|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Санкх'я
Санкх'я прийнято вважати найдавнішою з ортодоксальних філософських систем в індуїзмі. У санкх'ї стверджується, що все насправді походить від взаємодії пуруші (духу чи душі) і пракріті (матерії, творчої потенції, енергії). Існує нескінченна кількість душ, які мають індивідуальною свідомістю.Пракріті або матерії, притаманні три основних якості: стійкість (саттва), дія (раджас), і бездіяльність (тамас), які відомі як три гуни матеріальної природи. Взаємодія душ і гун природи є причиною діяльності в матеріальному світі. Звільнення (мокша) досягається після того, як душа звільняється від впливу гун матеріальної природи. Хоча санкхья є дуалістичної філософією, існують певні відмінності між санкх'єю та іншими формами дуалізму. На Заході, дуалізм існує між розумом і тілом, тоді як у санкхье - між «Я» і матерією. Поняття «Я» у санкхье має деяку схожість із західною концепцією розуму. Прийнято вважати, що спочатку санкхья була атеїстичної філософією, яка пізніше зазнала впливу йоги і розвинулася в теїстичної напряміндійської філософії. Йога У індійської філософії, йога є однією з шести ортодоксальних філософських шкіл. Філософська система йоги дуже близько пов'язана зі школою санкх'я. Основоположником школи йоги був Патанджалі. Приймаючи психологію і метафізику санкхьі, йога є більш теїстичної школою ніж санкх'я, про що свідчить додавання божества до двадцятип'яти елементів санкхьі. Йога та санкхья дуже близькі один до одного, з цього приводу Макс Мюллер говорив що «ці філософії в просторіччі називають санкх'я з Богом і санкх'я без Бога....» [1] Тісний зв'язок між санкх'єю і йогою також пояснює Генріх Циммер: Основним текстом школи йоги є «Йога-сутри» Патанджалі, який вважається основою філософії йоги. Ньяя Філософська школа ньяя базується на «ньяя-сутрах», які були складені Акшападю Гаутамою ймовірно біля II столітті до нашої ери. Найважливішим внеском даної школи у розвиток філософії індуїзму була її методологія, яка грунтувалася на системі логіки, згодом перейнятою більшістю індійських філософських шкіл. Це можна порівняти з відношенням між західною наукою і філософією, яка в основному походить від арістотелівської логіки. Своїми прихильниками, ньяя розглядалася як щось набагато більше ніж просто логіка. Послідовники ньяі вірили в те, що набуття істинного знання було єдиним шляхом для звільнення від страждань, і прикладали всі зусилля для визначення джерел цього істинного знання, навчаючись відрізняти його від помилкових припущень і поглядів. У ньяї існують чотири джерела знання: сприйняття, умовивід, порівняння, і слово авторитета. Знання отримане з одного з цих джерел може бути істинним або неістинним. Ньяя визначає кілька критеріїв істинності. У цьому сенсі, ньяя являє собою найбільш близький індійський еквівалент аналітичної філософії. Пізні ньяїкі, у відповідь по своїй суті атеїстичному буддизму, давали логічні докази існування єдиного у своєму роді Ішвари. Значущим пізнім розвитком у філософії ньяі була система навья-ньяя. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |