|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Мета підлітка і мета для педагога
Мета підлітка — усвідомити себе і свою значущість в навколишній дійсності, перевірити себе і свою значущість в навколишній дійсності, перевірити себе і "свої можливості через гру. Йому потрібно "прокласти свою дорогу Успіху" на шляху до "Острова скарбів". Мета ж педагога в цій грі — виховати в дітях милосердя, почуття співпереживання, терпимість, створити умови реалізації їх творчих можливостей і для перживання кожним підлітком — учасником зміни — ситуації Успіху. У тематичний період " Гра в Себе" відбувається запуск гри: пояснюється суть, вибираються ролі, створюються іміджеві атрибути. Кожен "шукач" скарбів отримує індивідуальну візитну картку. Вона виглядає так. У міру участі "шукача" скарбів в грі заповнюється "Моя дорога Успіху" на знак визнання його заслуг. На візитці з’являються символи у вигляді різноманітних вимпелів, повідомлення про те, що наш "шукач" скарбів досяг певних успіхів і його ім'я залишається в історії "Острова скарбів". У підлітковому віці важливо навчитися, щось робити для себе: писати вірші або грати на гітарі, кидати м'яч або плавати. І в процесі такого навчання можна зробити помилки, будучи позбавленим від відповідальності за Них. Задум блоку "Гра в Себе" заснований на тому, що можна експериментувати з власною поведінкою, вигадувати своє життя, досліджувати якісь альтернативні варіанти, вирішуючи складні життєві завдання. Більш того, гру в самого себе можна вести наодинці з собою і разом з іншими, вона як би провокує, підштовхує до прийняття самостійних творчих рішень. І тоді гра предстане як якась невизначеність, що виражається в тому, що неможливо однозначно передбачити черговий хід, подальший розвиток, та і сам результат, якого з практичної точки зору може і не бути. Коли підліток грає для себе, на перший план виходять власне діяльнісні мотиви. На першому етапі підліток вибирає хобі-клас, майстерню і знайомиться з тим, чого раніше не умів і що значущо для розкриття його творчих здібностей. Хобі-класи: "Турист" — відвідування куточків природи, оволодіння технікою туризму; "Майстер" — оздоровчі заняття, уроки самозахисту; "Патріот" — зустрічі і бесіди з цікавими людьми; "Господар" — заняття суспільнокорисною діяльністю; "Друг" — тренінги надання психологічної допомоги і підтримки. Майстерні: "Ігрових справ майстер" — тут навчаються методиці проведення ігрових програм і ділових ігор. "Хороші манери на живих прикладах" — для всіх, хто бажає познайомитися з правилами і нормами поведінки в області етикету. "Спортивні перемоги" — відробіток навиків спортивних ігор і плавання. "Мій світ" — тренінги любителям психології і філософії. "Студія А" — розучування улюблених пісень, виконання їх, гра в спектаклях і ін. Підсумками першого тематичного періоду "Гра в Себе" стануть виставки творчих робіт, особові турніри, змагання. На наступному етапі діти об'єднуються по 5 чоловік в бригади. Задум тематичного періоду " Гра в Інших" будується на тому, що, напевно, треба багато грати в інших, щоб почати успішно грати в себе. Це гра Я в "не Я", в іншого. У цей період починають працювати і творчі лабораторії: "Посиденьки" — місце зустрічі дівчаток, де за рукоділлям з піснею і чаюванням можна поговорити про дівочі турботи і бажання, вирішувати проблеми. "Клуб хлопчиськ" — тільки для хлопчиків, охочих обговорити чоловічі проблеми, вирішувати чоловічі справи. "П'ять кроків до себе" — тут можна навчитися спілкуванню з однолітками, умінню краще розуміти один одного. Клуб "Розумників і розумниць" — місце, куди запрошуються ті, хто хоче взяти участь в тематичних і інтелектуальних іграх; навчитися їх проводити і створювати, показати свої уміння в справах інших. "Вятськая призьба" — загонові подорожі, суспільно корисні справи для тих, що оточують (тимуровська і волонтерська робота). Ключова справа цього періоду — організація "Загонових театрів". Для цього вибираються два-три художні твори (п'єси, казки, вірші і так далі), колективно осмислюються і інсценуються в цілісній композиції обов'язково з демонстрацією ситуації Успіху в епілогу, колективне співавторство вітається і заохочується. Третій тематичний період — " Гра на колективний Успіх". В ході цього періоду завдання підлітка в тому, щоб стати частиною команди, не розчиняючись, не втрачаючи самого себе. Щоб досягти Успіху у виконанні поставлених завдань, необхідна взаємна підтримка, взаємодопомога і співпраця. Основна тема періоду — "Печера Алі-Баби". Ціль — дістатися до печери і отримати скарби. Щоб дістатися до печери Алі-Баби, необхідно: • заробляти вимпели — відзнаки на свої бейджи - візитки. Чим більше в загоні сума відзнак, тим більше буде у команди відрив в часі старту до печери, що зберігає скарби Алі-Баби; • подорож "За Сині гори". Печера Алі-Баби знаходиться за Синіми горами, які потрібно обійти. Кожний ранок під час "Ранку" представник кожного вогника кидає кубик, при цьому кожен загін отримує пакет із завданням, яке необхідно виконати протягом дня. Завдання різні, оцінюються за мірою складності, тому перед підлітками є вибір у виборі завдання. Загін може відмовитися від завдання і заробити найвищий бал, тоді він повинен здійснити "подвиг" — придумати, знайти і зробити суспільна значущу справу, яку оцінює призначена рада табору; • напередодні дня старту "Великої гонки" за скарбами всі загони беруть участь в інтелектуальній грі "Детектив" і заробляють фрагменти карти, де вкзано місце розташування печери Алі-Баби. Час старту у кожного загону індивідуальний і визначається числом відзнак в загоні і кількістю зароблених балів. У печері Алі-Баби знаходяться 5 скринь (по кількості загонів-учасників) з скарбами різної цінності. Команда, прибула в печеру раніше інших, має право вибрати будь-яку скриню. Команда, яка прийшла в печеру останньою, забирає скриню, що залишилася. Головний педагогічний сенс заходів цього періоду — створити умови для соціальних проб підлітків в імітованій соціально-ігровій ролевій діяльності або створити ситуацію вибору способу вирішення соціальної ігрової проблеми. І тут важлива роль відводиться ситуації Успіху. Якщо дитина вирішує проблеми успішно, то його самооцінка, віра в себе підвищуються. Календарний план заходів ("Навігаційна карта") Розпорядок дня робіт табору "Успіх співдружності" 8.00 — підйом 8.10 — "сильні духом" (оздоровчі заняття, ранішній туалет) 9.00 — сніданок 9.30-12.00 — робота майстерень, хобі-класів 12.00-13.00 — обід 13.00-14.30 — загоновий час (підготовка до заходів, суспільно-корисні справи, спортивно-туристичні заходи) 14.30-16.30 — тематичні заходи згідно плану 16.30-17.00 — полудень 17.00-18.30 — загоновий час 18.30 — вечеря 19.00-22.00 — тематичні заходи 22.00 — "вечірній вогник" 22.30 — відбій
ВПГ — військово-патріотична гра ЗСЖ — здоровий спосіб життя СІ — спортивна гра ВІГ — військово-історична гра КТС — колективні творчі справи| ВСГ — військово-спортивна гра
Результативність програми оцінюється по 5 основним критеріям: соціальному — розвиток лідерських якостей, лідерських умінь підлітків; готовність до соціально значущої діяльності, суспільнокорисної праці; освітньому — поповнення знань підлітків про фізіологію, психологію віку, навчання методам роботи в колективі; культурному — закріплення навиків культури миру і ненасильництва, форм поведінки в суспільстві, правил спілкування з внутрішнім і зовнішнім світом; патріотичному — відчуття любові до Вітчизни, гордості за свою малу батьківщину, своїх співвітчизників; оздоровчому — закріплення навиків здорового способу життя, навчання формам самозахисту, психологічним методам самодопомоги і взаємодопомоги.
Оцінка результатів роботи по ходу проекту буде визначатися через: 1. Щоденні моніторинги оцінки власних справ підлітків "Моя дорога Успіху". 2. Показники участі "бригад" в ході виконання завдань і заходів. 3. Щоденні індикатори настрою. 4. Ведення щоденника дня табору. На початку і після закінчення роботи табору буде проведено анкетування по очікуванням і результатам перебування підлітків в таборі, яке дасть можливість: 1) врахувати інтереси і схильності дітей при організації і проведенні заходів табору; 2) визначити рівень стосунків і спілкування серед підлітків і дорослих; 3) зіставити наявні і отримані в ході роботи табору результати реабілітаційної діяльності; 4) визначити рівень дітей і їх готовності до волонтерської роботи. Звіт про роботу табору буде обговорений на черговому засіданні комісії у справах неповнолітніх, міжвідомчих координаційних радах адміністрацій м. Вятські Поляни і Вятськополянського району.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.01 сек.) |