АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ЗМІСТ ТА ОСНОВНІ ПИТАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

Читайте также:
  1. II ЗМІСТ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ
  2. II. ЗМІСТ І ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ
  3. III. Мета, стратегічні напрями та основні завдання Національної стратегії
  4. IV. Основні напрями реалізації Національної стратегії
  5. Аналіз існуючих теоретико-практичних розробок створення інформаційних систем для вирішення обраної проблеми.
  6. Б) Змістовна частина тестових завдань.
  7. Бази даних. Основні відомості
  8. Біотехнічні заходи.Основні її задачи
  9. Вакуумні деаератори, будова, схеми розміщення. Основні показники роботи.
  10. Варистори та їх основні характеристики.
  11. ВИБІР ТЕМИ І СКЛАДАННЯ ЗМІСТУ РОБОТИ
  12. Види парламентів зарубіжних країн за структурою. Зміст представництва нижньої та верхньої палат бікамерних парламентів.Види верхніх палат парламентів зарубіжних держав.

ТЕМА № 1

ТВОРЧІСТЬ І.С.НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО

ТВОРИ З ЖИТТЯ СЕЛЯН.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1-2

СЕЛЯНСЬКИЙ СВІТ У ТВОРАХ І.НЕЧУЯ-ЛЕВИЦЬКОГО

Мета ясна й проста –

народ і Україна.

І.Нечуй-Левицький

1. Літературні погляди письменника. Особливості прозового доробку автора.

2. Реалістичний та народознавчий аспекти життя селянства у творі “Дві московки”.

3. Переконливість зображення селян та бурлаків у творі “Бурлачка”.

4. Селянський світ у повісті “Микола Джеря”:

а) реалістичність картин і образів;

б) характери провідних персонажів та їх творення;

в) авторська позиція у творі.

Завдання: повторити значення термінів «народність літератури», «національний зміст літератури», опрацювати відзначену статтю.

ЛІТЕРАТУРА:

Крутікова Н. Творчість І.С.Нечуя-Левицького. – К., 1961.

Матвіїшин В. Зарубіжна література у критичному трактуванні Івана Нечуя-Левицького // Український літературний європеїзм. – К.: Академія, 2009.

Зборовська Н. Український світ у творчості І.Нечуя-Левицького: гендерний підхід // УМЛШ в гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2000. - №5. – Конспект.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 3

ВІДОБРАЖЕННЯ БУТТЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

В ПОВІСТІ "КАЙДАШЕВА СІМ’Я"

Коли пишу - їх обличчя

завжди стоять переді мною.

І.Нечуй- Левицький

1. Історія створення повісті. Два варіанти твору.

2. Реалістичний та народознавчий аспекти в зображенні селянського життя.

3. Провідні характери твору та засоби їх творення.

4. Гумористично-сатирична тональність твору.

5. Майстерність автора у творі.

ЛІТЕРАТУРА.

Адаменко С. Багата палітра прози Івана Нечуя-Левицького // Українська мова та література. - 2003. –Листопад.- № 44. - С. 12-14.

Бондаренко Ю. "Кайдашева сім'я" І.С. Нечуя-Левицького в контексті національного виховання школярів // Дивослово. - 1998. - № 9. - Конспект.

Гаврилова Т. Народознавчий аспект повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» // Українська література в загальноосвітній школі. -2005. - № 4. - С. - 34-38.

Соколова С. Фразеологія – джерело гумору та сатири повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» // Дивослово. - 2004. - № 10. - С. 11-15.

Поточний контроль знань з теми: виконання тестових завдань.

1. Тема солдатчини є провідною для твору І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Микола Джеря”,

б) „Дві московки”,

в) „Хмари”.

2. Виразне антиклерикальне спрямування має твір І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Афонський пройдисвіт”,

б) „Гетьман Іван Виговський”,

в) „Бурлачка”.

3. Гумор і сатира є основними принципами художнього зображення у творі І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Хмари”,

б) „Бурлачка”,

в) „Кайдашева сім’я”.

4. Проблеми національно-культурного відродження є основними для твору І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Рибалка Панас Круть”,

б) „Баба Параска та баба Палажка”,

в) „Хмари”.

5. Літературну дискусію 70-х рр. ХІХ ст. відкрила стаття І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Українська декадентщина”,

б) „Сьогочасне літературне прямування”,

в) „Школа повинна бути національною”.

6. Провідним напрямом, яким користувався І.С.Нечуй-Левицький, був:

а) романтизм,

б) реалізм,

в) сентименталізм.

7. Основою стилю І.С.Нечуя-Левицького стало:

а) детальне зображення обставин і подій,

б) символічність,

в) передача миттєвих вражень від дійсності.

8. Детальне зображення життя української жінки є основним у творі І.С.Нечуя-Левицького:

а) „Микола Джеря”,

б) „Бурлачка”,

в) „Скривджені і нескривджені”.

9. Проблеми історичного минулого України І.С.Нечуй-Левицький піднімає у творі:

а) „Князь Єремія Вишневецький”,

б) „Афонський пройдисвіт”,

в) „Дві московки”.

10. І.Франко оцінив як „історію всього українського селянства, написану в одному широкому образі” постать персонажа І.С.Нечуя-Левицького:

а) Івана Виговського,

б) Миколи Джері,

в) Омелька Кайдаша.

11. Новаторським у творчості І.С.Нечуя-Левицького було художнє зображення характеру:

а) селянина-бунтаря, борця проти соціальної несправедливості,

б) жінки-страдниці,

в) селянина-бідняка.

12. Спробою І.С.Нечуя-Левицького подати образ інтелігента-народника є постать:

а) Лавріна Кайдаша („Кайдашева сім’я”),

б) Павла Радюка („Хмари”),

в) Івана Михалчевського („Бурлачка”).

13. Розкрийте проблему актуальності творів І.С.Нечуя-Левицького у наш час.

14. Складіть висловлювання на тему: „Чим страшні Кайдаші?”

ТЕМА № 2

ТВОРЧІСТЬ ПАНАСА МИРНОГО

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4-5.

РОМАН ПАНАСА МИРНОГО ТА ІВАНА БІЛИКА

“ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?”

Будинок з багатьма

прибудовами й надбудовами,

зробленими неодночасно і

не за строгим планом. О.Білецький

1. Історія створення роману. Співавторство Івана Білика.

2. Композиційно-сюжетна структура роману.

3. Образна система роману. Прийоми творення образів. Образ “пропащої сили”.

4. Проблематика твору.

5. Жанрова своєрідність роману.

6. Мова і стиль твору.

Завдання: з’ясувати сутність поняття «пропаща сила» та можливості сучасного прочитання твору.

