|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Заняття 8. Поетичний світ Лазаря Барановича
Студенти повинні знати: основні віхи життя та культурно-освітньої діяльності Лазаря Барановича, загальну характеристику поетичної спадщини поета, поняття „консепту" та його вияви в поезії Л. Барановича. Студенти повинні вміти: характеризувати творчість письменника з урахуванням літературного контексту доби, аналізувати окремі твори, застосовуючи самостійно здобуті знання з теорії літератури. Теоретичні питання 1.Віхи життя та культурно-освітня діяльність Лазаря Барановича. 2.Вірші історичного характеру: а) про Руїну в Україні („Світ збурили грози на людськії сльози", „Скрізь на Україні видно лиш руїни", „Як в краю не тихо, з воєн людям лихо"); б) про поляків і русинів („Якими бували русь і поляки", „Русин до поляка щось по-польському балака"); в) про козаків (два однойменні вірші „Епітафіон гетьманові Івану Брюховепькому"). 3.Морально-дидактичні вірші поета, утвердження в них християнських норм моралі („Про час для всього - доброго, злого", „Простаку мудрець не в лад, мудрецю простак не рад"). 4.Пейзажна лірика Лазаря Барановича. Релігійно-філософський підтекст пейзажних віршів („Про місяць і зорі", „Меч землю рубнув, у крові потонув"). 5.Художня майстерність поета. Бароковий консептизм його поезії. Практичні завдання 1.Ознайомитися з поетичними творами Лазаря Барановича. Згрупувати вірші відповідно до плану практичного заняття. Назви віршів та окремі цитати виписати в зошит. 2.Опрацювати і законспектувати статті Л. Масол і А. Макарова. 3.Уважно опрацювати статтю „Бароковий консептизм..." Р. Радишевського. З'ясувати поняття „консепту" та його вияви в поезії Л. Барановича. Література Художні тексти 1.Антологія української поезії: В б т. - Т.1: Українська дожовтнева поезія. -К: Дніпро, 1984. -С. 164-180. 2.Давня українська література: Хрестоматія / За ред. М. Сулими. -К: Рад. шк., 1992. - С 281-283. 3.Українська література XVII ст.- К: Наук, думка, 1987. -С 294-303. Дослідження І.БеткоІ. „Nagrobki" Лазаря Барановича - пам'ятка літературного бароко // Слово і Час. - 2003. - № 12. - С 35-41. 2.Горська Н. Образ Ісуса Христа в творчості Лазаря Барановича // Ідея Христа в українській культурі- К., 2001- С. 93-103. 3.Євдокименко В. Суспільно-політичні погляди і діяльність Лазаря Барановича // 3 історії вітчизняної суспільно-політичної думки. - К, 1959. - С 54-79. 4.Макаров А. Великий український оборонець миру і справедливості архиепископ Лазар Баранович // Хроніка-2000. -1999.- № 31-32. - С 136-142. [конспект] 5. Макаров А. Світоч барокової культури // Слово і Час. -1993.-№10. 6.Масол Л. Лазар Баранович: джерела духовності // Рідна школа. - 1993. -№11-12. - С 10-15. [конспект] 7. Радишевський Р. Бароковий консептизм поезії Лазаря Барановича // Українське літературне бароко. - К., 1987. -С 156-177. 8.Радишевський Р. Давньоруські мотиви в поезії Лазаря Барановича // Писемність Київської Русі і становлення української літератури. -К, 1988. - С. 244—270. 9.Рязанцева Т. Змалювати думку... (Консептизм як напрям метафізичної поезії в літературі Європи доби Бароко). - К, 1999-С. 25-35, 104-127. 10. Рязанцева Т. Лазар Баранович - політик і письменник // Людина і світ. - 1997. - № 7- С 11-16. 11.Рязанцева Т. Тема стосунків Бога і людини у метафізичних поезіях Лазаря Барановича // Медієвістика: 36. наук, статей. - Одеса, 2000. - Bun. 2- С. 76-84. 12.Сорока М. Баранович Лазар // Українська література в портретах і довідках: Давня література - література XIX ст.: Довідник, -К: Либідь, 2000. - С. 15-16. 13.Шерех Ю. Меч, труби, лютня // Наша віра. - 1999. -Nq 2. - С. 10-14; Вибрані праці У 2 кн. - Кн. 2: Літературознавство / Упоряд. І.Дзюба. - К.: Вид. дім „Києво-Могилянська академія", 2008. - С 33-44. Заняття 9. Анонімна історична драма „Милість Божа". Студенти повинні знати: особливості розвитку драматургії початку XVIII ст., залежність сюжету від політичного контексту, бароковий характер твору. Студенти повинні вміти: аналізувати джерела, композицію, тему, ідею й образи драми, наводити ілюстративні матеріали з тексту, в яких виражено ідейне спрямування твору, характеризувати Мовностильові та художні особливості драми. Теоретичні питання 1.Тема і джерела драми. Відмінність твору за ідейно-тематичним змістом від попередніх та сучасних йому шкільних драм. Питання про автора п'єси, його погляди і симпатії. 2.Композиція драми. Двоплановість сюжету. Відповідність побудови твору компонентам шкільної драми за теорією Ф. Прокоповича. 3.Образ Б. Хмельницького. Підтвердити погляди та риси характеру гетьмана ілюстраціями з тексту драми. 4.Образ України у драмі. 5.Ідея драми. Навести уривки, які найбільш влучно виражають ідейне спрямування твору. 6.Мовностильові та художні особливості драми. Бароковий характер твору, символічні образи, персоніфікація та алегорія у творі. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |