АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Культура Візантії і Середніх віків

Читайте также:
  1. II. Культура речи
  2. III. МАССОВАЯ И ЭЛИТАРНАЯ КУЛЬТУРА
  3. Антична культура східного і західного регіонів
  4. АНТИЧНАЯ КУЛЬТУРА
  5. Античні міста – поліси, їх культура в українських землях.
  6. Белорусская культура периода «застоя».
  7. В первичных культурах клеток
  8. В ____________ обществах массовая политическая культура носит обычно фрагментированный, а не гомогенный характер.
  9. В. Скіфо-сарматська культура.
  10. Виды культуры (доминирующая, субкультура, контр культура).
  11. Виклад і культура тексту
  12. Вопрос №15 Корпоративная культура. Отражение ее в жизнедеятельности предприятия.

За свою тисячолітню історію (ІУ ст. – ХІУ ст.) Візантія була центром своєрідної культури, що поєднала в собі римські, грецькі та елліністичні традиції Культура Візантії – це проміжна ланка між античністю і середньовіччям, Сходом і Заходом і цей взаємозв”язок позначився на суспільному житті, релігійних та філософських ідеях, на мистецтві.

Візантія – це мовна та релігійна спільність поліетнічного населення. Культура Візантії спиралася як на християнство, так і на античну спадщину. Тому разом із сакральним мистецтвом тут завжди процвітала світська художня творчість. Основою освіти було в рівній мірі і Святе Письмо, і античні твори.

Візантія зберегла культ імператора та централізованого управління. Це була самодержавна монархія з безмежною владою імператора. На відміну від католицької церкви, яка панувала на Латинському Заході Європи, православна церква Візантії мала характер складового елементу держави, підпорядкованого самодержавній владі імператора, який визнавався “помазаником божим”.

Центри візантійської культури – Константинополь, Нікея, Містра.

Візантійське суспільство було правовим, де законом виступали не примхи правителя, а існуюча система права.

В основі розвитку візантійського мистецтва лежить не лише глибина християнської духовності, але й світське розуміння духовних цінностей.

Під середньовічною культурою розуміють культуру доби феодалізму (У – ХУ ст.). Феодальні відносини складаються у Західній Європі з У по ХІ ст. і характеризуються поєднанням верховної влади із землеволодінням, васальною ієрархією тощо.

Відносини особистої залежності одних феодалів (васалів) від інших (сеньйорів) становили систему васалітету. Васал отримував землю на правах феода від сеньйора. Феод – це одержання в спадщину земельного володіння васала, надане сеньйором. За це васал приймав на себе певні зобов”язання.

У ХІ – ХІІІ ст. міста Західної Європи виборюють право на самоуправління, що звільняє їх від влади феодалів. Міська культура створила мережу світських освітніх закладів (школи, гімназії, університети).

Проте найважливішим фактором розвитку середньовічної культури стала релігія та її суспільний інститут – церква. Християнство було ідеологічною основою суспільного ладу, його політичною доктриною, системою права і морального вчення.

Під впливом християнства розвинулася теологія (Августіна, Аврелія, Боеція, Орігена), широкий рух хрестоносців, романський і готичний художній стиль в архітектурі, діяльність чернецтва.

Релігія не вичерпувала всю духовну сферу західного середньовічного суспільства. Поряд з церковними обрядами збереглися народні звичаї. Народна світська культура репрезентована карнавальними дійствами, балаганними розвагами на ярмарках, лицарськими турнірами та ін. Наявність позацерковного та позадержавного аспекту світосприймання – характерна ознака середньовічної свідомості. Про це свідчить поширення придворно-лицарської (куртуазної) літератури, спрямованої своїм змістом

проти аскетизму церковної літератури.

У цілому для середньовічної культури характерне прагнення до універсальності, вона синтезує культурну спадщину попередніх цивілізацій з досвідом власної історії, залишає наступ епохам ідеологічні системи й величну художню архітектуру.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.005 сек.)