ЛІТЕРАТУРА:

Михальчук О. Об’єктивний тип романного мислення. Роман “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” // Слово і час. – 1994. - № 4-5.

Свідер П. Хто він, Чіпка Вареник? // Українська література в загальноосвітній школі. – 2000. - № 5.

Зборовська Н. Пропаща народна мудрість у романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» // Код української літератури. – К.: Академвидав, 2006.

Турчин М. Пропаща доля онука: ще одне прочитання образу Чіпки // Дивослово. – 2004. - №9. – С. 19-22.

Чайковська В. Т. Нове прочитання класики [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.zippo.net.ua/index.php?page%20id=261

Шевченко З. Панас Мирний: спроба сучасного прочитання життєвого і творчого шляху письменника // Дивослово. – 2001. – № 12. – С. 45-48

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6

РОМАН «ПОВІЯ» ЯК ЕПОПЕЯ НАРОДНОГО ЖИТТЯ НА УКРАЇНІ

КІНЦЯ ХІХ СТ.

Я часто задумуюсь над жіночою долею: та ж людина, а життя зробило з неї рабу-невільницю.

Панас Мирний

1. Історія створення роману «Повія».

2. Особливості композиції твору.

3. Система образів роману (селяни, городяни, характери українських буржуа). Сутність психологічності зображення характерів у творі.

4. Ідейне навантаження твору.

5. Ознаки стилю Панаса Мирного у романі «Повія».

Завдання: опрацювати вказану статтю, розкрити проблему актуальності роману в наш час.

ЛІТЕРАТУРА

Бабишкін О. "Повія" - роман Панаса Мирного // Панас Мирний. - К., 1996.

Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного. - К., 1989.

Горленко В. "Повія". Роман П.Мирного // Слово і час. – 1993. - № 1. - Конспект.

Майдан О. Психологічні спостереження Панаса Мирного в жанрі роману // Слово і час. - 1999. - № 10.

Гаєвська Н. Панас Мирний – найбільший епік ХІХ століття. Навч. посібник. – К.: В.П.Ц. ” Київський університет”, 2004. – 336 с.

 

Поточний контроль з теми: виконання тестових завдань.

1. Псевдонім „Панас Мирний” належить автору:

а) Афанасію Рудченку,

б) Григорію Цеглинському,

в) Івану Білику.

2. „Будинком з багатьма надбудовами й прибудовами” було названо композицію роману Панаса Мирного:

а) „Повія”,

б) „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”,

в) „Голодна воля”.

3. Проблему долі жінки-наймички Панас Мирний гостро поставив у творі:

а) „Лихі люди”,

б) „Лови”,

в) „Повія”.

4. Романом-епопеєю народного життя на Україні к. ХІХ ст. названо твір Панаса Мирного:

а) „Повія”,

б) „П’яниця”,

в) „Лихо давнє й сьогочасне”.

5. Співавтором Панаса Мирного у відомому романі виступив:

а) Василь Горленко,

б) Іван Левицький,

в) Іван Білик.

6. Єдиний твір-утопія Панаса Мирного має назву:

а) „Лихі люди”,

б) Лихо давнє й сьогочасне”,

в) „Серед степів”.

7. Роль і місце українського інтелігента у житті народу Панас Мирний показав у творі:

а) „Морозенко”,

б) „Лихі люди”,

в) „Лови”.

8. Роман Панаса Мирного та Івана Білика „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” уперше було надруковано:

а) у Києві,

б) у Львові,

в) у Женеві.

9. Відома поезія Панаса Мирного має назву:

а) „Робітникові”,

б) „Борцю”,

в) „До сучасної музи ”.

10. Постать Чіпки Варениченка у романі „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” характеризується як:

а) образ „пропащої сили”,

б) образ „маленької людини”,

в) образ „чумазого”.

11. Основним творчим напрямом, яким послугувався Панас Мирний, був:

а) романтизм,

б) реалізм,

в) експресіонізм.

12. Провідним для української літератури 70-90 рр. ХІХ ст. було спрямування:

а) марксистське,

б) народницьке,

в) містичне.

13. Дайте відповідь на питання: Який внесок у роман „Хіба ревуть воли...” зробив Іван Білик?

14.Дайте визначення поняття “соціально-психологічний роман”.

15. Складіть висловлювання на тему: „Біль літературного персонажа”.

ТЕМА № 3

ТВОРЧІСТЬ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7-9

ДОРОБОК БОРИСА ГРІНЧЕНКА

Зробити з мужиків народ.

Б.Грінченко

1. Мотиви лірики письменника. Жанр поеми у творчості письменника.

2. Реалістичний характер оповідань:

а) тематика та проблематика;

б) дитячі характери, засоби їх творення;

в) виховний потенціал.

3. Композиційний та ідейно-тематичний зв’язок повістей “Серед темної ночі” та “Під тихими вербами”.

4. Проблематика повістей “Серед темної ночі” та “Під тихими вербами”.

5. Особливості реалізму Бориса Грінченка.

Завдання: Підготувати повідомлення про напрямки діяльності Б.Грінченка, з’ясувати моральні орієнтири, представлені у прозі автора.

ЛІТЕРАТУРА:

Хропко П. Проза Бориса Грінченка // Вибрані твори. – К.: Дніпро, 1987.

Качкан В. Борис Грінченко // Освіта. - 1993. - 6 серпня. – С. 13. – Конспект.

Яременко В. Більше працював, ніж жив. // Дніпро. – 1988. – № 12.

ТЕМА № 4

УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ 70-90-Х РР. ХІХ СТ.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 10

ТВОРЧІСТЬ МАРКА ЛУКИЧА КРОПИВНИЦЬКОГО.

 

Такі українські актори, як Кропивницький, Заньковецька, Саксаганський, Садовський – ввійшли золотими літерами на скрижалі історії світового мистецтва.

К.Станіславський

1. М.Кропивницький як засновник українського реалістичного театру. Характеристика драматичного доробку письменника.

2. Перша п’єса “Дай серцеві волю, заведе в неволю”:

а) підпорядкування старого сюжету новій темі;

б) показ селянського життя пореформеного періоду;

в) моральна проблематика та національні ознаки у творі.

3. П’єса “Глитай, або ж Павук”:

а) соціальний зміст твору;

б) типовість головних характерів;

в) спроба передати внутрішній світ дійових осіб.

4. Місце і значення драматургії письменника для українського театру і драматургії.

Завдання: підготувати повідомлення про місце водевілю у творчому доробку автора.

ЛІТЕРАТУРА:

Киричок П. Марко Кропивницький. Життя і творчість. – К., 1986.

