|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Методичні поради. Вивчення даної теми потрібно розпочати з характеристики тих кількісно-якісних змін, які відбулися в суспільстві впродовж ХVІ — першій половині ХVІІ століття
Вивчення даної теми потрібно розпочати з характеристики тих кількісно-якісних змін, які відбулися в суспільстві впродовж ХVІ — першій половині ХVІІ століття. Характеризуючи перехідну епоху до індустріального суспільства, слід звернути увагу на суттєві зміни в поведінці людей та європейському менталітеті. Розглядаючи передумови виникнення бароко, необхідно показати його зв’язок із пізньоготичним мистецтвом та Античністю, зупинитися на творах Мішеля Монтеня, у якого вперше з’явився сам термін „бароко“. Характеризуючи естетичну програму бароко, слід показати, як криза феодального ладу відобразилися на засобах художньої виразності в мистецтві. Доцільно окремо зупинитися на творі Кальдерона „Життя є сон“. Досліджуючи соціальні витоки класицизму, потрібно охарактеризувати університетське середовище ХVІ-ХVІІ століть, у колах якого він остаточно сформувався. Для кращого розуміння змісту і призначення даного художньо-ідейного напрямку варто ознайомитися з естетичною програмою класицистів та головним правилом триєдності, довести до відома студентів, що воно було спрямоване проти симультанного містеріального дійства. Необхідно також показати принципову різницю між барочною і класицистською трагедією. Розглядаючи основні правила ренесансного реалізму, слід підвести студентів до розуміння різниці між епохою Ренесансу і ренесансним реалізмом. Необхідно звернути увагу студентів на соціальні витоки даного стилю та на призначення основних його правил, розроблених іспанським драматургом Лопе де Вега. Аналізуючи твори образотворчого мистецтва, необхідно зупинитися на полотнах Луї Леннена, в музиці — на творах А.Страдели та Дж.-Б. Перголезі. Відзначаючи ті зміни, які відбулися в європейському суспільстві в епоху ствердження капіталістичних відносин, слід підвести студентів до розуміння взаємовпливу соціальних відносин і мистецтва.
Джерела: 1. Корнель П. Трагедии. Сид. М.: Художественная литература, 2009. — С. 142-178. 2. Кальдерон де ля Барка. Жизнь есть сон. М.: Художественная литература, 1978. — 112 с. 3. Лопе де Вега. Драматические произведения. М.: Художественная литература, 1970. — 580 с.
Література: 1. Бернал Дж. Наука в истории общества. –— М., 1996. — 227 с. 2. Гербенова О., Кибалова Л., Ламрова М. Иллюстрированная энциклопедия моды. На русск. языке. – Прага: Артия, 1987. – 564 с. 3. Год Б.В. Тріумф розуму та здорового глузду. Людина і суспільство у творчій спадщині діячів епохи Просвітництва // Актуальні питання всесвітньої історії та методика їх викладання: матеріали доповідей і повідомлень Третього Всеукраїнського науково-практичного семінару (23-24 березня 2006 року). — Полтава: АСМІ, 2008. — С. 124-139 4. Історія світової культури: Навч. посібник / Керівник авт. колективу Л.Т. Левчук.— 4-е вид. стереот.— К.: Либідь, 2003.— 368 с. 5. Історія української та зарубіжної культури: Навч. посіб./ В.І. Білик, Ю.А. Гобань, Я.С. Калакура та ін.; За ред. С.М. Клапчука, В.Ф. Остафійчука. —К.: Т-во „Знання“ КОО, 2001.— 326 с. 6. Прохорова И. Музыкальная литература зарубежных стран. Двенадцатое издание. — М.: Музыка, 2010.— 128 с. 7. Самин Д.К. Сто великих композиторов. — М.: Вече, 2010. — 624 с. 8. Формирование национальных культур в странах Центральной и Юго-Восточной Европы. – М.: Высшая школа, 1977. — 276 с. 9. Хрестоматия по зарубежной литературе ХVII-XVIII веков / Под ред. С.Д. С.Д. Артамонова — М.: Наука, 1989. — 516 с. 10. Христианская идеология образования: Образование в христианской Европе: История образования и педагогической мысли: Учеб. для студ. высш. учеб. заведений.— М.: Из-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003.—С. 64-67. 11. Художня культура світу: Навч. посібник для загальноосвітніх закладів України / За ред. Миропольської Н.Є.—К.: Вища школа, 2005.— 191 с. 12. Цебрій І.В. Етико-педагогічні ідеї у становленні професійної початкової та вищої освіти часів Середньовіччя і епохи Відродження // Неперервна освіта: теорія і практика. – 2004. — Вип. ІV. — С.127— 131. 13. Цебрій І.В. Менталітет цивілізованої людини початку новоєвропейського суспільства (шекспірівська епоха): Навчально-методичний посібник. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 40 с. 14. Церковный контроль над образованием: Образование в христианской Европе: История образования и педагогической мысли: Учеб. для студ. высш. учеб. заведений.— М.: Из-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2009.—С. 74-78. Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |