АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Критерії вірності відтворення

Читайте также:
  1. Головним об'єктом господарювання, а також основним джере-лом відтворення суб'єктів виробничих відносин виступає національ-ний доход.
  2. Групи та критерії відповідності для права перебувати на спрощеній системі
  3. Діагностичні процедури та критерії соціально-педагогічної діяльності
  4. З регулятивної точки зору, виявлення критеріїв, які надають можливість казати про вихід за певні
  5. Зміст процесу суспільного відтворення
  6. Клінічні та діагностичні критерії.
  7. Критерії вихованості особистості школяра
  8. Критерії діагнозу гострої пневмонії
  9. Критерії діагностики
  10. Критерії діагностики цукрового діабету
  11. КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ЛІКУВАННЯ

Як зазначалося раніше, скорочення візуальної надмірності спричиняє втрату реальної кількісної візуальної інформації. Оскільки при цьому може бути також загублена і представляє інтерес інформація, то дуже бажано мати засоби кількісних оцінок характеру і величини втрат інформації. В основу такого визначення можуть бути покладені як об'єктивні, так і суб'єктивні критерії вірності (точності) відтворення.

Якщо ступінь втрати інформації може бути виражена як функція вихідного (вхідного) зображення і стиснутого, а потім відновленого (вихідного) зображення, то такий підхід називають об'єктивним критерієм вірності відтворення. Гарним прикладом тут є критерій середньоквадратичного відхилення (СКВ) різниці вихідного і вхідного зображень. Нехай означає вхідне зображення, а - його наближення, одержуване в результаті операцій стиснення і подальшого відновлення. Для будь-яких і помилка (нев'язка) для елементів зображень і визначається як

а величина повної нев'язки двох зображень дорівнює

де розміри зображення рівні . Величина середньоквадратичного відхилення еск0 різниці зображень і буде дорівнює:

Іншим близьким об'єктивним критерієм вірності відтворення є відношення сигнал-шум стисненого - відновленого зображення. Якщо за допомогою простої перестановки членів у виразі (1.1-7) розглядати зображення як суму початкового зображення і шуму , то середній квадрат відносини сигнал-шум вихідного зображення, що позначається , буде дорівнювати

Відношення сигнал-шум, позначуване , виходить витягом квадратного кореня з правої частини виразу (1.1-9).

Хоча об'єктивні критерії вірності відтворення пропонують простий і зручний механізм оцінки інформаційних втрат, все-таки більшість відновлених зображень, врешті-решт, розглядаються людиною. Отже, визначення якості зображення за допомогою суб'єктивного оцінювання часто є кращим. Це може бути досягнуто шляхом показу «типового» відновленого зображення групі спостерігачів (експертів) і усереднення їх оцінок. Оцінювання може вироблятися як з використанням абсолютної шкали оцінок, так і шляхом попарного порівняння зображень і . У Таблиці 1.3 наведений один з можливих варіантів абсолютної шкали оцінювання. Попарні порівняння з використанням такої шкали можуть бути сформовані, наприклад, у вигляді набору наступних чисел: {-3, -2, -1,0,1,2.3}, що відображає, відповідно, суб'єктивні оцінки рейтингу: { значно гірше, гірше, злегка гірше, однаково, злегка краще, краще, значно краще }. У будь-якому випадку ці оцінки засновані на суб'єктивних критеріях вірності відтворення.

 

Приклад 8.4. Порівняння оцінок якості зображень.

Оцінки середньоквадратичних відхилень (1.1-8) зображень на Рис. 1.4 (6) і (в) від оригіналу (а) складають 6,93 і 6,78 градацій яскравості. Аналогічні оцінки відносин сигнал-шум () дорівнюють відповідно 10,25 і 10,39. Хоча ці значення досить близькі, суб'єктів незалежні оцінки візуальної якості двох вищевказаних зображення складають «погано» для зображення на Рис. 1.4 (6) і «приймемо» для зображення на Рис. 1.4 (в).

 

 

Таблиця 1.3. Шкала оцінок якості зображень. (Організація з дослідження класифікацій в телебаченні [РгепйепйаН, ВеЬгепй]).

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)