|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Види законів, що регулюють конституційно-правові відносини в зарубіжних країнахОсобливості джерел конституційного права в державах із мусульманською системою права. Особливості: головним джерелом права є релігійні писання: Суна, Коран; роль основоного закону відіграє Коран; закони глави держави, постанови уряду, інші нормативно-правові акти повинні відповідати принципам шаріату; тісно пов’язана з типом політичного режиму.До країн з такою системою права можна віднести держави Арабського сходу, Південної і Південно-Східної Азії. 1) -збірники релігійних норм (тісно повязані з типом політичного режиму)(Коран; Сунна ("священний переказ");Іджма). Релігійні джерела в таких країнах вважається актом, що стоять вище конституції. Це такі країни Індія, ОАЕ, Судан, Іран тощо. Значними особливостями державно-правового розвитку характеризуються так звані мусульманські країни, в житті яких істотну роль відіграє іслам. У широкому плані іслам — це релігія, система релігійних і водночас суспільно-політичних поглядів. Він поєднує власне релігійний культ і засоби регулювання суспільних відносин. Приписи ісламу розглядаються як юридичні норми. Зокрема, іслам виробив у самій загальній формі окремі принципи здійснення державного владарювання.Теорія мусульманського права не визнає верховенства конституції як основного закону. Але на сьогодні конституції прийняті майже в усіх мусульманських країнах, за винятком Оману та Саудівської Аравії. Згідно з ісламською традицією, юридичною основою суспільного життя є насамперед священні книги — Коран і Суна. Положення цих книг становлять головний зміст мусульманського права — шаріату. Коран — -правила поведінки, яких повинні дотримуватись правовірні, Другим джерелом мусульманського права є суна — книга, де зібрано оповіді про життя і діяння пророка Магомета, які й мають бути взірцем поведінки для віруючих у повсякденному житті. Третім джерелом мусульманського права є Іджма — це збірка одностайних рішень докторів ісламу щодо вирішення питань, які не врегульовані Кораном та суною, які запроваджували нові загальнообов'язкові правила поведінки.Норми шаріату регулюють не тільки релігійні обряди, вони мають загальноетичне значення. Норми шаріату визначають зміст прав і обов'язків громадян. Мусульманському праву надається роль і значення своєрідного основного закону суспільства і держави.За концепцією ісламської державності, будь-яке суспільне волевиявлення не має абсолютного характеру.
Види законів, що регулюють конституційно-правові відносини в зарубіжних країнах. -конституційні (нормативно-правовий акт, який вносить зміни і доповнення в конституцію, приймається в особливому, ускладненому порядку, має таку ж юридичну силу, що й конституція.) -органічні (- це нормативно-правовий акт, який приймається за прямим приписом конституції в порядку, який відрізняється від порядку прийняття як конституційних, так і звичайних законів.) -звичайні (нормативні акти, які приймаються на основі Конституції і визначають основи правового регулювання суспільних відносин у певній сфері) -надзвичайні (нормативні акти тимчасового характеру, які приймаються за надзвичайних обставин і можуть призупиняти дію чинних у відповідній сфері законів). Це такі країни як США,ФРН, ВБ, РФ, Франція тощо. За юридичною cuлою:конституційні;органічні;звичайні;надзвичайні. За часом ді ї:постійні; тимчасові. За суб’єктами законотворення: прийняті народом на референдумі;законодавчого органу;глави держави (н-д у абсолютних монархіях). За способом систематизації норм: кодифіковані;не кодифіковані. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |