|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ОСНОВНІ МИТЕЦЬКІ НАПРЯМИ НОВОГО ЧАСУ (кн. XVI перша пол XIX)Процеси, що відбувалися у цей період, передусім пов’язані з виникненням художніх напрямів: маньєризму, барокко, рококо, класицизму, романтизму, реалізму. Таким чином мистецтво Нового часу дає поштовх до об’єднання у межах конкретно-історичного періоду художньо-мистецьких течій принципово різних світоглядних орієнтацій. Бароко − художній напрям, що склався в Італії у 80—90-і роки XVI ст. Родоначальниками його вважають Тіціана, а ще більше Караваджо. Постаттю, яка з'єднала добу Відродження з бароко, був геніальний МІкеланджело. Барокко (від італ. perollo barocco перлина чудернацької форми) як напрям архітектурного мистецтва вражав своєю помпезністю, ускладненою конструкцією, великою кількістю прикрас, значною емоційною насиченістю. Бароко існувало протягом майже двох століть. Щоправда, у XVIII ст. мистецтво взагалі почало втрачати жорсткі стилеві ознаки, тому і не дивно, що поряд з бароко виникли тоді рококо як виродження бароко, класицизм і голандський побутовий жанр, з'явився сентименталізм, породжений ідеологією Просвітництва. Рококо, з точки зору еволюції форми генетично пов'язаний з бароко. Його характерними ознаками стали витонченість акц ентування на білому і золотому кольорах. Залишаючи без уваги фасади, Рококо розігрує н а стінах і стелях інтер’єрів орнаментальні симфонії, плете мереживні візерунки, досягаючи при цьому вершин віртуозності і блиску, однак при цьому остаточно втрачає характерні для бароко монументальність, силу і статечність. Класицизм — художня течія, що виникла у Франції на початку XVII ст. як національно-державний напрям у мистецтві. Йому властиві раціоналізм, нормативність творчості тяжіння до завершених гармонійних форм, до монументальності, ясності і благородної простоти стилю, врівноваженості композиції. Помітною новизною в мистецтві XVIII ст. була поява ідейних течій, які не мали власної стилістичної форми та й не відчували в ній якоїсь потреби. Найзначнішою серед них вважається сентименталізм, що був пов'язаний з чисто просвітницькими уявленнями про притаманні людині від природи доброту і чистоту. Романтизм — складний, внутрішньо-суперечливий духовний рух, що виник в останній чверті XVIII ст. Найяскравіше розкриття романтизм дістав у філософії та мистецтві. Важливе місце в естетиці романтизму займає іронія. І як світоглядна позиція, і як певний художній прийом, вона є діалектичним засобом розуміння світу. На основі романтичної іронії формується настрій, притаманний і філософським, і художнім творам романтиків. Головними авторитетами романтичної естетики і філософії були брати А. і Ф. Шлегелі, Новаліс, Шеллінг тощо. В літературі романтизм знайшов своє найширше розкриття у творчості Байрона, Гюго, Жуковського, Лєрмонтова, в живопису — у Жеріко, Делакруа, Рунге, в музиці — у Вебера, Шумана, Вагнера. Реалізм як художній метод сформувався у 20— 30-х роках XIX ст. На цей час вперше в історії людства створилася світова система економічних зв'язків, відбувалися значні демократичні процеси, сфера суспільного виробництва охопила всі аспекти дійсності, втягуючи дедалі ширші соціальні верстви населення. Відповідно розширювався і предмет дослідження мистецтва: в нього включалися і набували суспільної значущості й естетичної цінності як широкі суспільні процеси, так і тонкі нюанси людської психології, побут людей, природа, світ речей. Реалізм розкриває людський характер опосередковано, через одиничне як вияв загального.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |