|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Глоссарій по темі
Бем Макс Хільдеберт (1891 - 1968) - німецький публіцист, інтелектуал, політик, видатний представник фолькіш-руху. На думку Бема, джерелом права мали виступати етнічні групи, а не держава, і це право не може бути забезпечено, а тільки лише визнано державою. Ці та інші його ідеї були озвучені в програмній роботі "Окремо стоїть народ" (1932). Cо-керівник Інституту німецьких прикордонних і зарубіжних досліджень в Берліні. Головний редактор етнополітичного альманаху в 1927 - 1932. Геллнер Ернест Андре (англ. Ernest Gellner; 9 грудня 1925 - 5 листопада 1995) - англійський філософ і соціальний антрополог, професор філософії, логіки і наукового методу Лондонської школи економіки Лондонського університету (1962-1984), професор соціальної антропології Кембриджського університету (1984 - 1993), засновник і директор Центру з дослідження націоналізму при Центрально-Європейському університеті в Будапешті (1993-1995). У 1993 в Празькому університеті з ініціативи Геллнера і Дж. Сороса створюється Центр з дослідження націоналізму, який учений очолював до самої смерті. З початку 1960-х активно займається соціальною антропологією і політологією, розробляє власну теорію націоналізму, що отримала відображення в роботі «Нації та націоналізм» (1983). Діаспора – це стійка сукупність людей спільного етнічного походження, що живе в іноетнічному оточенні за межами своєї історичної батьківщини (чи поза ореолом розселення свого народу) і має соціальні інститути для розвитку і функціонування своєї спільноти. Етнічний конфлікт – це суперечність і часто несумісність цінностей, зіткнення інтересів та цілей різних етнонаціональних спільнот між собою, а також із цінностями, інтересами та цілями держави. Етнополітика – це діяльність держави, спрямована на регулювання етнонаціональних процесів та організацію взаємодії етнічних спільнот у різних сферах життя суспільства, вирішення етнонаціональних проблем і конфліктів. Етнос - це історично сформована стійка спільнота людей на певній території, що володіє спільними рисами й особливостями культури, мови, релігії, психологічного складу, самосвідомості і етнонімом (назвою). До ознак, що відображають системні властивості етносу, належать такі: спільність походження, народне мистецтво, звичаї, обряди, традиції, норми поведінки, звички. Причому жодна з перерахованих ознак не є самодостатньою. Саме в сукупності вони утворюють певну етнічну культуру. Нація – це історичне, динамічне, цивілізоване співтовариство громадян, часто політичне чи об'єднане навколо якогось етносу; з національною мовою внутрішнього державного спілкування; як правило, з власною територією, спільними інтересами, спільною волею бути єдиним цілим, спільною національною культурою, усвідомленням спільності минулого, сьогодення й особливо майбутнього й одночасно власною самобутністю і спільною назвою. Сміт Ентоні Девід (1939 року) - британський дослідник феноменів нації та націоналізму, професор області націоналізму і етнічності Лондонської школи економіки. Вважається засновником міждисциплінарної галузі досліджень націоналізму. Самим значним внеском Ентоні Сміта теорії націоналізму вважається розрізнення громадянського та етнічного типів націй і націоналізмів, а також думку про те, що всі нації мають панівне «етнічне ядро». Погоджуючись з іншими дослідниками, що націоналізм - це сучасний феномен, він разом з тим вважає, що нації мають колишнє походження. Йому належать, зокрема, роботи «Теорії націоналізму» (1971), «Поняття соціальної зміни: критика функціональної теорії соціальних змін» (1973), «Націоналізм у XX столітті» (1979), «Етнічне відродження в модерному світі» (1981), «Держави і нації в" третьому світі "Західна держава і африканський націоналізм» (1983), «Теорії націоналізму» (1983). Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.) |