АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Ігрова контрольна

Читайте также:
  1. Ігрова концепція
  2. Ігрова концепція культурогенезу Й.Гейзінги.
  3. КОНТРОЛЬНА РОБОТА
  4. КОНТРОЛЬНА РОБОТА
  5. КОНТРОЛЬНА РОБОТА СКЛАДАЄТЬСЯ З ДВОХ ЧАСТИН
  6. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2
  7. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3
  8. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5
  9. Контрольна робота №13
  10. КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
  11. Контрольная работа

Заняття проходить у вигляді стислого, стрімкого опитування. Відповіді повинні бути короткі. Опитуються всі слухачі (бажано по декілька разів). На початку заняття керівник нагадує, що наприкінці заняття буде п'ятихвилинна контрольна, котра складатиметься з 5 запитань слухачів на увагу. Адже такі ж запитання, як при опитуванні, будуть і під час контрольної.

Коли до кінця залишається 10-15 хвилин, керівник пропонує всім взяти аркуш паперу і формулює запитання (5),дає по одній хвилині на відповідь. Можна дозволити користуватись конспектами, літературою. За одну хвилину ніяке списування не допоможе.

Кульмінаційний момент гри - підбиття підсумків. Після закінчення контрольної викладач оголошує, що зараз він назве правильну відповідь на всі 5 запитань. Ті, у кого відповіді за змістом співпадуть, ставлять собі "+", у кого ні – "-". Суперечливі моменти тут же обговорюються. Викладач (керівник) пропонує, щоб кожен назвав кількість балів (плюсів), і записує у свій зошит, але ці бали не впливатимуть на оцінку. Завдання такої контрольної інше - кожен, хто її написав, називаючи в голос свою оцінку, декларує всім решта про рівень своїх знань.

Використання навчальних відеофільмів є одним із шляхів підвищення дієвості занять із гуманітарної підготовки. Ця форма суттєво допоможе керівнику у вирішенні навчальних і виховних завдань. Разом із тим демонстрація потребує додаткових знань, умінь та досвіду.

У залежності від часу і порядку демонстрації, місця і ролі керівника групи в організації заняття можливо виділити два основних методи використання відеофільмів: послідовний та паралельний.

Послідовний метод. Відеофільм демонструється повністю, без перерв, від початку і до кінця, з наступним поясненнями і обговоренням з групою матеріалу, який переглядався. При послідовному методі доцільна побудова заняття в 2 етапи.

Перший етап (дві години). Перша година – перегляд фільму. Порядок роботи включає:

§ вступне слово керівника заняття (5-10 хв.), в якому роз'яснюється актуальність і важливість теми, порядок її вивчення; формуються навчальні цілі заняття, звертається увага на ті блоки і фрагменти фільму, зміст яких необхідно засвоїти особливо глибоко; створюються у військовослужбовців емоційний настрій на сприйняття фільма, зацікавлене відношення до нього;

§ демонстрація фільму (30 - 40 хв.). Під час демонстрації керівник заняття слідкує за аудиторією, виявляючи за реакцією групи найбільш цікаві для неї епізоди, відмічаючі додаткові питання для подальшого розгорнутого обговорення. При необхідності за ходом фільму він домагається активізації уваги слухачів на тому чи іншому відеофрагменті короткими коментарями або постановочними питаннями.

Після закінчення демонстрації керівник групи з'ясовує відношення аудиторії до переглянутого фільму, її оцінки, уточнює, які епізоди вплинули на слухачів найбільше (не заглиблюючись, проте, в їх переказ та аналіз), які питання із змісту відеоматеріалу виникли під час перегляду. На деякі з них, які потребують простої та однозначної відповіді, керівник групи може відповісти відразу. Питання, які зачіпають глибинні проблеми або які носять суперечливий характер, з методичної точки зору, буде вірним повернути до самих слухачів, залишив їх для обговорення на наступному занятті в якості дискусіонних або перетворивши на індивідуальне завдання одному з учених.

Друга година - самостійна робота групи. Групі видають підручники, іншу воєнно-історичну і художню літературу та організується самостійне відпрацювання слухачами поставлених питань. У зв'язку з показаним відеоматеріалом керівник групи визначає 2-3 слухачам індивідуальні завдання, в якості яких можуть бути:

· пошук у навчальній літературі, інших джерелах матеріалів, присвячених біографії одного із героїв фільму, що залишив слід в історії, і підготовка про це короткого повідомлення;

· підбір та організація на наступному занятті виставки альбомів та книг із фотографіями і малюнками військової форми, відзнак видів (родів) військ, нагород за військові заслуги, а також відомості про їх історію, імена воїнів, які нагороджені вищими відзнаками солдатської звитяги з коротким описом їх подвигів;

· пошук або виготовлення власними силами навчальних карт (схем), які відповідають змісту фільму, з позначенням часу та місця важливих битв, напрямів ударів протиборчих сторін, співвідношення сил і тощо, а також портретів (репродукцій) героїв і полководців;

· підбірка висловлювань історичних особистостей про події та людей епохи що вивчається, яскравих спогадів учасників та очевидців минулих війн, повчальних фрагментів літописів, історичних хронік і т.п.

