АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Розділ I. Культурно-релігійні організації Пересопниці XVI-XVIII століття

Читайте также:
  1. I розділ
  2. Актуальність розділу.
  3. Бальнеологія як розділ курортології. Головні бальнеологічні групи мінеральних вод.
  4. Бібліотекознавча думка наприкінці XIX початку XX століття.
  5. В – Індивідуальні розділи курсу
  6. Визначення площі зони для поточного методу організації ТО
  7. Визначення площі зони для поточного методу організації ЩО
  8. Вимоги до написання підрозділу
  9. Вимоги до написання підрозділу
  10. Вимоги до написання підрозділу
  11. Висновки до розділу
  12. Висновки до розділу

Пересопниця як культурно-релігійний осередок України XVI-XVIII cоліття.

Курсова робота

студентки III курсу

гуманітарного факультету

спеціальності «Культурологія»

Шевчук Валентини Миколаївни

Науковий керівник:

доц., кандидат філологічних наук

Янковська Жанна Олександрівна

Острог, 2013

ЗМІСТ

ВСТУП………….…………………………………………………………………….3

РОЗДІЛ I. Культурні організації Пересопниці XVI-XVIII століття..........................................................................................................................7

1.1. Монастир Різдва Пречистої Богородиці як культурно-релігійний центр XVI-XVIII cтоліття………………………………….........................................................................7

1.2. Церква Святого Миколая як релігійний осередок XVI-XVIII століття.........................................................................................…………………………........14

РОЗДІЛ ІІ. Створення та значення Пересопницького Євангелія як відомої культурно-релігійної пам’ятки...............................…………………………………..17

2.1.Особливості структури Пересопницького Євангелія ………………………………........................................................................................17

2.2. Особливості правопису Пересопницького Євангелія........................................20

ВИСНОВКИ……………………………………………………………......................31

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ………………………33

ДОДАТКИ.....................................................................................................................36

 

Вступ

Пересопниця належить до давніх літописних поселень історичної Волині на правому березі річки Стубли, що знаходиться за 10 кілометрів південніше Клеваня і, за словами місцевих старожилів, виводить свою назву від слова «пересувна» дорога, яка в княжі часи пролягала з Дорогобужа через Стублу до Володимира [7]. Перша писемна згадка про Пересопницю датується XII століттям, але кам’яні знаряддя праці, знайдені на території села, дають нам підставу вважати, що неписана історія цієї місцевості сягає кількох тисячоліть до Різдва Христового. Пересопниця, хоч і є невеликий за розмірами населений пункт, має дуже багату історію і відіграє важливу роль у розвитку української культури, тому що саме на її території знаходиться велика кількість культурних пам’яток, які залишилися до сьогодні і вражають нас особливістю побудови і майстерністю. Пересопниця довгий період була одним із релігійних центрів України. У Пересопниці був побудований монастир Різдва Пречистої Богородиці у XII столітті князем Андрієм Боголюбським. Але найбільшу роль в історії України він відіграв у період XV-XVI ст., коли було масове окатоличення на території України. Монастир був центром по збереженню віри православної. Також саме на території монастиря було закінчене упорядкування рукопису Пересопницького Євангелія. Як вважають дослідники, такі як І. Челіга, В. Глинчак та В. Войтович, переклад виконав архімандрит Пересопницького Пречистенського монастиря Григорій, який і диктував текст євангелія, а записував чернець монастиря Михайло Василевич. Згідно із записами на Пересопницькому Євангелії, книгу фундувала волинська княгиня Анастасія Юріївна Заславська, але невідомо, чи княгиня сама отримала цю книгу. Зараз Євангеліє є однією з найбільших святинь українського народу, і насамперед тому, що воно є написане живою українською мовою і вражає своєю майстерністю виконання. Щодо розташування самого монастиря, то є різні версії. Одні стверджують, що він був розташований на окраїні містечка. Інші говорять про те, що монастир був розташований в ценрі міста, тому, що там збереглася церква Святого Миколая. Коли вона була побудована - невідомо, тому що немає жодних писемних пам’яток, але відомо тільки те, що вона була побудована у XVI столітті і пізніше була зруйнована. Але ми знаємо, що у XVIII столітті вона була знову відновлена типовою волиською забудовою і тут тепер зберігається багато культурних пам’яток пізнього пероду.

Актуальність теми курсової роботи полягає в тому, що на сьогодні певні її аспекти потребують подальшого вивчення, прояснення і уточнення. Історія Пересопниці є мало дослідженою і містить достатньо суперечливих і нерозтлумачених аспектів, особливо про культурно-релігійні осередки, що існували на цій території. Ті дослідження і праці, які написані про Пересопницю, є дуже різні і переважно стосуються Пересопницького Євангелія, а те, що стосується монастиря, Свято-Миколаївської церкви є зовсім мало описано і потребує подальшого грунтовного вивчення.

Джерельна і теоретична база. Курсова робота підготовлена на основі вивчення літератури, в якій відображено досліджувану тему. Цю тему у своїх працях вивчали такі дослідники, як Терський С. – «Пересопниця. Краєзнавчий нарис» [7], В. Войтович – «Пересопниця. Рівненський край історія та культура» [19], «ІІересопницьке Євангеліє (1556-1561)» [1], Л.Скоп «Майстер мініатюр Перссопницького Євангелія Федуско, маляр зі Самбора» [2], І. Челіга «Бібліографія праць про Пересопницьке Євангеліє» [16], І. Челіга «Дві яскраві дати української національної свяятині» [17], А. Лібацький «Пересопниця» [9], В. Рожко «Монастир Різдва Пречистої Богородиці в Пересопниці» [10], В. Рожко «Православні монастирі Волині і Полісся» [3] та багато інших.

Мета курсової роботи полягає у вивченні культурно-релігійних пам’яток Пересопниці XVI-XVIII століття.

Завдання курсової роботи обумовлені її метою.

- охарактизувати основні культурно-релігійні ценри Пересопниці XVI-XVIII століття;

- проаналізувати культурно-релігійні особливості монастиря Різдва Пречистої Богородиці;

- розглянути і проаналізувати релігійний осередок Свято-миколаївську церкву;

- проаналізувати Пересопницьке Євангеліє як відому культурну пам’ятку України;

- розкрити основні особливості структури Пересопницького Євангеліє;

- розкрити основні особливості правописи Пересопницького Євангеліє.

Об’єктом дослідження курсової роботи є Пересопниця як осередок культури XVI- XVIII cтоліття.

Предметом дослідження є культурно-релігійні пам’ятоки Пересопниці.

Методи дослідження. У даній роботі були використані такі загальнонаукові методи: аналіз та синтез, порівняльно-історичний, абстрагування та узагальнення. Аналіз і синтез ми використовували при опрацюванні теоретичної інформації до теми курсової роботи.

Хронологічні межі дослідження. Основою нашого дослідження є культурно-релігійні пам’ятки Пересопниці XVI- XVIII cтоліття.

Теоретична та практична цінність курсової роботи полягає в тому, що в дослідженні комплексно проаналізовано та узагальнено матеріал про культурно-релігйні осередки Пересопниці. Крім того, укладено список літератури за темою роботи, який може бути використаний для подальшого дослідження теми.

Практична цінність полягає у набутті автором курсової роботи практичних навичок і вмінь з інформаційного пошуку, аналітико-систематичного опрацювання літератури та узагальнення інформації.

Структура роботи обумовлена логікою розгляду теми.

Курсова робота складається із Вступу, основної частини, Висновків та Списку використаної літератури. Основна частина складається із двох розділів.

Вступ до курсової роботи інформує її сприйняття. У вступі обгрунтовується актуальність теми, подається джерельна база, визначається мета, завдання, предмет та об’єкт дослідження, методи та хронологічні рамки, окреслюється теоретична та практична цінність курсової роботи. У першому розділі проаналізовано про культурні ораганізації Пересопниці XVI- XVIII століття. У другому розділі узагальнено дослідження про створення та значення Пересопницького Євангелія як відомої культурно-релігійної пам’ятки. Висновки узагальнюють досягнуті результати дослідження.

 

Розділ I. Культурно-релігійні організації Пересопниці XVI-XVIII століття.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)