Вертій О. Народні джерела національної самобутності української літератури 70-90-х рр. ХІХ ст.: Монографія. – Суми, 2005. – 486 с.

Новиков А. Тема національного відродження України в духовній спадщині Марка Кропивницького // Дивослово. – 2001. - № 2. – С. 17-19.

Киричок П. “І сяде правда на покуті” // Вітчизна. – 1990. - № 5.

Спогади про Марка Кропивницького. – К., 1990.

Новиков А. Тема національного відродження в спадщині Марка Кропивницького // Дивослово. – 2001. - № 2. – Конспект.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11

ДРАМАТУРГІЧНА СПАДЩИНА МИХАЙЛА СТАРИЦЬКОГО.

Я загорівся душею і думкою

послужить рідному слову,

щоб воно стало здатним висловити

культурну, освічену річ, виспівати

найтоншу красу.

М.Старицький

1. Загальна характеристика творчості Михайла Старицького.

2. П’єса “Не судилось” (конфлікт, характери та ідеї). Образ інтелігента-народника.

3. П’єса “Талан” як оригінальний твір. Характер головної героїні.

4. П’єса “Маруся Богуславка”. Національний зміст твору. Психологічність зображення.

5. П’єса “За двома зайцями” (переробка твору І.Нечуя-Левицького “На Кожум’яках”). Ідейне навантаження твору. Засоби сатири.

Завдання: з’ясувати особливості прозового доробку М.Старицького.

ЛІТЕРАТУРА:

Комишанченко М. Михайло Старицький. Літературний портрет. - К., 1968.

Коломієць В. Соціальна драматургія Михайла Старицького // УМЛШ. – 1988. - №11.

Коломієць В. Ознайомлення десятикласників з історичною драматургією М. Старицького // УМЛШ. – 1991. - № 6.

Поточний контроль: виконання тестових завдань.

1. Михайло Старицький виступав переважно як автор п’єс:

а) філософських,

б) соціально-побутових,

в) проблемних.

2. Перша назва п’єси М. Старицького „Не судилось” була:

а) „Гроші”,

б) „Не зчуєшся, як лихо спобіжить”,

в) „Панське болото”.

3. Головною дійовою особою п’єси М.Старицького „Талан” виступає:

а) Марія Лучицька,

б) Катря Дзвонарівна,

в) Маруся Богуславка.

4. П’єса М.Старицького „За двома зайцями” є переробкою п’єси:

а) М.Кропивницького „Дай серцеві волю, заведе в неволю”,

б) І.Нечуя-Левицького „На Кожум’яках”,

в) І.Тобілевича „Безталанна”.

5. Твір М.Старицького „Оборона Буші” за жанром є:

а) драматичною поемою,

б) ліричною поемою,

в) повістю.

6. Історичне минуле представлене в драматургії М.Старицького п’єсою:

а) „Не судилось”,

б) „Маруся Богуславка”,

в) „Талан”.

7. Інтелігентом-народником, що реально допомагає селянам, у п’єсі М.Старицького „Не судилось” виступає:

а) Михайло Ляшенко,

б) Павло Чубань,

в) Николай Бєлохвостов.

8. П’єса Михайла Старицького „За двома зайцями” за жанром є:

а) психологічною трагедією,

б) соціальною комедією,

в) філософською драмою.

9. Коханою дівчиною Михайла з п’єси Михайла Старицького „Не судилось” була:

а) Галя Масюківна,

б) Наталка Верковичівна,

в) Катря Дзвонарівна.

10. Творчим напрямом, яким переважно користувався Михайло Старицький, був:

а) реалізм,

б) натуралізм,

в) сентименталізм.

11. Харлампій і Аннушка є дійовими особами п’єси Михайла Старицького:

а) „Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниці”,

б) „Не судилось”,

в) „Маруся Богуславка”.

12. Провідний конфлікт п’єси Михайла Старицького „Маруся Богуславка” має:

а) національний характер,

б) філософський характер,

в) сатиричний характер.

13. Кращі риси характеру жінки-селянки у п’єсі „Не судилось” Михайло Старицький втілив у постаті:

а) Катрі Дзвонарівни,

б) Анни Петрівни,

в) Степаниди.

14. Риси „панського болота” у п’єсі Михайла Старицького „Не судилось” яскраво виявлені в характері:

а) Дмитра Ковбаня,

б) Павла Чубаня,

в) Івана Ляшенка.

15. Михайло Старицький увійшов в історію української культури як:

а) апологет модерного театру,

б) один із засновників театру корифеїв,

в) керівник театру „Березіль”.

16. З’ясуйте національний зміст творчості Михайла Старицького.

17. Обґрунтуйте, чому поезія „Виклик” стала народною піснею.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 12-13.

СОЦІАЛЬНА ДРАМАТУРГІЯ ІВАНА ТОБІЛЕВИЧА.

Драматурга по праву можна

поставити в один ряд із його

талановитими сучасниками –

Г.Гауптманом, Б.Шоу, Г.Ібсеном,

Г.Мірбо, Л.Толстим.

Л. Дем’янівська

1. Загальна характеристика драматургії автора.

2. П’єса “Сто тисяч” як сатира на “нових багатіїв”:

а) постать Калитки: психологія і методи збагачення;

б) роль інших дійових осіб у розкритті ідейного змісту п’єси;

в) авторська позиція у творі.

3. Спорідненість комедій “Сто тисяч” і “Хазяїн”.

4. П’єса “Хазяїн”:

а) життєва основа твору;

б) характер конфліктів у творі;

в) сутність та основні риси характеру Пузиря;

г) трагікомічність п’єси.

5. П’єса “Мартин Боруля” як зразок соціальної комедії.

Завдання: розкрити зміст слів Івана Тобілевича: «Хазяїн» – дуже сумна комедія», з’ясувати актуальність проблематики творів «Сто тисяч» та «Хазяїн» на сучасному етапі.

ЛІТЕРАТУРА:

 

Франко І. Іван Тобілевич // Твори: У 50 т. - Т. 37. - К., 1982.

Панченко В. „Він був одним із батьків українського театру” [Електронний ресурс] / День. – 2004. – № 110. – 25 червня. – Режим доступу: http://www.day.kiev.ua/34278 /

Карасевич В. Образ Терентія Пузиря // Українська література в загальноосвітній школі. – 2000. - № 4.

Могильницька Г. А. Свята земелько, Божа ти донечко!.. До проблеми адекватного прочитання української класики: апологія “стяжательства” [електронний ресурс]. – Режим доступу: metodportal.net/taxonomy/

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 14

ІСТОРИЧНІ ТВОРИ ІВАНА ТОБІЛЕВИЧА

Обняти такий широкий горизонт... міг тільки першорядний поетичний талант.

І. Франко

1. П’єса «Безталанна»: морально-етичний зміст твору:

а) характер конфлікту утворі;

б) проблематика та шляхи її розкриття;

в) елементи мелодраматизму у п’єсі.

2. Історична тема у драматургії автора. П'єса "Сава Чалий":

а) джерела трагедії;

б) поєднання реалізму і романтизму,

в) проблема обов'язку та взаємин героя з народом;

г) психологічність зображення.

1. Значення і місце драматургії І.Карпенка-Карого для українського театру
та драматургії.

Завдання: підготувати повідомлення на тему: місце драматургії І. Карпенка-Карого в літературно-культурному контексті 70-90-х рр. ХІХ ст.

ЛІТЕРАТУРА:

Рильський М. Гордість української драматургії // Статті про літературу. – К., 1990.

Пільгук І. І.Карпенко-Карий (Тобілевич). - К.: Молодь, 1976.

Петлюра С. Пам’яті Івана Тобілевича // Статті. – К.: Дніпро, 1993. – Конспект.

Поточний контроль: виконання тестових завдань.

1. Справжнє ім’я І.Карпенка – Карого:

а) Іван Гнатович Карий;

б) Іван Панасович Карпенко;

в) Іван Карпович Тобілевич.

2. Народився Карпенко – Карий:

а) на Херсонщині;

б) на Єлисаветградщині;

в) на Полтавщині.

3. Рік написання п’єси «Хазяїн»:

а) 1900;

б) 1899;

в)1901.

4. «Хазяїн» за жанром:

а) соціально-побутова п’єса;

б) соціально-сатирична трагедія;

в) сатирична комедія.

5. «Правою рукою» Пузиря був:

а) Ліхтаренко;

б) Зеленський;

в) Феноген.

6. Пузир був:

а) українським землевласником;

б) поміщиком;

в) капіталістом – землевласником.

7. Злотницький був:

а) поміщиком - дворянином;

б) мільйонером - землевласником;

в) чиновником.

8. Соня кохала:

а) Калиновича;

б) Золотницького;

в) Чобота.

9. Пузир хотів бачити зятем:

а) Золотницького;

б) Чобота;

в) Калиновича.

10. Назва історичної драми І.Карпенка-Карого:

а) «Мартин Боруля»;

б) «Сава Чалий»;

в) «Суєта».

11. Назвіть морально-етичні проблеми, порушені в п’єсі «Сто тисяч».

12. Які засоби комічного застосовує автор у п’єсі «Хазяїн»?

13.Висловіть власне ставлення до думки дослідника Д.Антоновича про те, що твори І.Карпенка-Карого не мають значної художньої цінності, оскільки написані „на злобу дня”.

ТЕМА № 5

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 15

ТВОРЧІСТЬ ПАВЛА АРСЕНОВИЧА ГРАБОВСЬКОГО.

Перед долею важкою

Голови не похилю. П.Грабовський

1. Літературно-естетичні погляди письменника (за матеріалами статті “Дещо про творчість поетичну”).

2. Огляд творчого доробку поета.

3. Боротьба за ідейність літератури у поезії П. Грабовського.

4. Тема недолі трудівників як провідна в доробку поета.

5. Патріотична лірика автора.

6. Інтимні мотиви як значуща складова поетичного світу П.Грабовського.

7. Складність характеру ліричного героя.

Завдання: з’ясувати зв’язок національних та інтернаціональних ідей в поезій П.Грабовського.

ЛІТЕРАТУРА:

Павло Грабовський у документах, спогадах, дослідженнях. – К., 1965.

Поважна В. П. Грабовський. Літературний портрет. – К., 1989.

Гаєвська Н., Гаєвська О. Життя-подвиг. Нарис життя і творчості Павла Грабовського. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2006.

Гомон П. “В мені завжди жив перш за все українець” (П.Грабовський) // УМЛШ.- 2000. - № 1.

Поточний контроль: виконання завдань:

1. З якої поезії Павла Грабовського узято слова:

Українці, браття милі,

Відгукніться, де ви є;

Чи живі ще, чи в могилі

Давня слава зогниє?

Окресліть ідейний зміст зазначеного твору.

2. Кого і в якій поезії Павло Грабовський характеризує такими словами:

В непогідь, стужу злиденну

(Певно, сама сирота!)

Зайде в хатину нужденну,

Словом усіх повіта.

Дасть, коли треба, поради,

Викладе все до пуття...

Які риси підносить автор?

3. З якого вірша Павла Грабовського взято слова:

Де воно знатиме, що то за доленька –

Відшук черствого шматка,

Як за роботою вільна неволенька

Груди ураз дотика.

Як виявляється авторська позиція у цьому творі?

4. З якого твору Павла Грабовського взято слова:

З-під шин тугих німого бідування

Життям лине отой могучий дух;

Позбудуться нащадки горювання,

Наздоженуть загальнолюдський рух.

До якого різновиду лірики належить цей вірш?

5. Проти кого виступає Павло Грабовський в поезії «Я не співець чудовної природи…»? Яку ідею утверджує автор?

6. Які слова з поезій Павла Грабовського ви могли б поставити епіграфом до його творчості. Обґрунтуйте свій вибір.

ТЕМА № 6

ТВОРЧІСТЬ ІВАНА ФРАНКА

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 16.

ПОЕТИЧНА СПАДЩИНА ІВАНА ФРАНКА

Франко – поет національного

інтелекту. Є.Маланюк

1. Творчі здобутки Івана Франка-письменника. Складність еволюції світогляду автора.

2. Поетичний світ І.Франка. Поетичні збірки та їх ознаки (провідні мотиви, ідейне навантаження, риси стилю, постать ліричного героя):

а) “З вершин і низин” – програмна збірка поета;

б) “Мій Ізмарагд”;

в) “Semper tiro”;

г) “Із днів журби”.

Завдання: з’ясувати особливості світогляду письменника, підготувати повідомлення на тему «Національні погляди І.Франка», вивчити напам’ять поезії Івана Франка.

ЛІТЕРАТУРА:

Ткачук М. Художній світ “З вершин і низин” І.Франка. – Донецьк, 1997.

Зеров М. Франко - поет // Зеров М. Твори: У 2-х т. – Т. 2. – К., 1990.

Єфремов С. Історія українського письменства. – К., 1999.

Бунчук Б. Віршування Івана Франка (Останній період творчості) // Слово і час. - 2000. - № 3.

Ткачук М. Лірика Івана Франка. – Тернопіль-Львів, 2006.

