|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Особливості прояву лідерських якостей поведінки у конфліктних ситуаціях у осіб юнацького віку з різними типами музичних вподобань
Обробка результатів емпіричного дослідження проводилась а три основних етапи: Перший етап: підрахунок сирих даних за шкалами психодіагностичних методик шляхом виділення значимих для обробки показників з отриманих емпіричних матеріалів. Отримані внаслідок первинної обробки дані занесені до таблиці в Додатку А. В такому ж вигляді ці дані внесені до програми SPSS для подальшої статистичної обробки. Другий етап: статистична обробка отриманих результатів за методиками. Для обробки використовувався статистичний пакет SPSS Statistic 20. Статистична обробка має на меті демонстрацію розбіжностей показників особливостей міжособистісних стосунків осіб юнацького віку з різними типами музичних вподобань. Демонстрація розбіжностей проводилась за допомогою критерію Краскела-Уоллеса для k незалежних виборок. Таблиці результатів обробки за методикою Краскела-Уоллеса наведені в Додатку В. Третій етап – якісна інтерпретація отриманих результатів за кожним з показників особливостей міжособистісних стосунків юнаків. При складанні програми емпіричного дослідження було виділено такі показники, як схильність до прояву лідерських якостей у стосунках, стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях, комунікативна соціальна компетенція та мотивація міжособистісних стосунків. Рис.2.1. Порівняння показників лідерства у групах юнаків з різними типами музичних вподобань. Як бачимо з Рис.2.2.1, лідерські якості найбільш притаманні прихильникам естрадної музики, хіп-хопу та електронної музики. У прихильників класичної музики показник лідерства на досить низькому рівні. Показник стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях включає в себе п’ять шкал, що відповідають п’яти основним стратегіям: конкуренції, співпраці, уникнення, пристосування та компромісу. На Рис. 2 – Рис.6 спостерігаємо розбіжності цих показників відповідно до типу музичних вподобань юнаків: Рис.2.2.2. Порівняння показників стратегії конкуренції у конфліктних ситуаціях між групами юнаків з різними типами музичних вподобань. Як можемо бачити з Рис.2.2.2, стратегія конкуренції найбільш притаманна прихильникам естрадної музики, джазу, а також електронної музики. Найменш властива конкурентна поведінка прихильникам класичної музики та року. Рис.2.2.3. Порівняння показників стратегії пристосування у конфліктних ситуаціях між групами юнаків з різними типами музичних вподобань. Як показує Рис.2.2.3., стратегія пристосування найбільш властива прихильникам класичної музики, року та, як не дивно, хіп-хопу. Дещо нижчі результати за цим показником у груп юнаків з вподобаннями естрадної музики та хіп-хопу. Рис.2.2.4. Порівняння показників стратегії співробітництва у конфліктних ситуаціях між групами юнаків з різними типами музичних вподобань. Стратегія співробітництва, згідно и Рис.2.2.4., найбільш характерна прихильникам джазу та хіп-хопу та класичної музики. Найменше схильні шукати співробітництва прихильники електронної та естрадної музики, та року. На Рис.2.2.5., нижче наведено порівняння показників стратегії компромісної поведінки у конфліктних ситуаціях. Рис.2.2.5 показує, що така стратегія найбільш характерна групам юнаків, які є прихильниками класичної музики, джазу, рок-музики та хіп-хопу. Найменше компромісних рішень шукають прихильники електронної та естрадної музики. Рис.2.2.5. Порівняння показників стратегії компромісу у конфліктних ситуаціях між групами юнаків з різними типами музичних вподобань. Рис. 2.2.6 відображає порівняння показників за критерієм стратегії уникання загострення конфліктної ситуації. Згідно нього, уникати конфлікту або його загострення схильні прихильники естрадної музики, хіп-хопу, електронної музики та джазу. Юнаки, котрим більше до вподоби класична музика та рок, менше схильні до такої стратегії конфлікту. Рис.2.2.6. Порівняння показників стратегії уникання у конфліктних ситуаціях між групами юнаків з різними типами музичних вподобань. Загалом, методика визначення стратегії і тактики поведінки в конфліктній ситуації К.Томаса визначає не єдину, але провідну стратегію поведінки. Використання методики К.Томаса даному емпіричному дослідженні дає нам можливість визначити загальну провідну стратегію для груп юнаків з різними типами музичних вподобань. Так, для прихильниками року та класичної музики найчастіше використовується стратегія компромісу; прихильники хіп-хопу та електронної музики – стратегія конкуренції; прихильникам джазу та блюзу найбільш властива стратегія співробітництва, а юнаки, котрим найбільш до подоби естрадна популярна музика в рівній мірі використовують конкуренцію або уникання.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |