|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Тема 2. Контакт у педагогічному діалозіКонфлікт у педагогічній взаємодії (3 год.) План 1. Ознаки контакту у педагогічному діалозі. 2. Досягнення контакту як психологічної згоди за концепцією Е. Берна. 3. «Пристосування» і «прибудова» в педагогічному спілкуванні. 4. Конфлікт у педагогічній взаємодії та шляхи його подолання. Література 1. Воробьев Г.Г. Школа будущего начинается сегодня: Кн.. для учителя / Г.Г. Воробьев – М., 1991. – С. 54 2. Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения: Кн. Для учителя и родителей / А.Б. Добрович. – М., 1987. – С. 69–70. 3. Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество / В.А. Кан-Калик, Н.Д. Никандров. – М., 1990. – С. 116. 4. Педагогічна майстерність / За ред І.А.Зязюна. – К., 1997. – С. 208–213, 220–222. 5. Педагогічна майстерність / За ред І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 118–122, 127–128. 6. Рудницька О.П. Педагогічна взаємодія / О.П. Рудницька // Рудницька О.П. Педагогіка: загальна і мистецька. – К., 2002. – С. 65–69 Контрольні питання 1. Назвіть ознаки встановлення контакту в педагогічному діалозі. 2. Як можна досягнути психологічної згоди між вчителем та учнями за концепцією Е. Берна? 3. Поясніть зміст понять «пристосування» і «прибудова» в педагогічному спілкуванні 4. Назвіть ознаки конфлікту у педагогічній взаємодії. 5. Яких правил педагогічного спілкування необхідно дотримуватись вчителю, щоб уникати конфліктів в школі або вміло їх долати?
Тема 3. Способи комунікативного впливу: переконування і навіювання (2 год.) План 1. Навіювання як засіб педагогічного впливу. Види навіювання. 2. Переконування як головний засіб комунікативного впливу. Вимоги до переконування. 3. Форми педагогічного навіювання та умови їх ефективності. Самонавіювання. Релаксація. 4. Техніка навіючого впливу. Навіюваність та її причини. Взаємозв'язок переконування та навіювання. 5. Принципи педагогічного впливу за А. С. Макаренком. Література 1. Берков В.Ф. Логика вопросов в преподавании / В.Ф. Берков. – Минск, 1987. 2. Гавакова Т.И. Внушение в педагогическом процессе / Т.И. Гавакова // Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А.Зязюна. – К., 1987. – С. 70–82. 3. Ивин А.А. Искусство правильно мыслить / А.А. Ивин – М., 1990. 4. Красовицький М. Макаренка треба залишити / М. Красовицький // Завуч. – 2000. – № 35. – С. 4–5; № 36. – С. 2–3. 5. Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А. Зязюна. – К., 1987. – С. 63. 6. Педагогічна майстерність / За ред. І. А. Зязюна. – К., 1997. – С. 123-124. 7. Педагогічна майстерність /За ред. І.А. Зязюна. – К., 2004. – С. 101-102, 139-141. 8. Шведов И. Искусство убеждать / И. Шведов. – К, 1986. Контрольні питання 1. Охарактеризуйте навіювання як засіб педагогічного впливу. 2. Назвіть види навіювання. 3. Яку роль відіграє переконування в майстерності педагогічного спілкування? 4. Назвіть основні вимоги до педагогічного переконування. 5. Які форми навіювання є ефективними в умовах сучасного навчально-виховного процесу? 6. В чому полягає взаємозв’язок переконування та навіювання? 7. Назвіть основні прийоми техніки навію чого впливу. 8. Дайте характеристику принципам педагогічного впливу за А.С. Макаренком: «закон поступу колективу», «система перспективних ліній», «принцип паралельної дії». Тема 4. Творчий задум уроку як діалогу учителя з учнями (2 год.) План 1. Поняття «творчий задум уроку». 2. Визначення мети й надзавдання уроку як перспективи особистісного розвитку учнів. 3. Створення умов для стимулювання пізнавальної активності учнів у навчальному діалозі з учителем. 4. Комунікативне забезпечення діалогу вчителя з учнями на уроці. Література 1. Гін А. Основи педагогічної майстерності / А. Гін // Завуч. – 2000. - №8. – С. 1-6. 2. Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении / В.А. Канн-Калик. – М., 1987. – С. 26–33. 3. Львова Ю.Л. Творческая лаборатория учителя: Кн. для учителя / Ю.Л. Львова. – М., 1992. – С.26–39, 77–83, 91–93. 4. Мороз О.Г., Омеляненко В.Л. Перші кроки до майстерності / О.Г. Мороз, Омеляненко В.Л. – К., 1992. – С. 45-50. 5. Основы педагогического мастерства /Под ред. И.А. Зязюна. – М., 1989. – С. 212–219. 6. Педагогічна майстерність / За ред І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 334–340. 7. Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок / І.П. Підласий. – К., 1989. – С. 20-39. 8. Фридман Л.М. Педагогический опыт глазами психолога / Л.М. Фридман. – М., 1987. – С. 16-28. Контрольні питання 1. В чому полягає зміст поняття «творчий задум уроку»? 2. Яку роль відіграють мета і надзавдання у підготовці уроку як перспективи особистісного розвитку учня? 3. Яким чином можна стимулювати творчу активність учнів у навчальному діалозі з вчителем? 4. Які перешкоди можуть виникати у прагненні вчителя стимулювати творчу активність учнів на уроці? 5. Охарактеризуйте комунікативне забезпечення діалогу вчителя з учнями на уроці. Тема 5. Творче самопочуття вчителя на уроці (2 год.) План 1. Зміст поняття «творче самопочуття вчителя». Роль творчого самопочуття в організації діалогу з учнями на уроці. 2. Техніка самоналаштовування на творчу діяльність і створення творчого самопочуття вчителя. 3. Робота майбутнього вчителя з удосконалення власної психотехніки. Література 1. Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении / В.А. Кан-Калик. – М., 1997. – С. 62–95. 2. Львова Ю.Л. Творческая лаборатория учителя / Ю.Л. Львова. – М., 1992. – С. 99–117. 3. Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А.Зязюна. – К., 1987. – С. 82-96. 4. Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А.Зязюна. – М., 1989. – С. 50-71, 73-78, 241-247. 5. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 1997. – С. 84-138, 185-194. 6. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 399-404. 7. Станиславский К.С. Моя жизнь в искусстве //Собр. соч.: В 8 т. – М., 1954. – Т. 1. – С. 295–306. 8. Станиславский К.С. Работа актера над собой в творческом процессе переживания / К.С. Станиславский // Собр.соч.: В 8 т. – М., 1954. – Т. 2. – С. 317–331. 9. Сухомлинський В.О. Про здоров'я і повноту духовного життя вчителя. Кілька слів про радість праці: Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський // Вибр.твори: В 5 т. – К., 1979. – Т. 2. – С. 426–432. 10. Чехов М. Об искусстве актера / М. Чехов // Литературное наследие: В 2 т. – М., 1986. – Т. 2. – С. 152–163, 378–391. Контрольні питання 1. Яку роль відіграє творче самопочуття вчителя в організації діалогу з учнями на уроці? 2. За яких обставин самопочуття вчителя стає творчим? 3. За допомогою яких прийомів можна самоналаштовуватися на публічну творчу діяльність? 4. Які ознаки поведінки вчителя свідчать про його творче самопочуття на уроці? 5. Назвіть напрямки роботи майбутнього вчителя з удосконалення власної психотехніки. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.) |