Єфремов С. Іван Франко // Хрестоматія української літератури і критики ХІХ ст.: В 3‑х т. – К., 1996. – Т. 3.

Корнійчук В. С. Імпресіоністична лірика І.Франка // Українське літературознавство. Іван Франко: Статті й матеріали. – Львів, 2003. – Вип. 66. – С.19-28.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 17

ЗБІРКА “ЗІВ’ЯЛЕ ЛИСТЯ” ЯК НОВАТОРСЬКЕ ЯВИЩЕ

В ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ.

Франко – декадент.

В.Щурат

1. Причини появи збірки. Автобіографізм і художній домисел як складові художнього змісту «Зів’ялого листя».

2. Композиція й основні мотиви.

3. Ліричний герой збірки як багатовимірна особистість.

4. Особливості інтерпретації жіночого образу у збірці

5. Місце збірки “Зів’яле листя” у творчості І.Франка.

Завдання: опрацювати відзначену статтю Т.Гундорової, виявити риси модернізму у збірці “Зів’яле листя”.

Поточний контроль: виконання письмової роботи на тему: „Якби я був (була) ліричним героєм збірки „Зів’яле листя”...

ЛІТЕРАТУРА:

Горак Р. Тричі мені являлася любов. – К., 1990.

Горак Р. Твого ім’я не вимовлю ніколи. – Повість-есе про Івана Франка. – К.: Академія, 2008.

Гундорова Т. Збірка І.Франка “Зів’яле листя” як явище модерної культурософії // Дивослово. - 1996. - № 9. – Конспект.

Логвиненко Н. Народнопоетична основа поезій збірки І.Франка “Зів’яле листя”// УМЛШ. - 1992. - № 4.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 18-19.

ЖАНР ПОЕМИ У ТВОРЧОСТІ ІВАНА ФРАНКА.

А хто Духа накормить в тобі –

Той зіллється зі мною. І.Франко

1. Загальна характеристика поем письменника.

2. Історично-філософська поема “Іван Вишенський”.

3. Філософська поема “Смерть Каїна”:

а) біблійна основа твору;

б) складність особистості Каїна;

в) сенс людського буття за поемою;

г) романтична тональність твору.

4. Поема “Мойсей”:

а) біблійна основа твору; історія написання;

б) композиційні особливості твору, значення пролога;

в) постать Мойсея;

г) збірний образ народу;

д) стосунки пророка з народом.

Завдання: пояснити слова літературознавця Юрія Шереха: «Поема “Мойсей” – другий заповіт української літератури», вивчити напам’ять пролог до поеми, з’ясувати зміст міфологеми “вмирати на шляху”.

ЛІТЕРАТУРА:

Шерех Ю. Другий заповіт української літератури // Українське слово: У 3-х кн.- К.: Рось, 1994. - Кн. 1.

Гординський С. Мойсей - сумління свого народу // Там же.

Багінська Ю. Поема Франка “Мойсей” як заповіт українському народові // Дивослово. – 1996. - № 8.

Єременко В. До всіх народів і до всіх віків // Українське слово. – К.: Рось, 1994. – Кн. 1.

Поліщук Я. "Мойсей" І.Франка на перехресті традиції і модерну // Дивослово. - 2003. -№ 10. - С. 7-11.

Зборовська Н. Моноїстичний заповіт у поемі «Мойсей» Івана Франка // Код української літератури. – К.: Академвидав, 2006.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 20.

ПРОЗА ІВАНА ФРАНКА.

Проникнути в глиб людини,

оцінити ситуацію, в якій вона

знаходиться, зрозуміти мотиви

її поступовання.

І.Франко

1. Загальна характеристика прозової спадщини письменника.

2. Історична концепція у творі “Захар Беркут”. Ідейне навантаження твору.

3. Новела «Сойчине крило»:

- композиція та сюжет новели;

- образ Марії: жіноча доля в новітній інтерпретації;

- образ персонажа-адресата як уособлення боротьби між «естетикою та живим чоловіком»;

- гуманізм та морально-етична проблематика твору.

4. Своєрідність інтерпретації міфологічних образів у новелі «Терен у нозі».

5. Жанрово-стильові ознаки прози Івана Франка.

Завдання: проаналізувати оповідання І.Франка про дітей і школу (на вибір), з’ясувати значення понять «міфологізм» та «модернізм».

ЛІТЕРАТУРА:

Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1981.

Гуняк М. Терен у сумлінні (оповідання І.Франка “Терен у нозі” та однойменна поема) // Гуманізм і моральність: екзистенційні виміри / Інститут філософії НАН України, Дрогобицький державний педагогічний інститут ім. І.Я.Франка. — Львів: Край, 1997. — С. 244 — 247.

Панченко В. Любов і боротьба адвоката Рафаловича. – Кіровоград, 1999.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 21.

ДРАМАТУРГІЯ ІВАНА ФРАНКА.

Спитаєте, може, яке враження

зробив на мене Франко. –

Великого астрального тіла,

що гріє всю Україну,

а світить далеко дальше.

Марко Черемшина

 

1. Загальна характеристика драматургічного доробку письменника.

2. П’єса “Сон князя Святослава”, її ідейно-тематичне спрямування.

3. П’єса “Украдене щастя”:

а) історія написання твору, його фольклорна основа;

б) особливості сюжету і композиції;

в) характери дійових осіб, майстерність автора у їх творенні;

г) проблематика твору;

д) майстерність автора у творі.

ЛІТЕРАТУРА

Богдан Ступка. Одчахнуте громом дерево, або мій Микола Задорожній // Вітчизна. – 1986. - № 8.

Білоштан Я. Драматургія І.Франка. – К., 1960.

Працьовитий В. Національна самобутність драматургії Івана Франка. – Львів, 2006.

Поточний контроль знань з теми: виконання тестових завдань.

1. Іван Франко народився:

а) у 1830 році у Львові,

б) 1856 році у Нагуєвичах,

в) 1870 році в Чернівцях.

2. Перша поетична збірка Івана Франка мала назву:

а) „Semper tiro”,

б) „Зів’яле листя”,

в) „Баляди і розкази”.

3. Тезу „наукового реалізму” Іван Франко вперше висунув у статті:

а) „Слово про критику”,

б) „Література, її завдання і найважніші ціхи”,

в) „Із секретів поетичної творчості”.

4. 1887 рік – це рік видання збірки Івана Франка:

а) „Із днів журби”,

б) „Давнє й нове”,

в) „З вершин і низин”.

5. Збірка Івана Франка „З вершин і низин” відкривається поезією:

а) „Декадент”,

б) „Гримить”,

в) „Вічний революцьонер”.

6. Явищем „модерної культурософії” Тамара Гундорова назвала збірку Івана Франка:

а) „Зів’яле листя”,

б) „Semper tiro”,

в) „Із днів журби”.

7. Іван Франко розпрацьовував у своїх працях психологічну концепцію:

а) літературної критики,

б) літературної творчості,

в) філософії.

8. „І кожен з нас те знав, що слави нам не буде,

Ні пам’яті в людей за сей кривавий труд...” – це цитата з вірша Івана Франка:

а) „Гімн”,

б) „Каменярі”,

в) „Беркут”.

9. Поему „Мойсей” назвав другим заповітом української літератури відомий літературознавець:

а) Юрій Шерех,

б) Василь Горленко,

в) Григорій Цеглинський.

10. Поема „Мойсей” написана Іваном Франком:

а) в 1900 році,

б) в 1910 році,

в) в 1905 році.

11. У збірці Івана Франка „Зів’яле листя” переважають:

а) ліричні мотиви,

б) громадські мотиви,

в) соціальні мотиви.

12. Твір „Мойсей” Івана Франка за жанром є:

а) соціальною поемою,

б) філософською поемою,

в) історичною поемою.

13. Гімн Івана Франка „Не пора” має яскраво виражене:

а) філософське спрямування,

б) соціально-побутове спрямування,

в) національне спрямування.

14. Поезія „Декадент” була написана Іваном Франком як відповідь на звинувачення:

а) у занепадництві,

б) у лібералізмі,

в) в консерватизмі.

15. Які слова ви можете назвати епіграфом до творчості Івана Франка (наведіть власний варіант).

16. Складіть висловлювання на тему: „Якби я був (була) літературним критиком, яку частину доробку Івана Франка визнав (ла) б націннішою для української літератури. Обґрунтуйте свій вибір.

ТЕМА № 7

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 22

РОЗКРИТТЯ ТЕМИ ЖИТТЯ НАРОДУ В УКРАЇНСЬКІЙ РЕАЛІСТИЧНІЙ ПОЕЗІЇ

Смутнії картини, смутні й невеселі,

А інших не знайдеш ти тут…

Борис Грінченко

1. Тема народного життя в поезії Михайла Старицького («Край коминка», «Швачка», «Весна», «До українців»).

2. Реалістичність картин життя селян у поезії Івана Манжури («Сум», «Веснянка», «Щира молитва», «Бурлака», «Із заробітків», «Нечесна»).

3. Мотиви життя і праці трудівників у поезії Якова Щоголева («Ткач», «Пряха», «Чередничка», «Бурлака», «Рибалка»).

Завдання: з’ясувати спільні риси розкриття теми життя народу у творах названих авторів, вивчити напам’ять поезії.

ЛІТЕРАТУРА

Волинський П. Життя і творчість Я.Щоголева // Щоголев Я. Твори. – К., 1963.

Пільгук І. Співець Слобожанщини // Щоголев Я. Вибране. – К., 1971.

Бернштейн М. Іван Манжура: Життя і творчість. – К., 1974.

Березовський І. Поетична творчість Івана Манжури // Манжура І. Твори. – К., 1980.

Заремба В. Іван Манжура: Життя славетних. – К, 1973.

Левчик Н. Поезія М.Старицького. – К., 1990.

ТЕМА № 8

ОСОБЛИВОСТІ ЛІТЕРАТУРНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ В 70-90-Х РР. ХІХ СТ.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 23

ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ 70-90-Х РР. ХІХ СТ.

Ніколи література не була в такім живім та тісним зв’язку суспільним розвоєм, з провідними суспільними змаганнями, як у нашім віці.

І. Франко

1. Суспільно-історичний контекст українського життя в 70-90-х рр. ХІХ ст. Утиски українського слова та їх наслідки.

2. Характеристика літературного процесу в Україні 70-90-х рр. ХІХ ст.

3. Вплив народництва на українську літературу 70-90-х рр. ХІХ ст.

4. Розвиток реалізму в українському мистецтві слова 70-90-х рр. ХІХ ст.

5. Тематичні обрії української літератури 70-90-х рр. ХІХ ст.

6. Нові тенденції в зображенні народного життя в українській літературі 70-90-х рр. ХІХ ст.

7. Проблеми національно-культурної та громадсько-суспільної боротьби в українській літературі 70-90-х рр. ХІХ ст.

Завдання: дати визначення термінів “реалізм”,“натуралізм”,“романтизм”; окреслити місце кожного з цих напрямів у літературному процесі 70‑90‑х рр. ХІХ ст.

ЛІТЕРАТУРА

Голомб Л. Особа i суспільство в українській лiрицi кінця XIX – початку ХХ ст. – Львів: Вища школа, 1988.

Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К.: Вища школа, 1981.

Єфремов С.О. Iсторiя українського письменства. – К.: Фемiна, 1995. – 688 с.

ТЕМА № 9

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 24

ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ (Письмова контрольна робота)

РІВЕНЬ 1

І варіант

1. Особливості української поезії 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Образи селян у творчості Панаса Мирного (на матеріалі одного з прочитаних творів).

3. Розкрийте зміст цитати: «Перед долею важкою голови не похилю» (Павло Грабовський)

ІІ варіант

1. Провідні тенденції розвитку української прози 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Особливості соціальної драматургії Івана Тобілевича.

3. Розкрийте зміст цитати: «Хазяїн» – дуже сумна комедія» (Іван Тобілевич).

ІІІ варіант

1. Особливості української драматургії 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Селянський світ у творчості І. Нечуя-Левицького (на матеріалі одного з прочитаних творів).

3. Розкрийте зміст цитати: «Мета ясна й проста – народ і Україна» (І. Нечуй-Левицький)

IV варіант

1. Особливості літературного процесу в Україні 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Провідні мотиви поезії Івана Франка.

3. Розкрийте зміст цитати: «Вічний революціонер – дух, що тіло рве до бою» (Іван Франко)

РІВЕНЬ ІІ

Варіант 1.

1. Дайте характеристику літературного процесу в Україні 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Окресліть особливості українського реалізму цієї доби.

3. Розкрийте, в чому полягає філософський зміст поеми Івана Франка «Смерть Каїна».

Варіант 2.

1. Дайте характеристику української прози 70-90-х рр. ХІХ ст.

2. Розкрийте причини піднесення та особливості розвитку української драматургії

70-90-х рр. ХІХ ст.

3. Розкрийте, в чому полягає філософський зміст поеми Івана Франка «Мойсей».

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

1. Назвіть основні проблеми, поставлені І. Нечуєм-Левицьким у творі “Хмари».

2. З’ясуйте проблему: “Творчість Панаса Мирного є зразком чи ілюзією психологізму?”

3. Окресліть, у чому полягає виховне спрямування творчості Б. Грінченка.

4. З’ясуйте зв’язок драматургії М. Кропивницького з фольклорною традицією.

5. З’ясуйте, який зв’язок має творчість М. Старицького з античними та європейськими літературними джерелами?

6. Які твори І. Тобілевича позначені гостротою внутрішніх конфліктів дійових осіб? Обґрунтуйте свою думку.

7. Укажіть провідні особливості образу ліричного героя в поезії П.Грабовського.

8. Поясніть естетичну концепцію, викладену І.Франком у трактаті “Із секретів поетичної творчості”.

9. Чому збірку “Зів’яле листя” було названо дослідницею Т.Гундоровою “явищем модерної культурософії”?

10. Що дає підстави називати прозу І.Франка дзеркалом його поглядів?

11. Окресліть романтично-пісенне спрямування лірики Я.Щоголева („Осінь”, „Зимовий ранок” та ін.)

12. Розкрийте тематично-ідейний зміст творів І.Манжури про поезію і поетів (“До музи”, “Старий музика”, “Кобзар” та ін.).

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС

1. Історично-суспільний контекст українського життя в 70-90-х рр. ХІХ ст. Утиски українського слова та їх наслідки.

2. Характеристика літературного процесу в Україні 70-90-х рр. ХІХ ст.

3. Вплив народництва на українську літературу 70-90-х рр. ХІХ ст. Народницько-позитивістська традиція кінця ХІХ ст.

4. Розвиток реалізму в українському мистецтві слова 70-90-х рр. ХІХ ст. Ідейно-естетична взаємодія реалізму й романтизму.

5. Тематичні обрії української літератури 70-90-х рр. ХІХ ст.

6. Нові тенденції в зображенні народного життя в українській літературі 70-90-х рр. ХІХ ст.

7. Проблеми національно-культурної та громадсько-суспільної боротьби в українській літературі 70-90-х рр. ХІХ ст.

8. Ідейно-тематичний зміст української прози 70-90-х рр. ХІХ ст.

9. Жанрова специфіка української прози 70-90-х рр. ХІХ ст.

10. Розширення образної системи української прози 70-90-х рр. ХІХ ст.

11. Провідні концепції та мотиви української поезії 70-90-х рр.. ХІХ ст.

12. Національний зміст та образ України в поезії 70-90-х рр. ХІХ ст.

13. Жанрова специфіка української поезії 70-90-х рр. ХІХ ст.

14. Піднесення і розвиток українського театру і драматургії.

15. Роль корифеїв українського театру у створенні реалістичної драми та комедії.

16. Специфіка образної системи української драматургії 70-90 рр. ХІХ ст.

17. Жанрові ознаки української драматургії 70-90-х рр. ХІХ ст.

І.С.НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

18. Розмаїття прози. Стильові ознаки творчості І.С.Нечуя-Левицького та вивчення його творчості в сучасному літературознавстві.

19. Аспекти життя народу в повісті “Дві московки”.

20. Показ селянського життя, художня переконливість у розкритті трагедії людини в повісті “Бурлачка”.

21. Зображення кріпосницької системи в повісті “Микола Джеря”.

22. Історична проза письменника: ідейно-художній зміст.

23. Панорама пореформеного життя в повісті “Кайдашева сім’я”.

24. Проблеми національно-культурного будівництва в романі “Хмари”.

ПАНАС МИРНИЙ

25. Реалістичний характер творчості, вивчення її в сучасному літературознавстві.

26. Історія створення, композиційно-сюжетна структура, глибина дослідження соціальних процесів у романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Прийоми творення образів, стильові ознаки твору.

27. Роман “Повія” як художня епопея суспільного життя на Україні кінця ХІХ ст. Специфіка композиційної будови та образної системи.

28. Проблема позитивного героя-народника в повісті “Лихі люди”. Жанрово-композиційна структура твору. Типовість образу “маленької людини” в повісті “П’яниця”.

29. Ідейно-тематичне спрямування творів “Морозенко”, “Лихий попутав” та “Лихо давнє й сьогочасне”.

30. Соціальний характер драми “Лимерівна”. Образна система твору.

БОРИС ГРІНЧЕНКО

31. Мотиви лірики письменника. Ідейно-тематичний зміст творів “Хлібороб”, “Смутні картини”, “На полі”. “Шматок хліба”, “Удові”.

32. Суспільно-національний зміст поезії Б.Грінченка (“До народу”, “До праці”, “Народові українському”, “Патріот”, “Українець” та ін.).

33. Пошуки Б.Грінченка в жанрі поеми (“Матільда Аграманте”, “Лесь, преславний гайдамака”).

34. Реалістичність оповідань Б.Грінченка з народного життя, моральні проблеми в творах письменника (“Без хліба”, “Украла”, “Дзвоник”, “Екзамен”, “Батько та дочка”, “Болотяна квітка”).

35. Ідейно-тематичний і композиційний зв’язок повістей “Серед темної ночі” та “Під тихими вербами”. Складність проблематики та образної системи творів.

ПАВЛО ГРАБОВСЬКИЙ

36. Літературно-естетичні погляди. Своєрідність розробки проблеми ролі митця в поетичних творах П.Грабовського (“Я не співець чудовної природи”, “Поетам-українцям”, “До парнасців”, “Справжні герої” та ін.).

37. Тема недолі трудівників у поезії Павла Грабовського (“Робітникові”, “Швачка”, “Трудівниця”. “Дайте!”, “Сироти” та ін.)

38. Національний зміст поезії П.Грабовського (“Народові українському”, “До українців”, “До України” та ін.).

39. Ліричний герой поезії П.Грабовського.

ІВАН ФРАНКО

40. Літературні погляди письменника: еволюція від соціологічної до психологічної концепції літератури. Вивчення спадщини письменника в сучасному літературознавстві

41. Тематично-ідейний зміст збірки Франка “З вершин і низин”.

42. Складність культурологічного змісту збірки “Зів’яле листя”. Основні мотиви. Композиційна і жанрова структура. Ліричний герой.

43. Філософська глибина збірки “Мій Ізмарагд”.

44. Поєднання соціальних, інтимних та філософських мотивів у збірці “Із днів журби”.

45. Новаторство Івана Франка у збірці “Semper tiro”.

46. Філософський зміст поем Івана Франка “Мойсей”, “Смерть Каїна”, “Похорон”.

47. Поема “Мойсей” як заповіт українському народові. Образи пророка і народу.

48. Проблема сенсу людського буття в поемі “Іван Вишенський”.

