АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Лекція 14. Козацькі літописи

Читайте также:
  1. Вступна лекція з дисципліни
  2. Зростання ролі козацтва в житті України наприкінці XVI ст. Перші козацькі повстання
  3. КОЗАЦЬКІ ЛІТОПИСИ
  4. Лекція #1. Загальні поняття теорії ринків.
  5. Лекція (2)
  6. Лекція (скласти тези до лекції)
  7. Лекція 03.10.12
  8. Лекція 04.10.11
  9. Лекція 07.11.12
  10. Лекція 1. Безпека життєдіяльності як категорія
  11. Лекція 1. Вступ. Сутність краєзнавства. Історія становлення і розвитку краєзнавства в Україні
  12. Лекція 1. Література Латинської Америки

 

1.Козацькі літописи - самобутнє явище національної літератури. Барокова модель історії України.

2.Літопис Самовидця: питання авторства, жанрова структура, зміст.

3.Літопис Самійла Величка: жанрова і стильова своєрідність, образна система, поетика.

4.Літопис Григорія Грабянки - патріотичний маніфест козацько-українського автономізму.

Література.

1.Дзира Я. Вступ // Літопис Самовидця. -К, 1971.-С 9-42.

2. Луценко Ю. Літопис Г. Грабянки як твір барокової історіографічної прози // Радянське літературознавство. - 1991. -№9.-С. 184-208.

3.Соболь В. Літопис Самчійла Величко, як явище українського літературного бароко. -Донецьк, 1996.

4.Шевчук В. Козацька держава: Етюди до історії українського державотворення. -К, 1995. — С. 302-305.

Лекція 15. Розвиток української драми в добу Пізнього Бароко (20-90-ті роки XVIII століття).

 

1.Драма „Милость Божа" як вершинний твір української історичної драми.

2.Завершальний етап розвитку шкільної драми. Драми Митрофана Довгалевського.

3.Драма-мораліте „Воскресіння мертвих" Георгія Кониського.

4.Інтермедії до драм Митрофана Довгалевського і Георгія Кониського, їх місце в історії національної драматургії.

5.Вертепна драма: особливості композиції, своєрідність драматичної техніки, сюжети, образи. Роль вертепу в культурному житті України.

Література.

І.МикитасьВ. Українські ваганти. Мандрівні дяки // Давньоукраїнські студенти і професори. -К, 1994. - С 240-261.

2. Нога Г Звичаї тії з давніх школярів бували...: Український святковий бурлеск XVII-XVIII cm. - К, 2001.

3. Сулима М. Сюжетні схеми української шкільної драми // Слово і Час. - 1994. -№ 1.-С. 34-40.

4.Франко І. До історії українського вертепу // Зібр. творів: У 50-ти т. - Т. 36. - К, 1982. -СІ 70-3 75.

5.Франко І. Слово про збурення пекла. Українська пасійна dpa.ua // Зібр. творів: У 50-ти т.-Т. 37. —К., 1982. - С 456-499.

6.Шевчук В. Георгій Кониський і його драма „Воскресіння мертвих" // Дивослово. - 1997.- № 10.

Лекція 16. Розвиток української прози і поезії в добу Пізнього Бароко (20-90-ті роки XVIII століття).

 

1.Історично-мемуарна проза та. її місце в літературному процесі. Цикл історичних праць чужинців (огляд).

2.„Історія Русів" як підсумок розвитку барокової історіографії.

3.Творчість „мандріїзних дяків": інтерпретація традиційних сюжетів і мотивів на засадах „низового" бароко; вірші-пародії, вірші-орації, вірші-травестії.

4.Сатирично-гумористичні віршовані оповідання „Отець Негребецький", „Пекельний Марко", „Вірша про Кирика".

5.Соціально-політична сатира Івана Некрашевича.

6.Медитативно-елегійна лірика. Творчість Олександра Падальського і Семена Климовського.

Література.

1.МишаничЯ. „Історія Русів": історіографія, проблематика, поетика. - К., 1999.

2.Микитась В. Українські ваганти. Мандрівні дяки // Давньоукраїнські студенти і професори. -К., 1994. - С. 240-261.

3.НогаГ. Звичаї тії з давніх школярів бували...: Український святковий бурлескXVnXVIIIст. -К, 2001.

4.Франко І. Вірші про отця Негребецького // Зібр. творів: У 50-ти т. - Т. 35. - К, 1982. -С.417-427.

5. Шевчук В. Пісні крилатого зухвальця: Любовна лірика в Україні XVn-XVin ст. // Київ. - 1985. -Ш2.-С.199-265.

6. Шевчук М. Іван Некрашевич: Думки ювілейні і не зовсім // Слово і Час. - 1992. -№10.-С 27-32.

Лекція 17. Творча спадщина Григорія Сковороди як зразок літератури „високого" бароко. Поетична збірка „Сад божественних пісень".

 

1.Життєпис письменника та історія його дослідження.

2.Збірка „Сад божественних пісень": структура, особливості взаємозв'язку епіграфіїз і тексту віршів, алегорія саду. Біблійні образи і мотиви.

3.Соціально-етична проблематика в 10 і 20 піснях. Просвітницькі засади панегіричної поезії (25-27 пісні).

4.Пейзажна лірика (З, 13, 18 пісні).

5.Жанрові різновиди віршів, що не ввійшли до збірки. Мотиви свободи у вірші „De libertate". Латиномовна поезія.

Література.

1.Махновець А Григорій Сковорода: Біографія. -К, 1976-151 с

2.Мишанич О. Григорій Сковорода і усна народна творчість. -К, 1980. - 343 с

3.Поліщук Ф. Григорій Сковорода: Життя і творчість. - К., 1978.

4.Шевчук В. Григорій Сковорода - людина, мислитель, митець // Дорога в тисячу років. - К, 1990. - С. 209-219.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)