|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Тема 2. ГНОСТИКИРелігійно-філософський синкретизм гностичної свідомості в духовній культурі еллінізму. Історична специфіка християнського гностицизму: пневматологія, натуралістичний персоналізм, окультизм, сотеріологія, міфологізм. Гностицизм апостольської доби. Симон Маг. Гностицизм II століття. Софітські секти. Гностичні вчення Валентина та Василіда. Дуалізм маніхейства. Вчення Мані (217–270) про подвійний початок світу та людської душі. Шляхи подолання зла. Тема 3. РАННЬОХРИСТИЯНСЬКА ФІЛОСОФІЯ. АПОСТОЛЬСЬКІ ОТЦІ ТА ОТЦІ АПОЛОГЕТИ Християнська проблематика в світлі філософської методології античності. Пошуки принципів середньовічного філософування. Напучувальна і теоретична діяльність апостольських отців. Формування етичних засад християнства: послання Ігнатія Антіохійського, "Дідахе", «Канони святих апостолів». Головні світоглядні положення: спасіння; воскресіння (Климент Римський). «Пастир» Герми - апокрифічний апокаліпсис: світ як храм, і ідея побудови храму в душі. Ставлення християнських апологетів до античної спадщини. Спроба примирення античної філософії та християнства у творах Юстина Флавія (Мученика) (100-166). Принципове дистанціювання від минулого у Татіана (кінець II - початок III ст.). Переспрямування філософії, переосмислення людського призначення. Перетворення ідеї категоріального розуму на ідею розуму причащеного. «Слово» як повідомлення. Тема 4. РАННЬОХРИСТИЯНСЬКА ФІЛОСОФІЯ. ДОНІКЕЙСЬКА ПАТРИСТИКА: ТЕРТУЛЛІАН Розповсюдження християнства. Донікейська патристика. Теоретичне визначення тринітарної проблеми у Квінта Септимія Тертулліана (160-230); ставлення до античної філософської спадщини;, про співвідношення Отця і Сина. Творення за Словом. Співвідношення імені та істини як існування і сутності. «Афіни» чи «Єрусалим»? Провідна ідея релігійної концепції Тертулліана: "вірую, тому що абсурдно". Тема 5. ДОНІКЕЙСЬКА ПАТРИСТИКА: ОРІГЕН Формування християнської філософсько-теологічної доктрини. Александрійська богословська школа (Климент та Оріген) і «Академія у вигнанні» Орігена. Проблема християнського виховання і освіти. Застосування античної спадщини для обґрунтування християнської філософії. Перша спроба систематизації християнського вчення у творчості Орігена (185–254): вчення про Трійцю, про вічну народжуваність Сина, теорія творення, вчення про субординацію, про вічність світу, теорія апокатастасіса, апофатизм, про потрійне прочитання Біблії. Вплив платонізму на філософські погляди Орігена. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |