|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Тема 11. ФІЛОСОФІЯ ІОАННА ДУНСА СКОТАНауково-філософський світогляд Іоанна Дунса Скота (бл.1265–1308). Засновник шотландської філософської школи, що посіла провідне місце у францисканському ордені. Дотепний критик томізму. Спроба розведення філософії та теології за предметом, методом, логікою і метою пізнання. Логічна проблематика. Метафізика як "максимальне пізнання". Вчення про матерію та форму. Принцип індивідуалізації в позитивному земному бутті, що приєднується до видовизначальної форми. Проблема універсалій. Номіналістичні тенденції у метафізиці Іоанна Дунса Скота. Вчення про волю і розум. Про примат волі. Про свободу волі. Томісти і скотисти. Тема 12. ФІЛОСОФСЬКА СПАДЩИНА ВІЛЬЯМА ОККАМА. Вільям Оккам (бл. 1280–1350) – видатна постать філософії пізнього Середньовіччя. Ідея незалежності віри від розуму: теологія – не наука, а філософія не є її служниця. Пізнання інтуїтивне і абстрактне. Концепція "двох істин" та визволення філософії від теології. Номіналізм у вирішенні проблеми універсалій. "Бритва Оккама" та руйнування основ метафізики і традиційної гносеології. Логіка Оккама. Новий метод наукового дослідження. Проблема буття Бога. Емпіризм і примат індивідуального. Оккам як провісник кризи і наступної руйнації ідеалів колективної свідомості – здобутку християнської церкви. Переддень раціоналізму Нового часу. Оккам і оккамісти. Тема 13. МІСТИЧНА ФІЛОСОФІЯ. МЕЙСТЕР ЕКХАРТ І ГРИГОРІЙ ПАЛАМА Йоган Екхарт (" Мейстер Екхарт") (1260–1327) – творець німецької містики. Засади спекулятивної містики. Вчення про модуси Божественного Абсолюту: Божество і Бог. Сутність Бога (Бог в собі) та природа Бога (як проявлена сутність). "Без Бога і світ, і людина – ніщо". Вчення про душу. "Іскра" – найвища сила душі. Процес пізнання та його етапи. Розум, пам'ять і воля у співвідношенні з Ликами Трійці. Повернення (сходження) людини до Бога. Доброчесне життя, добрі справи і Божественне милосердя – умови містичного поєднання людини і Бога. Св.Гриторій Палама (1296–1359) – засновник, практик та теоретик візантійського містичного вчення "ісихазм". послідовник попередніх східних містиків Іоанна Лествичника, Максима Сповідника та ін., розробник техніки споглядальної містики. Автор релігійно-філософських творів, присвячених обґрунтуванню аскетизму та узагальненню досвіду монастирсько-споглядальної містики. Втрата схоластичною філософією свого впливу та зародження ренесансної філософії у XIV–XV століттях. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.) |