49. Особливості прози Івана Франка. Новаторство письменника у прозових творах.

50. Суспільно-естетична концепція повісті “Захар Беркут”.

51. Новаторство Івана Франка в новелістиці (на матеріалі творів «Зойчине крило», «Терен у нозі».

52. Тематична та жанрова різноманітність драматургії Івана Франка. Проблематика п’єси “Сон князя Святослава”.

53. Майстерність Івана Франка в п’єсі “Украдене щастя”: особливості композиційної будови, морально-етична проблематика. засоби творення характерів.

ІВАН ТОБІЛЕВИЧ

54. Соціальна драматургія Івана Тобілевича. Своєрідність конфлікту п’єси “Мартин Боруля”.

55. П’єса “Хазяїн”: життєва основа, морально-етична проблематика, мова і стиль твору, характер головного персонажа.

56. Соціальний зміст комедії “Сто тисяч”. Своєрідність конфлікту твору, засоби творення характерів.

57. Морально-етична проблематика п’єси “Безталанна”.

58. Історична тема в творчості Івана Карпенка-Карого. Джерела трагедії “Сава Чалий”. Співвідношення романтичного і реалістичного в п’єсі. Психологізм у зображенні дійових осіб.

МАРКО КРОПИВНИЦЬКИЙ

59. Марко Кропивницький як корифей українського театру. Перша п’єса “Дай серцеві волю, заведе в неволю”: показ селянського життя пореформеного періоду; традиції і новаторство, морально-етична проблематика. Мелодраматичність та етнографізм.

60. Соціальний характер конфлікту п’єси “Глитай, або ж Павук”. Проблема “чумазого” у творі.

МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ

61. Провідні мотиви лірики: тема народного життя в поезії М.Старицького (“Край коминка”, “Швачка”, “Весна”, “До України”), мотив покликання поета й завдань мистецтва в ліриці М. Старицького (“Поету”, “До Шевченка”, “На роковини Шевченка”, “До М. Лисенка”, “На спомин Котляревського”).

62. Проблема служіння інтелігенції народові у п’єсі “Не судилось”.

63. Історично-фольклорна тема у драматургії М. Старицького. Національні та моральні проблеми у п’єсі “Маруся Богуславка”. Драма “Ой, не ходи, Грицю, та й на вечорниці”: народнопісенна основа сюжету, особливості поетики.

64. Оригінальність п’єси “Талан”. Психологічність зображення характеру головного персонажа.

65. Ідейно-тематичний зміст п’єси “За двома зайцями”. Засоби сатиричного зображення в творі.

66. Утвердження незламності духу українського народу в історичній прозі М.Старицького. Аналіз однієї з повістей (“Оборона Буші”, “Останні орли”).

ІВАН МАНЖУРА

67. Основні мотиви та образи збірки Івана Манжури “Степові думи та співи”. Реалістичність картини народного життя (“Сум”, “Веснянка”, “Щира молитва”, “Бурлака”, “З заробітків”, “Нечесна”, “Мати” та ін.). Твори І.Манжури про поезію і поетів (“До музи”, “Старий музика”, “Кобзар” та ін.). Переспіви народних казок (“Трьомсин-богатир”).

Я КІВ ЩОГОЛЕВ

68. Огляд творчості Я.Щоголева: мотиви життя і праці трудівників. доля дітей в поезії (“Ткач”, “Пряха”, “Чередничка”, “Бурлака”, “Рибалка”, “Вівчарик” та ін.), мотиви суму за минулим України (“Січа”, “Козак”, “Запорожець”, “Запорізький марш”, “Орел” та ін.), романтично-пісенне спрямування лірики („Осінь”, „Зимовий ранок” та ін.).

ОЛЕНА ПЧІЛКА

69. Огляд творчості Олени Пчілки.

ЛІТЕРАТУРА

ПІДРУЧНИКИ ТА ПОСІБНИКИ

Історія української літератури ХІХ століття: У 3-х кн.. – Кн. 3. / За ред. М.Яценка. – К.: Либідь, 1995.

Історія української літератури 70-90-х рр. ХІХ ст.: В 2-х т. – Т.1. – К.: Логос, 1999.

Історія української літератури ІІ пол. ХІХ століття. – К.: Рад. школа, 1966.

Історія української літератури: У 8-ми т. – Т.4. – К.: Наукова думка, 1967.

Хрестоматія української літератури і критики ХІХ ст.: В 3-х кн. - Кн. 3. – К.: Віпол, 1997.

Хрестоматія української літератури і критики ХХ ст. – В 4-х кн. – Кн. 1. – К.: Рось, 1998.

Наєнко М. Українське літературознавство. – К.: Наукова думка, 1994.

Антологія української поезії: В 6-ти т. – Т.3. - К.: Дніпро, 1984.

Гром’як Р. Історія української літературної критики (від початків до кінця ХІХ ст.) – Тернопіль: Підручники & посібники, 1999.

Єфремов С. Історія українського письменства. – К.: Дніпро, 1995.

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

Наливайко Д. Стиль напряму й індивідуальні стилі в реалістичній літературі ХІХ ст. // Індивідуальні стилі українських письменників ХІХ - поч. ХХ ст. – К.: Наукова думка. 1987.

Гундорова Т. ПроЯвлення слова. Дискурсія раннього українського модернізму. Постмодерна інтерпретація. – Львів: Літопис, 1997.

Павличко С. Дискурс українського модернізму. – К.: Либідь, 1997.

Пахаренко В. Нарис української поетики // Українська література в школі (Додаток). – К., 1997.

Бойко Ю. Вибрані праці. – К.: Медекол, 1992.

Гром’як Р. Давнє й сучасне. Вибрані статті з літературознавства. – Тернопіль: Підручники & посібники, 1997.

Драгоманов М. Вибране. – К.: Либідь, 1991.

Франко І. З останніх десятиліть ХІХ в. // Зібрання творів: У 50 т. – Т.41. – К.: Наукова думка, 1984.

МЕТОДИ ОЦ1НЮВАННЯ

Система поетапного контролю (поточний контроль) знань: оцінка роботи студента протягом заняття; поточне опитування; тестування; підсумковий контроль (контрольні письмові роботи), що проводяться після завершення вивчення відповідних тем); систематичний контроль за самостійною роботою студентів, що проводиться шляхом перевірки виконання завдань для самостійної роботи, рефератів, що виконані за темою, перевірки конспектів наукових джерел, аналізу творів та їх аспектів тощо; індивідуальні завдання, які полягають у самостійній підготовці студентами повідомлень, презентацій, оглядів певних тем; завдання, які формулюються в планах до практичних занять.

 

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.132 сек.)