідомості. Специфіка музичного мистецтва як соціального явища, як форми відображення дійсності, якскладової частини духовної культури суспільства.

Музичне мистецтво і розвиток емоційної інтелектуальної та вольової сфери особистості.

Музичне сприймання як основа музичного виховання особистості.

Музичне мистецтво виступає в загальноосвітній школі не лише як шкільний предмет, який вивчається учнями, але и як дійовий засіб впливу на них. Тому важливого значення набуває питання співвідношення музичного навчання і музичного виховання школярів.

 

Педагогіка розглядає навчання як спеціально організовану взаємодію з метою передачі молодому поколінню змісту соціального досвіду, а виховання - як цілеспрямоване формування емоційного ставлення до дійсності і відповідно до певної системи цінностей.

Виходячи з цього, музичне навчання це процес взаємодії вчителя і учнів з метою передачі одним і засвоєння іншими досвіду музичної діяльності. Під музичним вихованням розуміється цілеспрямоване формування естетичного, ціннісного, особистісного ставлення до творів музичного мистецтва.

Поліфункціональність музичного мистецтва, його функціональні особливості. Музика як засіб просвітництва (передача досвіду, фактів) і знань (передача, навичок мислення, узагальнення системи поглядів), як засіб пізнання світу і самопізнання особистості.

Поліфункціональність музичного мистецтва:

1. Суспільно - перетворююча і компенсорна (мистецтво як діяльність і як утіха).

2. Пізнавально - евристична (мистецтво як знання і освіта).

3. Художньо - концептуальна (мистецтво як аналіз стану світу).

4.Інформативна і комунікативна (мистецтво як повідомлення і спілкуванні).

5. Передбачення (мистецтво як пророцтво).

 

Джерела цілісного впливу музики на людину. Особливості виховного виливу музичного мистецтва на особистість (примноження і поглиблення реальною життєвого досвіду особистості через розширення його історичних меж, озброєння особистості художньо організованим, відібраним, узагальненим і осмисленим досвідом, формування власних установок і ціннісних орієнтацій тощо). Спрямованість музичного мистецтва на соціалізацію цілісної особистості й утвердження її самоцінного значення. Актуальність музичного виховання у світі нових підходів до розвитку духовної культури особистості.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)