АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Transformations in Nested Containers

Читайте также:
  1. Causes of lexical and grammatical transformations
  2. Clipping in Nested Containers
  3. Composite Transformations
  4. Composite Transformations
  5. Global Transformations
  6. GRAMMAR TRANSFORMATIONS
  7. Local Transformations
  8. Perspective Transformations
  9. Point Transformations
  10. Quality Settings in Nested Containers
  11. Контейнеры-рефрижераторы (refrigerated containers)

The following example creates a Graphics object and a container within that Graphics object. The world transformation of the Graphics object is a translation 100 units in the x direction and 80 units in the y direction. The world transformation of the container is a 30-degree rotation. The code makes the call DrawRectangle(pen, -60, -30, 120, 60) twice. The first call to DrawRectangle is inside the container; that is, the call is in between the calls to BeginContainer and EndContainer. The second call to DrawRectangle is after the call to EndContainer.

Graphics graphics = e.Graphics; Pen pen = new Pen(Color.Red); GraphicsContainer graphicsContainer; graphics.FillRectangle(Brushes.Black, 100, 80, 3, 3);   graphics.TranslateTransform(100, 80);   graphicsContainer = graphics.BeginContainer(); graphics.RotateTransform(30); graphics.DrawRectangle(pen, -60, -30, 120, 60); graphics.EndContainer(graphicsContainer);   graphics.DrawRectangle(pen, -60, -30, 120, 60);

In the preceding code, the rectangle drawn from inside the container is transformed first by the world transformation of the container (rotation) and then by the world transformation of the Graphics object (translation). The rectangle drawn from outside the container is transformed only by the world transformation of the Graphics object (translation). The following illustration shows the two rectangles.

 



1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)