|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Задача про артилерійський снарядНа заданій відстані від гармати є стіна. Відомі кут нахилу гармати і початкова швидкість снаряду. Необхідно з’ясувати, чи влучить снаряд у стіну (рис.5). Побудуємо математичну модель розв’язання задачі. Для цього спочатку висловимо припущення, що спрощують, і допущення: 1.Снаряд вважаємо матеріальною точкою. 2.Нехтувати кривизною Землі, вважаючи її поверхню площиною. 3.Нехтуємо розмірами гармати. 4.Нехтуємо рухом Землі. 5.Вважаємо прискорення вільного падіння постійним. 6.Нехтуємо опором повітря.
З умови завдання видно, які в ній вихідні дані: Ø - це кут під яким спрямований ствол гармати; Ø V0 – початкова швидкість снаряду; Ø S – відстань до стіни; Ø h – висота стіни. Результатом є одне з повідомлень: «влучив» або «не влучив» снаряд у стіну. Початкові дані підкоряються природним обмеженням: (подумайте, як можна обгрунтувати ці обмеження). Тепер нам треба записати мовою математики той факт, що снаряд влучив у стіну. Для цього треба знайти висоту L снаряду на відстані S від гармати: адже влучення снаряду в стіну означає, що L перебуває в межах від 0 до h. Нам треба вивести формулу для визначення L. Ви, напевно, вже здогадалися, що маєте справу із завданням: «Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту». Як ви знаєте з курсу фізики, переміщення тіла, а в нашому випадку снаряду, по горизонталі і вертикалі за час t рівний, відповідно: де g – прискорення вільного падіння (9,8м/с2). Визначимо, скільки часу знадобиться снаряду, щоб подолати відстань S: Підставивши це значення t у вираз для у, одержимо значення L: Звичайно, значення L, обчислене за цією формулою, може виявитися від’ємним. Це означає, що снаряд до стіни не долетить. Якщо ж L виявиться більшим від h, то снаряд перелетить через стіну. Алгоритм має вигляд: АЛГ Артилерійський снаряд (дійсн v, S, h, a, літ у) АРГ v, S, h, a РЕЗ у ПОЧ ціл і, j { контроль вихідних даних } якщо v=0 то у:=” швидкість має бути додатньою “ інакше якщо v=1000 то y:=” швидкість занадто велика “ інакше якщо S=0 то у:=” відстань має бути додатньою “ інакше якщо h=0 то у:=” висота стіни має бути додатньою “ інакше якщо а=0 то у:=” гармата не повинна стріляти в землю “ інакше якщо а=3.14/2 то у:=” гармата спрямована не у бік стіни “ інакше L:=(S*tg a – g*S2)/(2*v2*cos2 a) якщо L>h або L<0 то у:=” снаряд не влучив у стіну “ інакше у:=” снаряд влучив у стіну! “ Все Все Все Все Все Все Все ДРУКУВАТИ у КІН Алгоритм дуже простий. Результат обчислюється за однією формулою. Однак, перш ніж він буде обчислений, ретельно аналізуються вихідні дані, і у випадку некоректності якогось із них видається відповідне повідомлення і припиняється виконання алгоритму. При складанні програми алгоритм бажано частково видозмінити: при введенні некоректних вихідних даних програма повинна запитувати їх повторно, видаючи при цьому відповідні повідомлення. Алгоритм мовою Паскаль має вигляд: Program Art_snaryad; var v, s, h, a: real; L: real; Begin write (‘введіть значення v, h, s, a’); readln (v, h, s, a); if v<=0 then writeln (‘ від’ємна швидкість неможлива ‘); else if v>=1000 then writeln (‘ швидкість занадто велика ‘); else if a<=0 then writeln (‘ відстань від’ємна неможлива ‘); else if h<=0 then writeln (‘ висота стіни має бути додатньою ‘); else if a<=0 then writeln (‘ гармата не повинна стріляти в землю ‘); Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.007 сек.) |