АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Елементи мови

Читайте также:
  1. Бази даних, їх призначення та основні елементи.
  2. Валютні і фінансові елементи системи
  3. Вторинні морфологічні елементи шкірного висипу
  4. Головні елементи українського військового мистецтва, сформовані у війнах княжих часів
  5. Грошова система, її елементи і типи
  6. Економічна система: сутність, структурні елементи і критерії класифікації.
  7. ЕЛЕКТРИЧНЕ КОЛО. ЕЛЕМЕНТИ ЕЛЕКТРИЧНОГО КОЛА
  8. Елементи валютної системи
  9. Елементи індикації й керування
  10. Елементи комбінаторики
  11. Елементи комбінаторики
  12. Елементи літературно-критичних суджень у творчості членів «Руської трійці» після навчання в семінарії

Елементами мови є:

1. Символи – основні неподільні знаки, за допомогою яких записуються тексти.

2. Службові слова – скорочення деяких слів, за допомогою яких записуються алгоритми.

Наприклад: АЛГ, АРГ, РЕЗ, ПОЧ, КІН і т.д.

У мові Паскаль це Program, Begin, End, if, else тощо.

3. Команди – дія алгоритму. Вони бувають прості і складені.

 

Об’єкти мови

Об’єктами мови є:

Константи, змінні.

2.Допоміжні алгоритми (підпрограми – функції або процедури).

Константи – це постійні величини, які визначаються на початку програми та не змінюють свого значення в процесі розв’язання завдання.

 

Числова константа – це деяке число. Числа можуть бути цілими або дробовими і подаватися у звичайній або експонентній формі.

 

У звичайній формі запису дробового числа ціла частина від дробової відділяється крапкою, а не комою. Така форма запису числа називається записом з фіксованою крапкою, наприклад:

2, 22.4, -6.56, 0.9.

Для запису надто великих або надто малих чисел зручніше застосовувати експонентну форму запису. Її називають записом із плаваючою крапкою. Вона складається з мантиси (можливо із знаком), літери Е десяткового порядку (цілого числа, можливо із знаком), наприклад: 2.2Е-6, 2Е7, 3Е-8

Аналог у математиці: (2,2*10-6, 2*107, 3*10-8).

 

Текстова константа – це будь-яка послідовність символів, узятих у лапки «”» аюо апострофи «’» (у мові Паскаль можливий тільки останній варіант)

 

Всередині текстової константи можуть бути і лапки, але тоді їх також треба взяти в лапки.

Приклади текстових констант: “мама”, “1317”, “Човен ” ”Ластівка” ” ”, “ Справа №412”, “Значення виразу=”.

Тому надалі ми подаватимемо текстові константи в лапках або апострофах.

Змінні – це величини, які можуть змінювати своє значення в процесі розв’язування завдання. Змінна та комірка в програмуванні – поняття тотожності, оскільки кожній змінній у пам’яті комп’ютера виділяється місце, яке називається коміркою.   Існує так звана змінна типу масив – це поіменована сукупність однорідних (однотипних) значень.

У програмуванні масив розглядають як сукупність однотипних комірок пам’яті, пойменовану одним ім’ям. У комірках зберігаються деякі значення. Доступ до кожної з них здійснюється за допомогою вказівки імені масиву й у дужках одного або кількох індексів. Якщо індексів кілька, між ними ставлять коми.

Комірку масиву називають індексованою змінною.

Змінні називаються ідентифікаторами. Ім’я змінної має обов’язково починатися на літеру, а далі може йти послідовність літер або цифр та знаків підкреслення.

Приклади ідентифікаторів змінних:

Ø прості: а, а1, в2а, сума, s, (у Паскалі україномовні ідентифікатори заборонені);

Ø індексовані (c[1], mec[12], dn[7], m[2,4]).

 

Імена змінним дає укладач алгоритму. Ім’я змінної бажано добирати таким чином, щоб воно за змістом підкреслювало її призначення.

Не можна давати змінним імена, що збігаються з іменами службових слів, зарезервованих у цій мові програмування.

Кожна змінна повинна мати певне значення. Якщо в процесі виконання алгоритму змінна величина не одержала конкретного значення, то її значення буде непередбаченим.

Змінні й масиви, логічно пов’язані між собою деревоподібним або ієрархічним зв’язками, можуть бути організовані в так звані структури. (У навчальній алгоритмічній мові структури розглядати не будемо).


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)