АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Соціологічна концепція М.Вебера

Читайте также:
  1. NETSUKUKU — концепція публічних мереж
  2. Доба лицарства. Хрестові походи та їхня роль у формуванні лицарської культури. Кодекс лицарської моралі та куртуазних естетичних норм. Нова концепція кохання.
  3. Зміна етичних домінант в концепціях стоїків, епікурейців і скептиків
  4. Концепція вартості капіталу.
  5. Концепція загальної економічної рівноваги
  6. Концепція мультиплікатора
  7. Концепція партисипативного управління
  8. Концепція поведінки лідера
  9. Концепція проекту
  10. Концепція процесного підходу до управління
  11. Концепція ситуаційного лідерства
  12. Концепція характеристик мережі (NP)

Макс Вебер (1864-1920), німецький соціолог, автор праць «Протестантська етика та дух капіталізму», «Господарство і суспільство», «Політика як покликання і професія». Проводить розмежування предмету природничих та гуманітарно-соціальних наук. Перші досліджують живу та неживу природу, другі – людину та творене нею суспільство. Відмінні методи дослідження. В основі методів природничих наук лежать опис і пояснення, в основі соціогуманітарних наук – розуміння. Тому соціологічну концепцію М.Вебера називають розуміючою соціологією. Розуміючий підхід: оскільки людина є свідомою істотою, здатною діяти осмислено, метою соціології є розуміння, чому люди діють саме так, а не інакше. Це стосується і поведінки груп, і суспільства в цілому. Соціальна дія – дія людини (незалежно від того, має вона зовнішній або внутрішній характер, зводиться до невтручання або до терпеливого прийняття), яка за передбачуваним діючою особою чи діючими особами смислом співвідноситься з дією інших людей або орієнтується на неї. Моменти соціальної дії: внутрішня мотивація та зорієнтованість на інших. Типи соціальної дії:

· Традиційна (визначається звичкою).

· Афективна (визначається емоціями та почуттями).

· Ціннісно-раціональна (визначається свідомою вірою у певну етичну, естетичну, релігійну цінність, незалежно від успіху/неуспіху внаслідок цієї дії).

· Цілераціональна (визначається очікуванням певної поведінки інших, використання цього очікування для досягнення раціонально визначеної цілі; орієнтована на успіх).

Найбільш придатна до розуміння дослідника – цілераціональна дія.

Індивід – суб»єкт соціальної дії. Суспільство в цілому, великий колектив є лиш об»єктами, на які соціальна дія спрямовується. Людина – центр суспільного життя, суспільство та його організація є вторинними та похідними. Держава, право, нація, релігія мають досліджуватися соціологією лиш в контексті їх цінності для індивідів і тією мірою, якою на них скеровані дії індивідів. Якщо соціальні інститути та інституції втрачають зв»язок з індивідами, вони відмирають.

Концепція політики і влади. Влада та панування пов»язані з взаємним очікуванням індивіда: хто наказує, очікує, що його накази виконуватимуться, хто отримує наказ – очікує наказ, який йому слід виконувати. Забезпечують владу винагороди за добре виконання наказів та покарання за невиконання. Чисті типи панування:

· Легальне (влада лідера заснована на законних процедурах приходу до влади та на слідуванні закону).

· Традиційне (переважала в давніх суспільствах, базувалося на традиційних діях, звичаях поведінки).

· Харизматичне (засноване на вірі у особливі властивості лідера).

В капіталістиному суспільстві характерне раціонально-легальне панування, до якого суспільство іде поступовим, нереволюційним шляхом.

Соціологічна концепція М.Вебера:

Природа ≠ суспільство

Індивід

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)