АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Особливості хрононотопу «Пісні про нібелунгів»

Читайте также:
  1. IХ. Особливості провадження у справах про порушення правил дорожнього руху іноземцями та особами без громадянства
  2. VI. Особливості оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 124 КУпАП
  3. Аграрні відносини, їх зміст та особливості.
  4. Адміністративно-правові норми: поняття, ознаки, види та особливості структури.
  5. Анатомо-фізіологічні особливості опорно-рухового апарату
  6. Антропометричні дослідження дітей різного віку та особливості їх проведення
  7. Біологічні особливості ріпаку озимого
  8. Біологічні особливості ряду Напівтвердокрилі
  9. В чому полягають особливості кореляційного опису результатів біометричних досліджень?
  10. Види акціонерних товариств та їх особливості.
  11. Види аудиторських послуг та особливості їх надання.
  12. Види та особливості застосування митних режимів в Україні

"Пісня про Нібелунгів" стоїть в кінці тривалої традиції легенд - піснею про Сигурд (Зигфриде), бургундських королів, Гудрун (Крімхільде), Брюнхільд (Брюнхільде) і Атлі (Етцель). Те, що на межі XII і XIII ст. в імперії Штауфенов, в період розквіту феодального ладу і підйому лицарської культури, невідомий австрійський поет знову звертається до переказів, що ведуть свій початок від часів Великих переселень народів і по-новому його переробляє, надзвичайно показово. Цей факт свідчить що старі теми і образи героїчної поезії ще не втратили своєї чарівності. Для того щоб ясніше зрозуміти зв'язок "Пісні про Нібелунгів" з іншими творами на цей сюжет, так само як і ступінь відмінності між ними, мені видається істотним розглянути інтерпретацію в ній часу. Почати з того, що в епосі герої не старіють. Нагадаю, що Беовульф, незважаючи на те, що він правив геатамі протягом п'ятдесяти років, вступив на престол вже дорослим і завершивши свої великі подвиги, тим не менше виявляється здатним витримати на схилі днів єдиноборство з драконом. Власне, те ж саме ми бачимо в еддіческіх піснях про героїв. Як інтерпретується вік героя в "Пісні про Нібелунгів"? У початкових авентюрах пісні Крімхільда - юна дівчина. Але і в останніх авентюрах як і раніше, прекрасна жінка, хоча минуло близько сорока років. Чи не зменшується за всі ці роки могутність Хагена, він і будучи вибілили її сивиною залишається все тим же непереможним богатирем. Про короля Гізельхере, який вперше з'явився в епопеї майже дитиною, як було сказано - "дитя", так до кінця і говориться; пав в бою цілком дорослим чоловіком, Гізельхер залишився "дитям". Епічний поет не дуже уважно стежить за віком своїх персонажів. Так, молодший брат Хагена Данкварт говорить перед початком вирішальної сутички між Бургундії і гунами: "Коли помер Зігфрід, мені було мало років,// И не обязан я тримати за смерть його відповідь" (строфа 1924). Але ці слова суперечать всьому, що відомо з перших авентюр епопеї, де Данкварт фігурує як "могутній витязь" і повноцінний учасник поїздки Гунтера до Брюнхільде. Зігфрід з'являється в пісні вигляді юного нідерландського принца. Але за плечима у нього вже серія богатирських подвигів: перемога над казковими володарями скарбу - Нібелунгів, одолень дракона, у крові якого він омился, придбавши тим самим невразливість. Коли він здійснював всі ці діяння, невідомо. Перші подвиги Зігфріда в рамках "Пісні про Нібелунгів" займають рік або два. Після його одруження з Крімхільде проходить десять років, перш ніж Зігфрід гине таким же прекрасним і юним, яким вперше з'явився в Вормсі. Отже, всього пісню охоплює час приблизно в тридцять вісім років. З них двадцять шість Крімхільда виношує думку про помсти за чоловіка. Таким чином, герої "Пісні про Нібелунгів" проходять крізь досить значний пласт часу. Але вони не змінюються: юні залишаються юними, зрілі, як Хаген, Етцель або Дітріх, так і залишаються зрілими, а Хільдебранд - літнім. Не відбувається внутрішнього розвитку героїв З тими властивостями, з якими вони в епопею увійшли, вони з неї і вийдуть. Звичайна одиниця обчислення часу -роки, найменше - тиждень. Приготування в дорогу, шиття нарядів, спорядження війська, пересування, перебування в гостях - всі значні проміжки часу. Збір у похід проти саксів триває дванадцять тижнів, шиття суконь для короля Гюнтера та супроводжуючих його в сватанні друзів - сім тижнів, три з половиною роки після смерті Зігфріда Крімхільда безперервно його оплакує, свято у Відні - весілля Етцеля - триває сімнадцять діб і т.д. Вимірювання епічного часу розпливчасто.

Прискорення ходу часу спостерігається лише у заключній частині епопеї, де приблизно за добу страшне побоїще призводить до загальної за гибелі його учасників. Особливо останні сцени (умертвіння Гунтера і Хагена) дані вкрай сумарно, майже скоромовкою, і знаходяться в разючому контрасті з надзвичайно деталізованими описами менш значних епізодів. Настільки різку зміну темпу можна зрозуміти так: довгий час, роки, десятиліття готувалася катастрофа, нарешті час настав, і одним

ударом вирішується доля Нібелунгів! Чим зайнята Крімхільда всі ті роки, які протекла між вбивством Зігфріда і виходом її заміж за Етцеля? Вона вдовела безперервно сумуючи. Що робила вона після виходу заміж за Етцеля і аж до приїзду Гунтера з усіма іншими бургунди до них в гості? Вона жадала помсти ім. Іншими словами, вона не жила не змінювалася, - вона перебувала в одному певному стані.

Ні уявлення про безперервно поточному потоці часу, воно дискретно, уривчасто. "Пісня про Нібелунгів демонструє нам, як міф, казка, стародавній переказ, що втілювали архаїчні тенденції свідомості, залишаючись істотними аспектами світобачення людини XIII ст., Перепліталися з історичними уявленнями, створеними християнством Разом вони утворювали складний і суперечливі сплав -" хронотоп ", пристосовували стародавню епічну традицію до нового світорозуміння. Але подібна трансформація не вичерпувала змісту "просторово-часового континууму" досліджуваної епохи.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)