|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Самкх’я (теїстична)
Послідовники даної філософської школи визнають, як ІС так і два типи ПС. Друга назва - санкх'я. ІС – Пракріті (єдина; не-творець; іманентна; позитивно описувана; апатерналістська матеріальна); ПС або – Ішвара (єдина; творець; трансцендентна; обмежено пізнавана; патерналістська; ідеальна) або – Пуруша (єдина; не-творець; позитивно описувана; іманентна; апатерналістська; ідеальна) – (([1 Nd Im Po Ap Ma] + [1 Nd Tr Po Pa Id]) – ПРАКРІТІ + ПУРУША (Самкх’яська) + [1 De Tr Li Ap Id]) – ІШВАРА (Самкх’яська). 15. Ньяя [21] Друга назва – система Акшапади. Характеризує персонального Бога, як єдиного; творця; переважно трансцендентного; обмежено пізнаваного; патерналістичного; ідеального. Крім того визнається матеріальне начало - атоми, яке множинне; не-творець; іманентне; позитивно пізнаване; апатерналістське; матеріальне – ([1 De Im/Tr? Li Ра Іd] + [P Nd Im? Po Ap Ma]) – БОГ (Акшападський) + АТОМИ (матерія).
§12. Далекосхідні релігії
До Далекосхідних релігій відносяться віровчення, що виникли на території Східної Азії (Китай, Японія, Корея і В’єтнам). Виділяють традиційні далекосхідні релігії: 1. даосизм; 2. конфуціанство; 3. синтоїзм;
До далекосхідних неорелігій відносять: 4. чондокьо 5. омото-кьо; 6. каодай; 7. тенріке; 8. фальньгун; 9. байляньцзяо†; 10. китайський синкретизм; 11. ПЛ Кьодан. Окремо варто розглянути синкретизм синтоїзму із буддизмом†. Переважно субстанції виступають, як не-творці – Nd. Всі далекосхідні без винятку визнають лише ідеальні субстанції - Іd.
Традиційні далекосхідні релігії Даосизм У моїзмі описується ІС, яка єдина; не-творець; виключно іманентна; негативно описувана; апатерналістська; ідеальна – [1 Nd Im?[22] Ne Ap Іd] – ДАО (моїстичне). Крім Даосизму, існує ще інша концепція Дао, яку ми розглянемо у §16 (пункт 11). Конфуціанство (класичне) Визнається ІС - Небо, яка єдина; не-творець; виключно іманентна; негативно пізнавана; апатерналістська; ідеальна. Крім того визнаються ПС - боги, які множинні; не-творці; переважно трансцендентні; патерналістські; ідеальні. ([P Nd Im/Tr Li Ра Іd] – ПАНТЕОН БОГІВ + [1 Nd Im? Ne Ap Іd]) – НЕБО (конфуціанське). Класичне конфуціанство не придає терміну «Дао» онтологічного значення першооснови. Тобто Дао, в даному випадку, – не субстанція. У неоконфуціанстві [23] визнається ІС - Дао, яка єдина; не-творець; виключно іманентна; негативно описувана; апатерналістська; ідеальна. Але окрім того визнається і ще одна імперсональна сутність - Небо, яка єдина; не-творець; переважно трансцендентна; негативно пізнавана; апатерналістська; ідеальна. Подамо їх співвідношення у вигляді двохповерхової структури - ([1 Nd Im/Tr Ne Ap Іd] – НЕБО (Неоконфуціанське) + [1 Nd Im? Ne Ap Іd]) – ДАО (неоконфуціанське). Синтоїзм Синто визнає ПС – Ками, які множинні; не-творці; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні – [P Nd Im/Tr Li Ра Іd] – КАМИ. Виступають, як духи: синтоїзм - анімістична релігія. 4. Синто-буддійський синкретизм † Самоназва - Симбуцу-сюго. Синтоїські божества/духи перетворилися у Бодхисаттви та Будди (див. §10, пункт 4). Варто зауважити, що японці і сьогодні дуже часто сповідують синтоїстичні та буддиські вчення одночасно.
Далекосхідні неорелігії Чондокьо Місцева автентична назва – чхондоге – «небесний шлях». Також існують інші назви: чондоге, чхондоізм та релігія диктаторів Кореї. Персонального Бога характеризує, як єдиного; творця; виключно іманентного; обмежено пізнаваного; патерналістського; ідеального – [1 De Im Li Pa Id] – ХАННУЛІМ. Омото-кьо Друга назва – омото. Представники даної течії признають трьох верховних персональних богів. Всі характеризуються, як єдині; переважно трансцендентні; обмежено пізнавані; патерналістські; ідеальні. Але один Бог (Єдиний Бог) – творець, решта – ні. (([1 Nd Im/Tr? Li Pa Id] + [1 Nd X~im/tr Li Pa Id]) – ІДЗУ + МІДЗУ (аналоги Інь та Янь) + [1 De Im/Tr? Li Pa Id]) – ЄДИНИЙ БОГ (Омотойський). Каодай Каодаїсти визнають персонального Бога, який єдиний; творець; виключно іманентний; обмежено пізнаваний; патерналістський; ідеальний – [1 De Im Li Pa Id] – БОГ (Каодайський). Тенріке Вважається сектою синтоїзму. Визнає велику кількість богів та буд. Головне божество – Оягамі – єдине; творець; переважно трансцендентне; обмежено пізнаване; патерналістське; ідеальне. Решта богів та буд: множинні та не-творці, решта характеристик, як у попередньому реченні.
(([N Nd Im/Tr? Li Pa Id] + [N Nd Im/Tr? Li Pa Id]) – БОГИ (решта) + БУДДИ + [1 De Im/Tr? Li Pa Id]) - ТЕНРІ О-НО-МІКОТО (Бог-отець – Оягамі) Фальньгун Самоназва – Фалунь Дафа. Вони визнають ІС, яка єдина; не-творець; виключно іманентна; негативно пізнавана; апатерналістська; ідеальна – [1 Nd Іm Ne Ap Іd] – ДХАРМА (Фа). 10. Байляньцзяо† Найбільш відома напівміфічна секта – Товариство Білого Лотоса. Визнає, як і ІС так і ПС. Першу – Початкова Субстанція – вони характеризують, як єдину; не-творець; виключно іманентну; обмежено пізнавану; апатерналістську; ідеальну. Другу – Ненароджена Прамати – вони описують, як єдину; творець; переважно трансцендентну; обмежено пізнавану; патерналістську; ідеальну. Їх співвідношення виразимо у двохповерховій структурі – ([1 De Im/Tr? Li Pa Id] – НЕНАРОДЖЕНА ПРАМАТИ + [1 Nd Im? Li Ap Id]) – ПОЧАТКОВА СУБСТАНЦІЯ. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.) |