|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
З історії фізичної культури і спорту відомо, що
... термін "гімнасій" походить від грецького слова "гімнос", яке зустрічається у Гомера і означає "без зброї", пізніше воно стало вживатись у значенні "без верхнього одягу" і згодом набуло значення "оголений". У давньогрецьких гімнасіях юнаки спочатку тренувались у легкому одязі, а потім і без нього, щоб нічого не заважало рухам, у цьому сенсі греки не знали сорому, навпаки, сором вважали ознакою варвара. ... у давніх греків існувало кілька різновидів танцю, і серед них - військовий (войовничій) - "пирриха", "пирририхій", що зародився у Спарті. Це був танець з мечами і щитами, що виконувався і чоловіками, і жінками; ... давньогрецький культ сильного, загорілого, оголеного тіла знайшов відображення в образотворчому мистецтві. По всій Греції - і на материку, і у колоніях, створювались статуї, котрі, зазвичай, називались скульптурами Аполлона, і у яких підкреслювалась мускулистість натренованого тіла, оспівувалась його сила й атлетизм; ... за прояв видатних фізичних якостей запорізького козака часто називали почесним прізвищем, наприклад Підкова (якщо міг розігнути підкову), Перебийніс, Убийвовк, Затуливітер; .... крім бойового гопака існували й інші види боротьби, серед яких «гойдок», «спас», «хрест-навхрест», на ременях, на палках. Прийоми «гойдока» використовували развідники-пластуны. Казак начебто «приліплювався» до супротивника, повторюючи все його рухи, а як був поміченим, то нападав на нього. Боротьба «спас» мала в основному не оборонний характер; ... козаки-характерники були наділені таємними військовими знаннями та посвячені в магічні ритуали та обряди. Але ці ритуали були складною системою психофізичної підготовки воїнів. Нічого спільного, як твердять часом, з нечистою силою вони не мали;
Література: 1. Вацеба О. Нариси з історії західно-українського спортивного руху / Оксана Вацеба. – Л.: 1996. – 284 с. 2. Деделюк Н.А. Традиції фізичного виховання в Київській Русі: Монографія / Н.А. Деделюк, А.В. Цьось. – Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2004. – 192 с. 3. Деметер Г.С. 70 лет советского спорта: люди, события, факты / Г.С. Деметр, В.В. Горбунов. – М.: Физкультура и спорт, 1984. – 237 с. 4. Козацькі забави: Навчальний посібник / Завацький В.І., Цьось А.В., Бичук О.І., Пономаренко Л.І. – Луцьк: Надстир’я, 1994. – 112 с. 5. Кулик Я.Л. Історія виникнення й розвитку фізичної культури і спорту на Україні / Кулик Я.Л., Костюк С.А., Петренко М.І. - Вінниця: Логос, 1997. - 137 с. 6. Пангелова Н.Є. Історія фізичної культури: Навчальний посібник / Наталя Пангелова. - К.: 2007. - 291 с. 7. Філь С.М. Історія фізичної культури: Навчальний посібник / Філь С. М., Худолій О.М., Малка Г.О. – Харків: ОВС, 2003. – 160 с. 8. Цьось А.В. Витоки фізичного виховання в Україні / Анатолій Васильович Цьось // Фізичне виховання в школі. – 1997. – № 3. – С. 52-54. 9. Цьось А.В. Українські народні ігри та забави: навчальний посібник / Анатолій Васильович Цьось. – Луцьк: Надстир’я, 1994. – 96 с. 10. Цьось А.В. Фізичне виховання в календарній обрядовості українців: Монографія / Анатолій Васильович Цьось. – Луцьк: Надстир’я, 2000. – 376 с.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |