|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Растафаріанство (християнське)
Християнська гілка має великий вплив зі сторони Ефіопської православної церкви. Растамани/расти, а саме християнізовані течії, характеризують Бога, як єдиного; творця світу; переважно трансцендентного; обмежено пізнаваного; патерналістського; ідеального – [1 De Іm/Тr Li Ра Іd] – ДЖА (Ієгова). Мормонство (умовно) Більшість дослідників відносять дане вчення до альтернативного християнства, але можна розглянути його окремо. Самоназва – «святі останніх днів». Визнають трьох богів. Найголовніший (і єдиний, якому поклоняються) – Елохім - описується, як єдиний; творець; переважно трансцендентний; обмежено пізнаваний; патерналістський; матеріальний. Решта двох описуються, як єдині; не-творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські. Але одне божество (Ісус Христос) матеріальне, а інше (Дух Святий) – дух. Їх співвідношення можна виразити у двохповерховій структурі: (([1 Nd Im/Tr Li Pa Ma] + [1 Nd Im/Tr Li Pa Id]) – ІСУС ХРИСТОС + ДУХ СВЯТИЙ + [1 De Im/Tr Li Pa Ma]) – ЕЛОХІМ (Бог-Отець). Бабізм (умовно) Можна віднести до іранських релігій. Одначе більшість експертів розглядають бабізм лише, як секту шиїтського типу в ісламі. Бабіди описують персонального Бога, як єдиного; творця світу; переважно трансцендентного; негативно пізнаваного; патерналістського; ідеального – [1 De Іm/Тr Ne Ра Іd] – БОГ (Бабідський). Історичний бабізм не існує, але має відгалуження – баянізм / азаліти, які мають аналогічні погляди.
§ 9. Середньосхідні релігії
До середньосхідних релігій віднесемо ті, які виникли на території Середнього Сходу, а саме Ірану та Іраку. Ірано-персидські релігії, як видно із назви, зародилися в Ірані: 1. зороастризм; 2. мандеї; 3. маніхейство; 4. маздакізм†; 5. хуррамітизм†. Релігійні течії курдів, що виникли на території сучасного Іраку, об’єднують під спільною назвою язданізм: 6. алевіти (умовно); 7. езидизм; 8. Ахл-е Хакк. Бахаї, бабізм (див. §8, пункт 4 і 7) та маніхейство та також можна розглядати, як і авраамічні, так і середньосхідні релігії. Мітраїзм теж виникнув на території Персії, але розглянемо його в некласифікованому монотеїзмі (див. §14, пункт 8). Всі визнають існування ПС. Більшість середньосхідних релігії визнають лише одну субстанцію – 1. Більшість визнає існування творця - De. Майже всі визнають за субстанціями переважну трансцендентність – Im/Tr. Практично всі визнають обмежений рівень пізнання - Li. Всі визнають субстанції за патерналістські - Pa. Всі Ір.р. є ідеалістичними - Id. Ірано-персидські релігії Зороастризм Зороастристи характеризують ПС, як єдиного; творця; переважно трансцендентного; обмежено пізнаваного; патерналістського; ідеального – [1 De Іm/Тr Li Ра Іd] – АХУРА МАЗДА (інші варіанти: Аурамазда та Аугарамазді). Є певна невизначеність чи зороастризм – моно- чи дуотеїстична релігія. Тому варто згадати противника Ахури Мазди - Ахрімана, який персональний, і описується наступним чином – єдиний; не-деміург; переважно трансцендентний; обмежено пізнаваний; патерналістський; ідеальний – [1 De Іm/Тr Li Ра? Іd] – АХРІМАН. Мандеї Єдина існуюча на сьогодні секта гностиків. Власна назва «сабба». Визнають ІС (єдина; не-творець; виключно іманентна; обмежено пізнавана; апатерналістська; ідеальна) – Вище Безформенне Начало, та ПС (множинна; творець; переважно трансцендентна; обмежено пізнавана; патерналістська; ідеальна) – Творці – [P De Im/Tr? Li Pa Id] – ТВОРЦІ + ([1 Nd? Im? Li Ap Id] - ВИЩЕ БЕЗФОРМЕННЕ НАЧАЛО. Маніхейство Одна із малочисельних течій гностицизму, так і одна із аврамічних релігій. Маніхейці розглядають дві рівнозначні ПС – Батька Світла та Царя Темряви, які єдині; творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні – ([1 De Іm/Тr Li Ра Іd] + [1 De Іm/Тr Li Ра Іd]) – БАТЬКО СВІТЛА [13] + ЦАР ТЕМРЯВИ. 4. Маздакізм† Друга назва – зардуштакан. Маздакісти стверджували про боротьбу злого та доброго начал, які подібні до Ахура Мазди та Ахрімана у зороастризмі. Маздакісти характеризували ПС, як єдині; творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні –
