|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Крок 2. Вивчення файлів проекту1. Запустіть одну з файлових оболонок (Мій Комп’ютер, Провідник Windows, Windows Commander) і перегляньте збережені у вашій особистій папці файли проекту Example: Example.dpr – головний файл проекту, що містить текст програми, який ініціалізує та запускає додаток. Example.dof – текстовий файл для збереження опцій проекту. Example.res – двійковий файл ресурсів проекту (містить іконки, курсори і т. ін.). MainUnit.pas – текстовий модуль із описом класу форми. MainUnit.dfm – двійковий файл з описом образу форми. Примітка. Розширення файлів резервних копій починається зі знака тильди «~», наприклад MainUnit.~рa. 2. Поверніться у середовище Delphi, скомпілюйте і запустіть проект (клавіша F9 чи кнопка зі стрілкою на панелі інструментів). У результаті компіляції на екрані відобразиться додаток – типове вікно Windows, що має рядок заголовка з іконкою і назвою форми Form1, а також три традиційні кнопки: згорнути, максимізувати/мінімізувати, закрити. Вивчіть властивості створеного додатка (можливість переміщення, зміни розмірів, максимізації/мінімізації і т. ін.). Закрийте додаток. 3. Знову перейдіть до файлової оболонки і вивчіть файли, що з’явилися у результаті компіляції проекту: Example.exe – файл проекту, що виконується (його можна запускати і поза інтегрованою системою розроблення Delphi). MainUnit.dcu – результат компіляції файлу MainUnit.pas. Крок 3. Вивчення структури проекту Для кожної форми Delphi створює окремий текстовий модуль (Unit). Уважно перегляньте зміст модуля MainUnit.pas. У цьому файлі здійснена об’ява класу форми TForm1, що успадковує властивості стандартного класу TForm: TForm1 = class(TForm) … end; Далі здійснюється опис змінної Form1, що має тип TForm1 Var Form1: TForm1; Саме за допомогою цієї змінної у тексті програми здійснюється доступ до властивостей і методів форми (наприклад, вираз Form1.Color:= clRed; присвоїть властивості «колір» форми Form1 значення «червоний»). Крок 4. Створення простого кнопкового інтерфейсу 1. Розмістіть на формі кнопку Button із палітри Standard (для цього треба вибрати мишею необхідний компонент палітри і натиснути ліву кнопку миші в належному місці на формі). 2. Зверніть увагу, що в опис класу форми була автоматично додана змінна типу TButton (TButton – скорочення від Type Button, Тип Кнопки): Button1: TButton; 3. Двічі натисніть ліву кнопку миші на кнопці Button1. При цьому буде автоматично згенерована і розміщена у текстовому модулі процедура оброблення натискання на дану кнопку: procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); Begin end; Ім’я процедури оброблення складається з імені об’єкта Button1 (кнопка) і назви дії Click (натискання кнопки миші) – Button1Click. Ім’я процедури конкретизується ім’ям класу форми TForm1. Зверніть також увагу, що в опис класу форми автоматично доданий опис процедури оброблення: procedure Button1Click(Sender: TObject); Усередині ключових слів begin end; процедури оброблення запишіть код, що буде виконуватися при кожному натисканні на кнопку, наприклад: Form1.Color:= clRed; { Присвоїти кольору форми значення червоний } Примітка. Метод Button1Click є членом класу Form1, тому можна не конкретизувати ім’я властивості Color ім’ям класу Form1 і записати Color:= clRed; 4. Запустіть додаток і вивчіть його властивості. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |