|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Та рівень його моральності
Суперечка в аудиторії - це зіткнення різних думок, під час якого кожна із сторін відстоює свою позицію. У науці природа суперечки розглядалася неодноразово. Найкраще це зробив С. І. Поварнін. Його книга "Суперечка. Про теорію та практику суперечки" — перша спроба серйозно розібратися в цій проблемі. Єдиної класифікації суперечки в науковій та методичній літературі немає. До основних факторів, що впливають на визначення виду суперечки, належать її мета, моральна та соціальна значущість предмета, форма та кількість учасників обговорення. За метою суперечки поділяються на такі: • суперечка як засіб пошуку істини. Вона використовується для перевірки якоїсь думки, ідеї. Із глибини віків до нас дійшов афоризм: "У суперечці народжується істина"; • суперечка як переконання іншої сторони. Досягти його можна лише тоді, коли відправник сам глибоко переконаний у предметі обговорення, а інша людина готова до сприймання; • суперечка заради перемоги. Для деяких людей головне — перемога в будь-який спосіб. Вони керуються тезою "переможців не судять". Останнє слово завжди намагаються залишити за собою; • Суперечка заради суперечки. Іноді такий вид суперечки називають "суперечка-спорт". Людині подобається сам процес, для неї не так важливо, про що йдеться і які будуть результати; •, понад усе цікавить, як можна довести чи спростувати певне положення; суперечка як гра. Тут мета — домогтися спростування опонентом його першої тези. У цьому разі можна користуватися для відповіді лише словами "так" чи "ні". Отже, суперечка призначена для досягнення трьох цілей: виправдання своїх думок, спростування думок опонента та одержання додаткової інформації. Розрізняють ще два види суперечки: зосереджену — коли її учасники дотримуються основної тези і говорять лише для того, щоб захистити або спростувати її; безформну — думки учасників суперечки перескакують з однієї тези на іншу. Врешті-решт, вони запитують: "А з чого ж ми починали?". На специфіку суперечки впливає кількість осіб, які беруть у ній участь. За цією ознакою можна виокремити суперечку-монолог, суперечку-діалог і суперечку полілог. Останні два види характерні саме для аудиторії. Тут суперечка може бути масовою (якщо в ній беруть участь усі присутні) або груповою (сперечається лише певна частина присутніх). Чи завжди варто вступати в суперечку в аудиторії? Доцільніше ухилитися від неї. Якщо цього не можна зробити, то досвідчені промовці вважають, що поводитися треба за принципом "на війні — як на війні", викриваючи нечесні або помилкові докази опонента, використовуючи логічні прийоми. Проте в цьому разі існує межа, яку порядна людина не переступає. Зрозуміло, високий моральний рівень матиме суперечка, в якій присутні ставляться один до одного з повагою, проявляють розум, такт, людяність. На жаль, дуже часто, особливо за відсутності доказів, на людей навішують ярлики: "демагог", "екстреміст", "крикун" та ін. Звичайно, суттєвими елементами культури суперечки є вміння слухати та вміння говорити, дотримуючись етичних норм і правил. У Давній Індії, наприклад, існували спеціальні процедури, за допомогою яких встановлювали, чи має людина моральні якості, необхідні для того, щоб вести чесну та пізнавально-орієнтовану суперечку. Лише за наявності якостей, що сприяють встановленню взаєморозуміння, високій моральній культурі спілкування, людині довіряли керувати іншими.
ВИСНОВКИ: • Спілкування в аудиторії — це взаємодія, в якій беруть активну участь рівноправні партнери — промовець та люди, котрі його слухають. • Оратор є основним джерелом впливу на аудиторію. Ефективність спілкування значною мірою залежить від його моральних і соціально-психологічних та інтелектуальних характеристик. • Орієнтованість, мотивація та цілеспрямованість — необхідні умови ефективного спілкування оратора з аудиторією. • Ораторське мистецтво промовця — це насамперед мистецтво переконання, впливу на людей. • Позитивний результат матиме лише така суперечка в аудиторії, яка відбувається на високому моральному рівні, коли обидві сторони дотримуються моральних цінностей та етичних норм.
Питання для обговорення: 1. Чим спiлкування в аудиторiї вiдрiзняється вiд його форм? 2. Яку роль вiдiграє контакт у спiлкуваннi лектора з аудиторiєю? 3. Що є моральною основою спiлкування в аудиторiї? 4. Що необхiдно знати промовцевi для того, щоб забезпечити ефективне спiлкування в аудиторiї i досягти поставленої мети? 5. У чому полягає ораторське мистецтво промовця? 6. Якi особливостi має суперечка в аудиторiї?
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 1. Демосфен. Речи. — М., 1954. 2. Кенійський Георгій. Історія Русів: Пер. І. Драча. — К., 1991. 3. Лекционная пропаганда: вопросьі теории, организации и методики.- К., 1989. 4. Леонтьев А. А. Лекция как общение. — М., 1974. 5. Леонтьев А. А. Психологические особенности деятельности лектора. — М., 1981. 6. Леонтьев А. А. Психология общения. — М., 1997. 7. Михневич А. Е. Ораторское искусетво лектора. — М., 1984. 8. Ножин Е. А. Мастерство устного вьіступления: Учеб. пособие.- М., 1978. 9. Павлова К. Г. Психология спора. — Владивосток, 1988. 10.Парьиин Б. Д. Основи социально-психологической теории. — М, 1971. 11.Поварнин С. И. Спор. О теории и практике спора // Вопр. философии.— 1990.— № 3. 12.Поуст Е. Американський етикет. — К.; Тернопіль, 1991.
Мiнiстерство освiти та науки України Днiпропетровський технiкум зварювання та електронiки iменi Е. О. Патона
Лекцiя №13 з предмету: «Етики i психологiї дiлового спiлкування» на тему:«Етика та етикет у дiловому спiлкуваннi з iноземцями»
Викладач: Важданова Г. I.
м. Днiпропетровськ, 2011р.
План: ^ Етичні засади спілкування з іноземцями ^ Етика усного ділового спілкування з іноземцями ^ Знайомство ^ Вітання ^ Візитна картка ^ Ділові переговори ^ Особливості письмового ділового спілкування ^ Рекомендації щодо особливостей поведінки в різних країнах
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.) |