Керівник заняття слідкує за роботою всієї групи і надає необхідну методичну допомогу, підбиває підсумки заняття і дає вказівки за темою переглянутого навчального фільму і матеріалу, відпрацьованого слухачами в конспектах.

Другий етап (1-2 години) - бесіда з використанням відеофільму.

Заняття проводиться у формі бесіди за матеріалом, який вивчався самостійно по підручнику і переглянутому фільму. У вступному слові керівник нагадує слухачам про тему і навчальні цілі заняття, основні джерела, з якими воїни ознайомились у процесі вивчення (підручник, відеофільм, художня література та інше).

Початок бесіди доцільно побудувати у формі 10-15-хвилинної дискусії. В якості постановочного питання можна обрати одне з питань, яке задали слухачі після перегляду фільму, або питання керівника, яке дозволяє охопити всю тему цілком або проникнути в її задум. Наприклад, оцінити співвідношення у фільмі фактів історії і художнього вимислу, виявити центральний епізод фільму, який висвітлює головну ідею, та обгрунтувати свою думку з цього приводу. Кількість запитань, які виносяться на обговорення, підбирається з таким розрахунком, щоб у відведений для заняття час їх можливо було розглянути без поспіху, дати можливість виступити всім бажаючим, підбити підсумки.

Для того, щоб зацікавити людей, викликати в них бажання відкрито висловити та відстоювати свою думку, в якості опонента, "який має особливу точку зору з питання, що розглядається", за пропозицією керівника може виступити його помічник або заздалегідь підготовлений слухач.

Під час обговорення навчальних питань для більш глибокого засвоєння матеріалу окремі фрагменти відеофільму можна демонструвати двічі: перед постановкою запитання до аудиторії (форма, яка використовується в телевікторині ''ЩО? ДЕ? КОЛИ?") і після всіх відповідей слухачів для з'ясування істини і підведення підсумків обговорення.

Для активізації слухачів керівник групи може застосувати методичний прийом "перемикання уваги". Таким "перемикачем" під час заняття може бути вікторина з основних дат, імен, цифр і фактів навчальної теми. При цьому тривалість одного відеофрагмента, який використовується для конкретизації питання або ілюстрації вірної відповіді, не повинна перевищувати 45-60 секунд, а загальний час вікторини – 10-12 хвилин. Виходячи із цього, керівник визначає кількість питань вікторини і час для відповідей слухачів. Для більш широкого охоплення та залучення слухачів до участі в занятті керівник групи може організувати роботу з навчальними схемами, проведення 5-7-хвилинної письмової летючки із запитаннями щодо змісту переглянутого фільму і різними варіантами відповідей, тільки один із яких – вірний тощо.

Не можна забувати про слухачів, які не беруть участь в обговоренні, їх поступово необхідно залучати до розмови, звертаючись із запитаннями: "А що найбільше вам запам'яталось у відеофільмі?", "Який епізод вразив вас найбільше?", "Що і де ви прочитали про це, коли готувались до заняття?" і т.п.

Заняття закінчується підбиттям підсумків та виставленням оцінок. У заключному слові керівник групи робить акцент на позиціях, за якими напрацьована єдина точка зору, висловлює свою думку з тих проблем, при обговоренні яких взаєморозуміння не було досягнуто.

Паралельний метод. Відеофільм демонструється не весь повністю, а змістовими фрагментами під час перегляду навчальних питань, теми. У зв'язку з цим можливі два підходи до використання відеофільму:

Ø в якості ілюстрації;

Ø в якості постановки проблеми.

В якості ілюстрації фільм демонструється періодично для підтвердження положень, які розглядались під час розповіді. При необхідності можуть використовуватися відеофрагменти із декількох фільмів. Кількість фрагментів не повинна бути великою, але достатньою для розкриття питань теми. Протягом одного навчального часу припустима демонстрація 1-2 фрагментів по 3-5 хвилин кожний. Під час 2-годинного заняття доцільно використати не більше 4-5 показів по 5-7 хвилин.

Використання відеофільму в якості постановки проблеми припускає попередній вступ, де формується проблема з подальшим показом відповідного сюжету (фрагмента) фільму. Після чого керівник заняття організує обговорення проблеми.

Роль "зав'язки" колективного обговорення може виконувати заздалегідь підготоване одним із слухачів повідомлення. Після цього роботу слід побудувати так, щоб більшість слухачів взяли участь в обговоренні. Керівник повинен надати можливість висловитися всім бажаючим.

Найскладніший і важливий етап у процесі колективного обговорення - узагальнення думок, висловлених слухачами. Тут не може бути готових методичних рецептів. Головну роль у цьому випадку буде відігравати авторитет керівника, його знання, аргументи, особиста впевненість.

Слід підкреслити, що паралельний метод застосовується за умовою, якщо керівник групи має добру теоретичну і методичну базу, рівень підготовки слухачів досить високий і технічні можливості дозволяють використовувати якісний фрагментарний матеріал.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)