АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Ігри з природою. Функціонал оцінювання, матриця виграшу

Читайте также:
  1. D. Набір функціональних приміщень приймального відділення
  2. Багатофункціональні житлові будинки
  3. Бойкот Бостонська матриця
  4. ВИДАТКИ ЗА ФУНКЦІОНАЛЬНОЮ КЛАСИФІКАЦІЄЮ ВИДАТКІВ ТА КРЕДИТУВАННЯ БЮДЖЕТУ
  5. Види конфліктів. Функціональні та дисфункціональні конфлікти.
  6. Види конфліктів. Функціональні та дисфункціональні конфлікти.
  7. Визначення типу особистості за рівнем функціональної асиметрії півкуль головного мозку
  8. ВИЗНАЧЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ОРГАНІЗМА
  9. Визначення функціональних показників
  10. Визначення функціональної залежності
  11. Визначте економічні чинники, функціональні та структурні ознаки гнучкості підприємства (5 балів).
  12. Вимоги до функціональності

Теорія ігор виходить з того, що поведінка супротивника невідома, але він розумний і зловмисний. Розумність тлумачиться як знання всіх можливих своїх і чужих стратегій. Зловмисний означає, що супротивник завжди починає саме такі дії, які для вашої сторони найменш вигідні.

Однак дуже часто невизначеність пов’язана не зі свідомими діями супротивника, а з нашою непоінформованістю про умови при яких доводиться діяти.

У таких випадках результати залежать від невідомої заздалегідь об’єктивної реальності, яку в теорії ігор прийнято називати природою, а відповідні ситуації- іграми з природою. Теорія, що займається вивченням ігор з природою, називається теорією статистичних рішень.

Формалізація дій у такій невизначеній ситуації відбувається тими ж методами, що й у класичній теорії ігор. Особу ототожнюємо з ’’ гравцем 1 ’’, природу з ’’ гравцем 2’’. У природі можуть бути лише стани, а не стратегії. Нехай щодо станів природи можна зробити n припущень: , а ’’ в гравця 1 ’’ в цих же умовах є m стратегій: , , …. ,. Будемо також вважати що гравець 1 може оцінити свої можливі виграші при кожному стані природи. Тоді так само можна побудувати матрицю виграшів при кожній стратегії і кожному стані природи , табл. 3.

Таблиця 3.

Вигляд платіжної матриці для випадку ігор із природою.

Г2 Г1 …. ….
….. …..
….. …..
….. …..
….. …...

 

Ризиком при стратегії в умовах називається різниця між виграшем, який міг би бути отриманий в оптимальному випадку, і виграшем, який отримується насправді:

де (максимальне значення в стовпці j), тобто виграш ’’ гравця 1 ’’ в оптимальному варіанті.

Платіжній матриці ставить у відповідність матриця ризиків, табл. 4. Вона має той самий вигляд, що і платіжна матриця, але її елементи є ризики а не виграші.

 

Таблиця 4.

Загальний вигляд матриці ризиків.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)