|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ДРУКУВАТИ T, RВсе КІН Алгоритм мовою Паскаль має такий вигляд: Program Expression; var x, y, r: real; Begin write (‘ Введіть два числа ‘); readln (x,y); if x=-y then writeln (‘Розв’язків не існує ‘); Else begin r:=(3*sqr(x) – 4*y)/(x+y); writeln (‘ Розв’язок, r’); end; End. Ми навели запис виразів мовою програмування з метою ознайомлення, і якщо у вас установлений компілятор навчальної алгоритмічної мови, то ви зможете реалізувати ваші алгоритми на комп’ютері. Надалі під час викладу матеріалу запис виразів ми будемо виконувати природною математичною формою.
Обчислення функцій Наведемо приклади обчислення значень функцій. Приклад 1. Обчислити значення кусочної функції при заданому значенні аргументу: Алгоритм має вигляд: АЛГ Значення функції (дійсн х, у) АРГ х РЕЗ у ПОЧ Вибір при : у:= - х при x>0 і x<1: y:=x при : у:=1 Все ДРУКУВАТИ у КІН Мовою Паскаль команду вибору використати не можна, оскільки ця команда не застосовується для роботи із змінними дійсних типів, тому наведемо розв’язання, з використанням команд умовного переходу: Program znoch_fune; var x, y, r: real; Begin write (‘ введіть х: ‘); readln (x); if x<=0 then y:= - x; if (x>0) and (x<1) then y:=x; if x>=1 then y:=1; writeln (‘ y= ‘, y); end. Зауважимо, що виведення дійсних чисел на екран відбувається у вигляді з плаваючою крапкою. Тому рекомендуємо формувати виведення наприклад так: writeln (‘y=’, y:8:2); Пропонуємо читачу спробувати поміняти числа і з’ясувати, що зміниться у виведенні.
Приклад 2. Обчислити значення кусочної функції, заданої на деякому проміжку з кроком h. Інакше кажучи, виконати табулювання функції. Алгоритм має вигляд: АЛГ Значення функції (дійсн a, b, h, y) АРГ a, b, h РЕЗ у ПОЧ дійсн х для х від a до b крок h пц якщо x<3 то у:=2х+2 інакше якщо і то у:=х – 5 інакше у:=х – 7 Все Все ДРУКУВАТИ х, у кц КІН Алгоритм мовою Паскаль: Program znoch_fune; var a, b, h, x, y: real; Begin write (‘ Введіть проміжок для табуляції ‘); readln (a,b); write (‘ Введідь крок табулювання ‘); readln (h); x:=a; { Надання х початкового значення } while x<=b do Begin if x<3 then y:=2*x+2; if (3<=x) and (x<4) then y:=x – 5; if x>=4 then y:=x – 7; writeln (‘x?’, x:8:2, ‘y?’, y:8:2); x:=x+h; end; end. Зверніть увагу, що це розв’язання містить цикл з передумовою (while) *замість циклу для у розв’язанні мовою НАМ. Це зумовлено тим, що у мові Паскаль не можна у циклі for застосувати крок, який дорівнює 1.
Приклад 3. Обчислити значення tgx за формулою:
Алгоритм має вигляд: АЛГ tgx (цілий N, дійсн X,Y) АРГ X, N РЕЗ Y ПОЧ цілий m, дійсн U m=n – 2; U:=N поки m?1 пц m:=m – 2 кц ДРУКУВАТИ Y КІН
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.009 сек.) |