|
||||||||||||||||||||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
І. Актуальність теми. Методичні рекомендаціїМетодичні рекомендації для організації самостійної роботи студентів
з теми: «Покутська трійця». Творча співдружність В. Стефаника З Лесем Мартовичем і Марком Черемшиною
Навчальна дисципліна УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Спеціальність 5.12010102 «Сестринська справа», Стоматологія ортопедична»
Курс І - й
Кількість навчальних годин 210
Харків – 2012 р.
Автор: викладач української мови та літератури Шевченко Наталя Миколаївна
Рецензент: ___________________________________________ ___________________________________________ ___________________________________________
І. Актуальність теми Поку́тська трі́йця — умовне об'єднання трьох українських письменників Василя Стефаника, Леся Мартовича та Марка Черемшини. Назва походить від регіону, оскільки усі троє походили з Покуття. Назву Покутська трійця, очевидно, отримали з легкої руки Івана Франка, оскільки саме він брав активну участь у становленні та формуванні таланту Стефаника, Мартовича та Черемшини. Завдяки постійній та тісній співпраці молоді письменники пройшли так звану Франкову школу та сформувалися під його безпосереднім впливом. Про ознаки, які об'єднали письменників нової ґенерації, найкраще сказав Іван Франко: «Переважно хлопські сини походженням, соціалісти з переконання, молоді письменники, взялися малювати те життя, яке найліпше знали, — сільське життя». Отже, можна виділити такі ознаки, притаманні письменникам Покутської трійці: вік — почали творити у молодості; походження — родовід вели із нижніх верств суспільства; тематика — в основі творів лежало вкрай важке життя селян Покуття, Буковини та Галичини за часів правління Австро-Угорщини; жанрова своєрідність — незважаючи на традиційність тематики, Стефаник, Мартович та Черемшина (у значній мірі під впливом Франка) формувалися як письменники-модерністи. Скажімо, це виявлено у новій формі зображення тематики села — створення новел, етюдів. Таким чином, працюючи в одному напрямку, але маючи власний та оригінальний стиль, кожен із письменників — Василь Стефаник, Лесь Мартович, Марко Черемшина — зробили свій внесок як індивідуально, так і колективно в умовному об'єднанні «Покутська трійця». ІІ. Навчальна мета самостійної роботи:
IІІ. Матеріали самостійної роботи ІІІ.1. Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція)
ІІІ.2. Зміст теми: Українська література кінця ХІХ – початку ХХ століття на Західній Україні розвивалася в силу суспільних обставин. Галичина, Покуття були поневолені цісарською Австро-Угорщиною. З 90-х років тут посилювалася боротьба трудящих проти поневолення та гніту цісаря, австрійських борців польської шляхти. Демократичні письменники Західної України гуртувалися тоді навколо славного письменника і мужнього революціонера Івана Франка, вважали себе його “наслідниками”. Серед таких демократичних письменників виділяються троє – так звана “покутська трійця” – Василь Стефаник, Лесь Мартович та Марко Черемшина. Їх літературна діяльність була ідейно співзвучна з діяльністю Лесі Українки, Михайла Коцюбинського, Архипа Тесленка, Степана Васильченка – письменників, що їх творчість живилася насамперед революційно-демократичними ідеями Тараса Шевченка. Творили письменники у надто важких умовах. Літературна творчість стала справжнім подвигом для передчасно зломленого безпросвітними злиднями талановитого сатирика Леся Мартовича. В селі Русові біля Снятина пров’ю власного серця писав свої новели Василь Стефаник. Іван Семанюк – Марко Черемшина половину свого творчого життя також провів по закутках Гуцульщини. Тільки сильні і самобутні таланти здібні були прорвати товсту кору косності, затхлості, що панувала в усіх сферах життя галицької провінції, і вийти на шлях творення демократичної літератури. Внаслідок діяльності письменників – демократів українська проза кінця ХІХ – початку ХХ ст. піднеслась на новий, вищий, щабель. Захоплюючись цим, Іван Франко з гордістю говорив, що мати такі таланти не постидалась би ні одна далеко багатша від нашої література”. Великий Каменяр відзначав, що в галицькій новелістиці тих часів плідно працювала “різнобарвна китиця індивідуальностей – Стефаник, Мартович, Черемшина...”. “... Яке широке поле, яка різнорідність, яка свіжість, що віє майже з кожної з цих фізіономій! – захоплено говорив Іван Франко. Література в її цілості чимраз більше починає ставити не подібною до школи, де все підігнано під одні правила, а чимраз більше подібна до життя, де ніщо не повторюється, де нема правил без виємків, нема простих ліній і геометричних фігур, де панує безконечна різнорідність явищ і течій”. “Переважно хлопські сини походженням, соціалісти з переконання, молоді письменники, - говорив про них Іван Франко, - взялися малювати те життя, яке найліпше знали, - сільське життя”. Творчість “покутської трійці” в своїй основі має багато спільного, але водночас кожен з письменників - творча індивідуальність і займає своє місце в літературі. ІІІ.3. Рекомендована література: Основна: 1. Горак Р. Лесь Мартович - К.: Молодь, 1990. 2. Засенко О. Марко Черемшина. Життя і творчість. – К., 1951. 3. Лесин В. Василь Стефаник – майстер новели. – К., 1970. 4. Мишанич О.В. Марко Черемшина, К., 1987. 5. Мартович Лесь. Вибране. – Ужгород: Карпати, 1982. 6. Мартович Лесь. Твори. – К., 1964. 7. Погребенник Ф. Сторінки життя і творчості Василя Стефаника. – К., 1980. 8. Погребенник Ф. Лесь Мартович. Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1971. 9. Рудницький М. Письменники зблизька: Спогади. – Львів, 1958. 10. Стефаник Василь у критиці та спогадах. – К., 1970. 11. Стефаник Василь. Твори. – К., Дніпро, 1984. 12. Стефаник Василь. Новели. Ужгород: Карпати, 1977. 13. Черемшина Марко. Карби. – К.: Дніпро, - 1968. 14. Черемшина Марко. Бібліотека української літератури. – К., 1987. Допоміжна: 1. Василь Стефаник. Твори. – К., Дніпро, 1964. 2. Стефаник. Амбіції. У книзі “Новели”. – Ужгород. Карпати, 1977, ст. 163. 3. Черемшина Марко. Стефаникові мужики// Твори в 2-х томах. – К., Наукова думка, 1987 р., - стор. 241. 4. Василь Стефаник. Новели. – Ужгород: Карпати, 1977 – с. 15-16. 5. В.Стефаник. Твори. – К., Дніпро, 1984 – с. 112. 6. Марко Черемшина. Бібліотека української літератури. Автобіографія. – К.: Наукова думка, 187. с. 347. 7. Семанюк-Черемшина Наталя. Спогади про Марка Черемшину. – Львів, 1958. –с. 28. 8. Засенко Олекса. Марко Черемшина. Життя і творчість. – К., 1974. – с. 239. ІІІ.4. Орієнтовна карта для самостійної роботи з літературою з теми:
ІІІ.5. Матеріали для самоконтролю: А. Питання для самоконтролю: 1. Звідки пішла назва «Покутська трійця»?
В. Завдання для самоконтролю: Дайте письмову відповідь на запитання:: «Яке значення здля української літератури має творчість письменників «Покутської трійці»? Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.) |