|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Завдання. 1. Запустіть Delphi і створіть новий проект1. Запустіть Delphi і створіть новий проект. 2. Розмістіть на формі кнопку Button із палітри Standard. Зверніть увагу, що в опис класу форми (у модулі Unit1) додався запис: Button: TButton; Що означає опис змінної Button типу TButton (кнопка). 3. Використовуючи інспектор об’єктів, змініть ім’я (властивість Name) кнопки на Ok і натисніть Enter. При цьому автоматично зміниться на Ok і заголовок (властивість Caption) кнопки, а опис змінної у класі форми стане таким: Ok: TButton; 4. Виділіть кнопку Ok (натисканням лівої кнопки миші чи використовуючи інспектор об’єктів) – при цьому навколо кнопки з’являться маркери. Змініть розмір кнопки на 100х50 (при створенні вона мала стандартний розмір 75х25). Примітка. Змінити розміри компонентів можна як за допомогою інспектора об’єктів (властивості Width і Height), так і використовуючи маніпулятор миша. Комбінація клавішів Shift+стрілки змінює розмір компонента на 1 піксель. 5. В інспекторі об’єктів знайдіть властивість Font і натисніть поруч із ним кнопку з трьома точками (…), яка розкриє діалогове вікно вибору шрифту для заголовка кнопки. Проекспериментуйте з можливими шрифтами, навчіться змінювати гарнітуру, розмір, накреслення та атрибути шрифту. 6. Збережіть проект в особистій папці. Запустіть додаток і вивчіть його властивості. 7. Установіть новий вигляд курсору миші (властивість Cursor), що буде відображатися над поверхнею кнопки. Для цього змініть значення властивості Cursor на crHandPoint (покажчик у вигляді руки). Запустіть додаток і вивчіть його властивості. Щоб переглянути всі можливі види курсорів, що надає середовище Delphi, натисніть ліву кнопку миші на властивості Cursor в інспекторі об’єктів і натисніть F1. 8. Задайте рядок повідомлення, що буде з’являтися при затримці курсору миші над кнопкою. Текст рядка введіть у поле властивості Hint (наприклад, Це підказка), а властивість ShowHint (показувати підказку) встановіть в true. Запустіть додаток і вивчіть його властивості. 9. Розташуйте на формі два компоненти Edit – однорядкові поля редагування (вкладка Standard). Зверніть увагу, що в опис класу форми додалися рядки: Edit1: TEdit; Edit2: TEdit; 10. Найбільш важливою властивістю компонентів Edit є Text – текст, що відображається у полі редагування (спочатку, Edit1 і Edit2). Зітріть рядки Edit1 і Edit2 з полів значень властивості Text в Інспекторі об’єктів і запустіть додаток. 11. Створимо програму для переведення кута, вираженого в градусах, у радіани. Значення кута в градусах будемо вводити у поле редагування Edit1, при натисканні кнопки Ok результат буде розраховуватися і відображатися у полі Edit2. 12. Створіть процедуру оброблення натискання на кнопку Ok (оброблювач створюється автоматично при подвійному натисканні лівої кнопки миші на кнопці Ok або на події OnClick в інспекторі об’єктів): procedure TForm1.OkClick(Sender: TObject); Begin end; Опишемо змінні x – цілого, y – дійсного, s – рядкового типу. procedure TForm1.OkClick(Sender: TObject); Var x: Integer; y: Real; s: String; Begin end; З поля Edit1 візьмемо текст Text і трансформуємо його у цілочислове значення за допомогою стандартної функції StrToInt: x:= StrToInt(Edit1.Text); Переведемо аргумент x у радіани, для чого помножимо його на 6.28/360: y:= 6.28/360*x; Занесемо значення y в рядок s ( запис y:5:5 дозволяє задати ширину поля символів): str(y:5:5, S); І, нарешті, рядок s занесемо в Edit2.Text: Edit2.Text:= s; Цілком процедура для переведення значень має такий вид: procedure TForm1.OkClick(Sender: TObject); Var x: Integer; y: Real; s: String; Begin x:= StrToInt(Edit1.Text); y:= 6.28/360*x; str(y:5:5, S); Edit2.Text:= s; end; Запустіть додаток і вивчіть його властивості. Примітка. Якщо у поле Edit1 ввести некоректні дані, чи взагалі залишити його порожнім, то при натисканні на кнопку Ok генерується помилка і середовище Delphi переходить у покроковий режим налагодження (вихід із якого здійснюється комбінацією клавішів Ctrl+F2). 13. Створимо процедуру оброблення помилок, для чого скористаємося стандартною процедурою ShowMessage(‘Рядок символів’); що виводить на екран системне повідомлення. При натисканні на кнопку Ok здійснюється перевірка, чи було у поле Edit1.Text введене значення, якщо ні, то викликається процедура ShowMessage(‘Введіть значення’); інакше здійснюються підрахунки: If Edit1.Text = ’’ Then ShowMessage(‘Введіть значення’) else begin x:= StrToInt(Edit1.Text); y:= 6.28/360*x; str(y:5:5, S); Edit2.Text:= s; end ; 14. Самостійно створіть процедуру оброблення помилки введення некоректного (тобто не цифрового) значення. Для цього при кожному натисканні символу в полі Edit1 треба проаналізувати, чи була натиснута нецифрова клавіша за винятком клавіші BackSpace (її константа позначається VK_BACK). Процедура оброблення події натискання на символьну клавішу (OnKeyPress) у полі Edit1 має такий вид (оброблювач створюється подвійним натисканням лівої кнопки миші на події OnKeyPress в Інспекторі об’єктів): procedure TForm1.Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char); Begin
end; Примітка. Змінна Key визначає символ натиснутої клавіші, причому цей параметр переданий за посиланням (var Key: Char). Таким чином, якщо присвоїти Key:=#0; то значення Key стане нульовим і у поле Edit1 символ виведений не буде. 15. При запуску додатка активною є кнопка Ok, бо вона була розташована на формі першою. Щоб при запуску було активним поле введення Edit1, необхідно вибрати зі списку властивості Active Control форми Form1 компонент Edit1. Зробіть цю операцію і перегляньте результати роботи. 16. Перехід між компонентами форми працюючого додатка здійснюється натисканням клавіші Tab. Порядок обходу компонентів наступний: поле Edit1, поле Edit2, кнопка Ok. Установити порядок табуляції можна за допомогою контекстного меню Tab Order (меню викликається натисканням правої кнопки миші над поверхнею форми). Щоб видалити компонент зі списку обходу клавішею Tab, необхідно встановити властивість TabStop у false (цю властивість мають усі розташовані на формі візуальні компоненти). Зробіть це для компонента Edit2. 17. Створення інтерфейсу потребує виведення на форму надписів, що пояснюють функції компонентів. Для цього використовують компоненти Label і StaticText, у заголовки яких (властивість Caption) вносять необхідні пояснення. Розмістіть над полями Edit1 і Edit2 мітки Label1 і Label2, в які внесіть рядки: Значення кута в градусах, Значення кута в радіанах. Використовуючи властивості Color і Font, зробіть вигляд форми естетичним. 18. Запустіть додаток і вивчіть його властивості.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.) |