|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Схарактеризуйте особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій при навчанні освітньої галузі «Математика»Обов`язковим компонентом підготовки сучасного педагога є оволодіння ним сучасними технологіями отримання і передачі учням нової інформації. Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТН) – це сукупність методів і технічних засобів застосування інформаційних технологій на основі комп'ютерних мереж і засобів зв'язку для забезпечення ефективного процесу навчання. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи повинно бути підпорядковано як основній меті навчання, так і конкретним завданням, які вирішує вчитель у ході навчального заняття. При цьому повинні бути враховані фактори і умови, які впливають на навчальний процес, забезпечено дотримання санітарно-гігієнічних умов та техніки безпеки. Використання ІКТ в роботі вчителя початкової школи при навчанні математики передбачає: 1. Пошук та добір навчального матеріалу в Інтернеті(малюнки, завдання, додаткові відомості про застосування математики в житті, фізкультхвилинки, цікаві факти з історії математики вірші, загадки тощо); 2.;Створення дидактичного матеріалу(таблиць, схем, асоціативних кущів, карток із завданнями тощо); 3. Унаочнення матеріалу за допомогою мультимедійних презентацій: · представлення множин і дій над числами; · склад числа; · математичні дії; · задачі на рух, коли учні бачать на екрані, як рухаються автомобілі навздогін чи з відставанням, що відбувається з човном, який пливе за течією чи проти течії; · геометричні фігури; · дроби тощо. 4. Створення електронних вправ: · підрахувати кількість фігур, виведених на екран і натиснути відповідну клавішу; · суми чисел, що знаходяться на кожному поверсі будиночка, рвні одному і тому ж фіксованому числу, заповнити порожні вікна; · відома сума чисел і одне з доданків, вписати другий доданок; · у зписі арифметичних прикладів може бути пропущена одна з цифра бо знак операції, відновити запис; · обчислити приклади і вибрати з кількох варіантів правильну відповідь; · розташувати числа в заданому порядку – відсортувати їх у порядку зменшення або зростання,тощо. 5.Тестування. 6. Використання педагогічних програмних засобів(ППЗ). Педагогічний програмний засіб – це новий дидактичний засіб, призначений для часткової або повної автоматизації процесу навчання за допомогою застосування комп’ютерної техніки. Для навчання математики молодших школярів пропонуються Мультемедійні підручники серії «Нова школа» перевірені Міністерством освіти і науки України та офіційно рекомендовані до використання в навчальному процесі. Так для 1-го класу педагогічний програмний засіб «Математика, 1клас» містить 29 уроків розроблено відповідно до програми з математики для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Кожен урок розкриває конкретну мету згідно навчальної програми та містить засоби для її пояснення: малюнки, фотографії, дикторський супровід, Зразкове розв’язання завдань, завдання питання тощо. Цей програмний засіб містить також довідку по роботі з ППЗ, методичні рекомендації, глосарій, іменний покажчик, додатки.. Такі ж програмні засоби з математики розроблені і для 2,3,4 класів початкової школи. Серед програмних засобів для дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку, які пропонує вже згадувана фірма з торговою маркою Сорока Білобока™, є кілька програм для підтримки математики: - " Логіка " – орієнтована на дітей старшого дошкільного віку і учнів початкових класів. Метою є допомога у розвитку пізнавальних здібностей дітей, пам’яті, мислення, спостережливості, формулюванню суджень; формування вміння порівнювати і аналізувати форму, колір, кількість, розмір. Навчання відбувається в цікавій ігровій формі. - " Бджілка Жу-Жу. Зачаровані чи сла" — захоплююча гра для дітей до 9 років. Разом з відважною бджілкою Жу-Жу дитина буде подорожувати Чарівним Лісом і “знімати чари” з чисел. У такій грі дитина легко і невимушено ознайомиться з цифрами та числами. А також засвоює прості математичні дії: додавання, віднімання, множення і ділення. - " Петрик. Канікули в ба бусі" - математична гра для дітей віком від 7 до 9 років. Петрик приїжджає на канікули до бабусі, де його чекає багато цікавих пригод. Допомагаючи Петрику виконати завдання бабусі, дитина легко і невимушено вчиться додавати, віднімати, множити, ділити, засвоїть табличку множення, а також розвиває логічне мислення (рис.29) За правильно виконані завдання дитина отримує бали. А якщо завдання виконано успішно і вчасно, то ще й бонус - 50 балів. Завдання можна повторювати в будь-якому порядку, що дозволяє закріпити засвоєний матеріал. - " Петрик. Лісові пригоди " - комп'ютерна навчальна гра для дітей, віком до 8 років. Подорожуючи з Петриком, дитина в ігровій формі знайомиться з математикою. Навчання проходить у процесі подорожі головного героя Петрика, якому потрібно пройти через ліс, щоб знайти дорогу додому. При цьому він потрапляє в різні ситуації, де потрібно застосувати математику. Навчальна комп'ютерна гра "Петрик. Лісові пригоди" допомагає навчити дітей розпізнавати кольори і фігури, співставляти розміри, висоту, відстань, виконувати прості логічні задачі і, звичайно ж, рахувати! - " Петрик. Загадкові острови " — захоплююча гра для дітей віком 8 –11 років. Петрик подорожує морем разом з дідусем і потрапляє на загадкові острови. На островах Прямокутників, Трикутників і Кружечків він знайомиться з цікавими жителями, допомагає їм, застосовуючи знання з математики. Граючись з Петриком, дитина знайомиться з одиницями вимірювання довжини, ваги, часу; вчиться їх перетворювати. А також вчиться розгадувати математичні загадки, розв'язує текстові задачі та опановує ази геометрії. Отже способи застосування ІКТ технології на уроках математики залежать від творчого характеру професійної діяльності вчител, який зробить звичайний урок цікавим, доступним та корисним.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.) |