|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Заліковий модуль 1. Вступ до дисципліни. Формування української протосоціологічної думки
1 Які характерні риси ментальності українського етносу походять з києворуських часів? - потяг до православної християнської релігії; - “культ освіченості”; - релігійна толерантність; - критичне ставлення до носіїв чужої віри, культури; - зверхнє відношення до оточуючих етносів; - певний соціокультурний регіоналізм.
2. Українська мова – у сучасному розумінні до XVII – XVIIІ ст. була на автохтонній території: - мовою побутового, обрядового спілкування народних мас; - мовою церковних текстів; - мовою офіційного, у тому числі, дипломатичного спілкування. 3. Російська – у сучасному розумінні, мова – стосовно автохтонної української території, це: - споконвічна мова побутового вжитку; - традиційна мова церковних текстів; - видозмінена староболгарська мова, застосовувана у офіційному, державному спілкуванні, перенесена київськими князями на колонізовані території – разом з християнством.
4. Протоукраїнська народність – на думку сучасних дослідників: - порівняно нещодавно (після XV ст.) виокремилася разом з білоруською з великоруської; - була цілком сформована вже у Х ст. – шляхом консолідації частини києворуських племен навколо полянського; - походить з єдиної давньослов’янської народності; - її не існує. 5. Києворуське суспільство може бути традиційно поділене на такі складові: - вільні, напіввільні, невільні люди та ізгої; - буржуазія, пролетаріат, селянство, інтеліґенція; - страти – за: достатком і прибутками, залученням до владних інститутів, престижністю професії, освітою; - на касти – брахмани, вайш’ї, шудри, кшатрії.
6. При введенні православ’я древні язичницькі вірування у Київській Русі були: - категорично і різко викоренені владою з відповідним переслідуванням всіх “незгодних”; - тривалого і агресивного викорінення їх не було, язичництво помірковано було асимільоване православним культом (відбулася, власне, взаємна асиміляція); - продовжували існувати незалежно – православною церквою визнавався широкий релігійний плюралізм. 7. У якому вітчизняному творі XVII – XVIIІ ст. вперше активно застосовується поняття “нація” стосовно українського народу? - у козацьких літописах; - у “Історії Русів”; - у “Літописі Самовидця”.
8. Який традиційний суспільний регулятор завжди відігравав на українських теренах роль національно консолідуючої сили? - самобутня язичницька міфологія; - православна релігія; - мораль.
9. Чи консолідувалася вітчизняна державна та релігійна еліта наприкінці XVI ст.? Як саме? - не можна говорити про широку консолідацію та її потужну націотворчу активність – після персоналії К.Острозького українська еліта практично поглинулася польською; - відбулася інтеґрація найбільш свідомої еліти, що призвело до утворення мережі таємних товариств, релігійних братств, які здійснювали потужну націотворчу функцію; - під впливом козацького державо- і народотворчого руху, а також діяльності князя К.Острозького до українського націотворення залучилися численні представники польської, російської еліти.
Кожна вірна відповідь на запитання оцінюється у 3,6 бали Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.) |