([1 De Іm/Тr Li Ра Іd] + [1 De? Іm/Тr Li Ра Іd]) – БОГ (Маздакістський) + ЦАР ТЕМРЯВИ. Можна розглядати, як напрям у гностицизмі. 5. Хуррамітизм† Хурраміти поєднували віровчення маздакізму із християнсько-ісламськими елементами, а також вірили в реінкарнацію. Можуть розглядатися, як підвид маздахізму. Прихильники хуррамітизму визнавали дві сили - Темряву і Світло, які єдині; творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні – ([1 De Іm/Тr Li Ра Іd] + [1 De Іm/Тr Li Ра Іd]) – СВІТЛО + ТЕМРЯВА. Язданізм Поєднує три релігійні течії курдів, які формально відносяться до ісламу. Алевіти (умовно) Часто розглядають, як мусульман. Вони характеризують персонального Бога, як єдиного; творця; переважно трансцендентного; обмежено пізнаваного; патерналістського; ідеального – [1 De Іm/Тr Li Ра Іd] – БОГ (Алевітський). Езидизм Єзиди описують ПС, як єдину; творець; переважно трансцендентну; обмежено пізнавану; патерналістську; ідеальну – [1 De Іm/Тr Li Ра Іd] – ЙЄЗДА (інші назви: Єзда або Йездана). Ахл-е Хакк Інші назви - Ярса́н та Алі-Ілахі. Відносять до гностиків, і признають ПС, яка єдину; творець; виключно трансцендентну; негативно пізнавану; патерналістську; ідеальну – [1 De Tr Ne Pa Id] – ЄДИНИЙ (Бог Ахл-е хакський).
§ 10. Релігії афродіаспори
В даному випадку ми розглядаємо релігії, що виникли у середовищі африканської діаспори на території Латинської Америки (Карибські острови та Бразилія): 1. кандобле; 2. умбанда; 3. вуду; 4. сантерія; 5. растафаріанство (нехристиянське). Також сюди можна віднести «африканський» іслам, але ми їх віднесли до авраамічних релігій (див. §8, пункт 3). Всі визнають лише ПС. 1) Кількісна характеристика. Більшість релігій африканської діаспори поєднують множинність та єдність. Більшість поєднує два статуси: творець і не-творець. У всіх релігій даної групи присутня переважно трансцендентна субстанція – Im/Tr,. Всі визнають обмежено пізнану ПС - Li, а ще додатково негативно пізнану - Ne. Всі визнають патерналістську ПС - Pa, а ще додатково апатерналістську - Ap. Всі субстанції – ідеальні - Id. Кандобле Афро-бразилійська релігія, яка визнає два типа ПС: Олодумаре (єдиний; творець; трансцендентний; негативно пізнаваний; апатерналістський; ідеальний) та його еманації – Ориши – (множинні; не-творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; ідеальні) – [P Nd Im/Tr Li Pa Id] - ОРИША + [1 De Tr Ne? Ap id] – ОЛОДУМАРЕ. Умбанда Прихильники даної релігії притримуються попередніх уявлень. Вуду Вудуїсти також признають два типи персоналістських субстанцій. Перший тип - Бондіеу: єдиний; творець; трансцендентний; негативно пізнаваний; апатерналістський; ідеальний. Другий тип – Лоа: множинні; не-творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; ідеальні – [P Nd Im/Tr Li Pa Id] – ЛОА (Духи) + [1 De Tr Ne? Ap id] – БОНДІЕУ (Бог-творець або Добрий Бог). Сантерія Самоназва – лукуми. Сантерія – це поєднання католицизму із міфологією Йоруби, де християнські святі ототожнюються із духами. Лукуми описують ПС - Ориши, як множинні; не-творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні – [P Nd Im/Tr Li Pa Id] – ОРИША (Духи). Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.) |