|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Інтерфейс, що грунтується на меню
Меню - це список варіантів (режимів, команд, відповідей тощо), які виво- дяться на екран і пропонуют ься користуваче ві д ля вибору за допомогою одно- значних кодових позначок кожного з варіантів. Вибір у такому разі полягає в на- тискуванні клавіш, які вказані в позначці. Такий принцип забезпечує простий спосіб координації дій користувача в складних ситуаціях, створюючи умови для прийняття простих рішень послідовно. Найчастіше з цією метою використовуються дис п- леї з екраном і клавіатурою. Проте існують і інші пристрої: дисплеї із сенсорним екраном чи зі світловим пером і матриці світлодіодних елементів. Найперспективнішою з погляду використання в СППР системою інтер- фейсу цього типу є система ZOG - узагальнена система користувацького інтер- фейсу, яка грунтується на концепції вибору меню й організована з використан- ням великої бази даних меню, що забезпечує швидку реакцію на вибір елементів меню (час реакції системи менший за 1с). Система ZOG дає змогу інтегрувати всі функції комп'ютера, які можуть бути застосовані користувачем. Базовою одиницею подання інформації в ZOG є кадр, що по суті становить собою еквівалент довільного пакета інформації, який можна однозначно спостері- гати на екрані терміналу. Дисплеї з високим рівнем розпізнавання дозволяють о д- ночасно відображати кілька таких кадрів. База даних ZOG може вміщувати десят- ки тисяч взаємопов'язаних кадрів. Система ZOG була розроблена на початку 80-х років фірмою «Карнегі Ме- лон». Спочатку вона призначалася бути основою користувацького інтерфейсу для автоматизованої системи управління, яка встановле на на сучас ном у авіа носці ВМС С ША «Карл Вінсо н» з ядерною силовою установкою. Інформаційна сис- тема має розподілену базу даних, що вміщує понад 20000 кадрів і 30 прикладних програм. Користувач має змогу вести діалог із системою ZOG трьома різними спосо- бами: шляхом пересування, викликом програм і редагуванням. Пересування - це собою режим діалогу «за замовчуванням», у якому користувач або здійснює вибір меню за допомогою клавіатури чи іншого пристрою, або система переходить до відображення наступного кадру. Вибір деяких елементів приводить до запуску програми. Користувач може також вводити кадровий редактор, здійснювати зміни в кадрах. Концепція системи ZOG втілює ряд важливих принципів: загальних принци- пів користувацького інтерфейсу; принципів побудови бази даних; принципів ство- рення діалогу з користувачем; принципу функціонального розширення системи. Набір загальних принципів користувацького інтерфейсу забезпечує вико- нання ряду загальних вимог: середовище інтерфейсу має бути однорідним; ін- струмент повинен цілковито контролюватися користувачем, не повинно бути не- безпечних, незворотних дій тощо. Архітект ура бази да них має забезпеч ити обробку соте нь т ис яч кадрів без будь-якого погіршення реакції системи й одночасну роботу багатьох користу- вачів. Вона має сіткову структуру - перевага надається деревоподіб ним структу- рам, у яких еле мент и даних можуть бути пов'язані з іншими елементами. Стиль меню в інтерфейсі має бути ідентичним - база даних не може містити нічо- го крім меню. Це означає, що метод управління базою даних можна застосува- ти до користувацького інтерфейсу. Така ознака вважається перспективною з по- гляду інтегрованої архітектури для СУБД таінтерфейсу користувача, а також компо не нт ів СППР, що грунт уютьс я на моделях, тобто окрем і компоненти архітектури СППР справді взаємопов'язані. Стиль діалогу "користувач - система" зводиться до того, що майже всі опе- рації інтерфейсу пов'язані з вибором елементів із меню. Крім того, не дозволяють- ся закриті елементи, тобто приховані клавіатурні команди, які потрібно було б запам'ятовувати користувачеві. Редактор постійно доступний як спосіб, що ви- кликається за допомогою загальної команди вибору елем ента. Іс нує змога ро з- ширит и систем у для нада ння користувачеві нових функцій. Перший крок - до- повнення системи новими функціями - полягає в побудові відображення необхід- них структур даних у кадровому форматі і створенні взаємозв'язків структур у ба- зі даних. Програми, потрібні для реалізації нових функцій, вмонтовані в систему і можуть викликатися шляхом вибору активних елементів меню.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |