|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
ДОДАТОК
· З якого часу функціонує категорія «українська культура як цілісна система»? Відповідь: З початку демократичних перетворень у суспільному житті українського народу та з проголошенням державної незалежності України. Ця категорія найповніше виражає духовний світ українського народу. · Чи завжди українська культура розвивалася і функціонувала як цілісна система? Відповідь: Так. Це засвідчують історичні фактори розвитку, незважаючи на те, що в цьому процесі необхідно було переборювати різні ідеологічні, політичні, класові, соціальні, конфесійні та інші перепони. · На скільки періодів поділена українська культура в сучасній українській культурології? Відповідь: На сім періодів. Перший – охоплює часовий відрізок від її витоків і до прийняття християнства в Київській Русі. Другий – охоплює час існування княжої держави – Київської Русі та Галицько-Волинського князівства. Третій – охоплює Литовсько-Польску добу в історії українського народу. Четвертий – охоплює козацько-гетьманську добу. П’ятий – охоплює період від часів зруйнування Гетьманщини і до початку ХХ ст. Шостий – охоплює період від початку ХХ ст. до кінця 80-х років ХХ ст. Сьомий – охоплює період незалежності (це нова концепція щодо періодизації української культури, яка відмінна від концепції як радянської, так і української народницької періодизації. В її основі об’єктивно-логічний, історико-філософський аналіз подій і явищ, що мали місце упродовж усієї історії української культури від її витоків і до сьогодення). · Скільки і які духовні злами були в історії українського етносу, що набули масштабів загальнонародної та загальнонаціональної трагедії? Відповідь: Три. Перший – стався на переломі Х-ХІ ст., коли відбулася примусова відмова від язичницької культури. Другий – охоплює період поневолення України Російською Імперією, яка впродовж трьох століть примусово відривала український народ від традицій своєї культури. Третій – охоплює період соціалістичної культурної «революції», коли було знищено чимало культурних діячів і пам’яток української культури – національні духовно-моральні цінності. · Що сприяло процесові поширення суспільних функцій української мови? Відповідь: Декларація про державний суверенітет України (1990), Закон про мови в Україні (1989), Акт проголошення державної незалежності України (1991). · Яка подія Х ст. історії Київської Русі відіграла вирішальне значення в історії розвитку держави? Відповідь: Реформа князя Володимира щодо запровадження християнства. · Як називалося головне християнське свято українського народу доби Київської Русі? Відповідь: Великдень. У ті часи воно збігалося з язичницьким святом весняного воскресіння природи. · Як називається весняне свято українського народу доби Київської Русі, котре святкували 6 травня за старим стилем? Відповідь: Св. Юрія (за народним календарем Юрій – це первісна персоніфікація зрілої та розвиненої весни). · Навколо яких трьох свят групувалися жниварські звичаї та обряди? Відповідь: Св.Іллі, Маковея та Спаса, що після запровадження християнства перебрали на себе ролі Велеса й Перуна. · Чи означала християнізація повний розрив з традиціями народного язичництва? Відповідь: Ні. Християнство сприймалося у мирському середовищі крізь призму традиційного світогляду, воно було піддане переробці відповідно до принципів язичництва. · Що характерне для мистецтва ХІ ст. в Київській Русі? · Відповідь: Те, що зображення не маскують масив стіни, не стирають його, а органічно зливаються з поверхнею склепінь, арок, стовпів, виявляючи їх тектоніку. · Як називався перший осередок церковного співу в Київській Русі? Відповідь: Києво-Печерська лавра, звідси церковний спів поширився на церкви і монастирі всієї Русі. · Чи у всіх руських землях був однаковий політичний устрій? · Відповідь: Ні. У кожній руській землі були свої особливості політичного устрою. (Новгородська і Псковська землі – боярські республіки; Володимиро-Суздальська земля – сильна княжа влада; Галицько-Волинська земля – симбіоз влади – сильне боярство і авторитетна сильна княжа влада). · Коли і на основі чого утворилося Галицько-Волинське князівство? Відповідь: У 1199 році на основі об’єднання Галицької і Волинської земель, яке здійснив Роман Мстиславич. · Якими великими містами славилась Галицько-Волинська земля? Відповідь: Перемишлем, Звенигородом, Галичем, Теребовлем, Белзом, Володимиром, Луцьком, Кременцем, Берестем, Пересопницею, Дорогобужем, Львовом. · До чого призвів розвиток феодальної власності у Галицько-Волинському суспільстві? · Відповідь: До соціального розшарування. · Як називали селян на всіх землях Давньої Русі? · Відповідь: Смерди, переважна частина з них була вільними, що мали власні господарства. · Які соціальні прошарки складали «простий люд», основну масу населення Русі? · Відповідь: Соціальні групи, які мали назви: «паробок», «слуги князя», «дворові слуги», «проста челядь», «городяни», літописні джерела подають дуже мало відомостей про простих людей). · Хто завершив процес об’єднання галицьких земель у єдину державу? Відповідь: Володимирко і Роман Мстиславич. (Могутність об’єднаної Галицько-Волинської держави посилилась за князя Данила (Галицького) Романовича. · Коли в Україні впливи Реформації стають найвідчутнішими? · Відповідь: В 50-х роках XVI ст. (Як наслідок, у Галичині, на Вінниччині, Брацлавщині, Київщині, Житомирщині утворюються громади кальвіністів, атитрині-таріїв, соціанів та ін. · Чи мав реформаційний рух в Україні вагомий вплив на пробудження національної свідомості й культури українського народу? · Відповідь. Так. Хоча і не набув масштабів Західної Європи. · Коли в Україні розпочав свою діяльність Орден єзуїтів? · Відповідь: В 1568 році, Орден було засновано в Парижі в 1534 році і затверджено Папою Павлом під назвою «Товариство Ісуса». В Україні Орден провадив полонізацію та окатоличення населення через посередництво місіонерської та педагогічної діяльності – школи в Перемишлі, Фастові, Острозі, Львові, Вінниці. · Скільки єзуїтських колегій діяло в Україні в період активної місіонерської і педагогічної діяльності Ордену єзуїтів? · Відповідь:23, (крім освіти, вони акцентували увагу на пропаганді католицького віровчення. Найбільшими були колегії у Ярославі (1574), де навчався Богдан Хмельницький, Львові (1608), Луцьку (1614), Києві (1647), Кам'янці-Подільсь-кому, Вінниці, Перемишлі та ін.). · Якою мовою велося навчання в єзуїтських колегіях? Відповідь: Латинською. · Що спричинило до підписання Берестейської церковної унії в жовтні 1596 року? · Відповідь: Соціально-економічні умови, історичні обставини, (її підписанню передувало чимало подій. Не останню роль в її підписанні відіграла частина православних ієрархів, яка ще в 1590 році вступила у таємні переговори з польським королем Сигизмундом III і висловила бажання приєднатися до католицької церкви. А в 1595 році прихильники унії (за підтримки королівського уряду) направили своїх посланців – єпископа Луцького Кирила Терлецького та єпископа Володимирського Іпатія Потія в Рим, де вони в присутності Папи Климента VIII прийняли зверхність від імені всього православного народу). · З якого часу католицизм став активно поширюватися на теренах України? · Відповідь: 3 1595 року, коли прихильники унії (за підтримки королівського уряду) направили своїх посланців – єпископа Луцького Кирила Терлецького та єпископа Володимирського Іпатія Потія в Рим, де вони в присутності папи Климента VIII прийняли зверхність від імені всього православного народу. · Чи сприяла Польсько-Литовська доба розвитку культури в Україні? Відповідь: Вона істотно позначилася на розвитку української культури. По-перше, українські землі відновили економічні й культурні зв’язки з західними державами, які були зруйновані в період татаро-монгольської навали. По-друге, українська культура зазнала істотного впливу ідей європейського Відродження, зокрема поширення гуманізму. По-третє, культурний процес в українських землях тривав в умовах гострої релігійно-політичної боротьби між сходом і заходом за сфери впливу. · Чи була шкільна освіта частиною загальнодержавної і церковної політики за князювання Володимира Великого і Ярослава Мудрого? Відповідь: Так. (Було утворено три типи шкіл (проіснували до XVI ст.):палацова школа підвищеного типу, що утримувалася за рахунок князя – це прототип державного навчального закладу; школа «книжного вчення», основною метою якої була підготовка священиків і ченців; світська школа домашнього навчання, де навчалися діти ремісників і купців. (Школи організовувалися за грецьким зразком). · Що вивчали в давньоруських школах? · Відповідь: Основи письма, читання, арифметику, спів, музику, поетику, риторику, іноземні мови, переважно латинську й грецьку. · Якою мовою велося навчання в давньоруських школах? · Відповідь: Церковнослов’янською. · Яка культурна пам’ятка «Острозької академії» вважалася найважливішою? · Відповідь: Це видання повної художньо ілюсторваної Біблії слов'янською мовою в 1581 році, текст якої вживався при богослужінні у православних церквах. · Де і коли в Україні були створені вищі школи на зразок «Острозької академії»? · Відповідь: У Турові — 1572 році, Володимирі-Волинському – 1577 році, Слуцьку – 1580 році, Львові – 1586 році. (Навчання в цих школах було доступне убогим і багатим. їх основним завданням було релігійне і моральне виховання молоді). · У якому західноукраїнському місті функціонував відомий осередок розвитку ренесансно-гуманістичного світогляду в Україні? · Відповідь: В Острозі. · На який період припадає найактивніша діяльність Острозького культурно-освітнього центру? · Відповідь: На період підготовки Берестейської церковної унії. (Як наслідок – появляються талановиті полемічні твори, у яких на основі розвитку реформаційних ідей викристалізовується оновлена релігійна доктрина острозьких книжників). · Що стояло в центрі гуманістичного світогляду в Україні наприкінці XVI ст.? · Відповідь: Ідея людини, її самоцінності. · Яку функцію в Україні, крім, навчальної, виконували протестантські і католицько-єзуїтські школи в кінці ХVІ-першій половині XVII ст.? Відповідь: Пропагандистсько-виховну функцію. · Яку назву в 1864 році дістали всі початкові школи? · Відповідь: Початкові народні училища. · На базі якого навчального закладу було засновано Новоросійський університет в Одесі в 1865 р.? · Відповідь: На базі Рішельєвського ліцею. · Яку офіційну назву мав акт, який накладав заборони на ввезення українських книг із-за кордону і діяв з 1876 року (впродовж 30 років, хоч так і залишився таємним). · Відповідь: Емський акт. · У якому році і де було створене Літературне товариство імені Т. Г. Шевченка для поглиблення науково-літературної діяльності? · Відповідь: У 1873 р. у Львові. · Хто з відомих культурних діячів України редагував «Записки Наукового товариства імені Т. Г. Шевченка» протягом 1895-1913 рр.? · Відповідь: Михайло Грушевський. · Кому з українських діячів культури на святкуванні столітнього ювілею Харківського університету вручили дипломи докторів і відзначили їхні заслуги на ниві української історії та історії літератури? · Відповідь: М. Грушевському та І.Франку. · Скільки газет (з 275), що виходили в Україні в XIX ст., видавалися українською мовою? · Відповідь: Одна. · Що призвело в середині 50-х р. XIX ст. до завмирання, на певний час, розвитку живопису, а образотворче мистецтво обмежується виконанням офіційних замовлень і портретів? · Відповідь: Розгром Кирило-Мефодіївського товариства. · Як називається документ, який із 1863 р. наклав важкі пута на українську культуру взагалі і освіту, зокрема? · Відповідь: Валуєвський циркуляр. · Що входило в навчальну програму початкових народних училищ, які були проголошені безстановими? · Відповідь: Закон Божий, письмо, читання, 4 дії арифметики, церковний спів. Які два типи гімназій було створено в 1864 р.? · Відповідь: Класичні і реальні (ланки середньоосвітньої загальної школи були проголошені безстановими і загальнодоступними, хоч за навчання треба було платити). · Який історичний журнал стає справжнім науковим і культурним центром в останній чверті XIX ст. – початку XX ст.? · Відповідь: «Києвская Старина» (1882-1907), заснований на фонд В. Симиренка, частково В. Тарнавського. · У якому році Літературне товариство імені Т.Г. Шевченка було перейменоване в Наукове товариство імені Т. Г. Шевченка і якою була його мета? · Відповідь: У 1892 році. Мета – сприяти піднесенню української словесності, розробляти науку українською мовою. · За які заслуги Т.Г. Шевченка наприкінці 1860 року було обрано академіком Санкт-Петербурзької імператорської академії мистецтв. Відповідь: За майстерність і знання у гравірувальному мистецтві. · З діяльністю якого товариства пов’язана активізація художнього життя в Україні? · Відповідь: 3 діяльністю «Товариства пересувних виставок» (1870). · Назвіть майстрів українського живопису, графіки і скульптури, що поповнювали ряди художників-передвижників? · Відповідь: М.Кузнєцов, І.Похитонов, К.Костанді, О. Мурашко, І.Крамський, І. Рєпін, А. Куїнджі та ін. · Де і коли були організовані перші виставки «Товариства пересувних виставок»? · Відповідь: У 1872 році (Київ, Харків). · Хто з українських художників впливає в II половині XIX ст. на процес формування української національної школи пейзажного живопису? Відповідь: В. Орловський, К.Крижицький, І. Похитонов, С. Васильківський та ін. · Чиї монументальні художні роботи, що створені в Києві, стали кроком уперед на шляху розвитку тенденцій філософського узагальнення та релігійного романтизму у мистецтві? · Відповідь: М. Врубеля, В. Васнецова, М. Нестерова. · Назвіть час київського періоду творчості Михайла Врубеля (1856-1910). Відповідь: 1884-1889рр. · Над чим працював М.Врубель у Києві, за рекомендацією Санкт-Петербурзької імператорської академії мистецтв Чистякова? · Відповідь: Над оновленням стінопису XII ст. у Кирилівській церкві, що був розпочатий у 1881 році, створенням орнаментів для розпису Володимирського собору (1885-1896). · Де з середини XIX ст. в Україні поступово формуються центри живопису? Відповідь: Київ, Львів, Харків, Одеса. · Що сприяло створенню місцевих творчих об’єднань, значним поширенням виставочної діяльності в Одесі, Києві, Харкові, Львові, які чітко окреслюють особливості місцевих художніх шкіл? · Відповідь: Активний розвиток культурних центрів. · Назвіть відомі творчі об’єднання художників, які були створені в кінці XIX-початку XX ст. · Відповідь: «Товариство південноросійських художників» (1809–1993), «Київське товариство художніх виставок» (1893), «Харківське товариство художніх виставок» (1896), «Товариство розвою руської штуки» (1896). · Назвіть найвідоміші роботи художника Олександра Мурашка (1875-1919). · Відповідь: «Портрет дівчини у червоному капелюсі» (1902-1903), «Паризьке кафе» (1903), він був учнем І. Рєпіна в Петербурзі. · Чого вимагав український театр у її половині XIX ст.? · Відповідь: Вимагав остаточного відокремлення від російського і польського театру, формування власного самобутнього репертуару. · Як називається указ російського царату, що заборонив сценічні вистави і друкування текстів до нот українською мовою? · Відповідь: Емський акт 1876 року. · Що стало причиною заборони з 1863 року в Україні польських вистав? Відповідь: Польське повстання. · Хто з 1881 року, граючи в театрі Ашкаренка в Кременчуці, здобув дозвіл на українські вистави і створив Товариство українських акторів? Відповідь: Марко Кропивницький (1840–1910). · Кого вважають «батьком» українського театру? · Відповідь: Марка Кропивницького (1840–1910). · Які твори Марка Кропивницького і сьогодні входять у репертуар театрів в Україні? · Відповідь: «Дай серцю волю, заведе в неволю», «Доки сонце зійде, роса очі виїсть», «Олеся» та ін. · Які твори Володимира Винниченка мали велике значення для драматургії початку XX ст.? · Відповідь: «Дисгармонія», «Великий Молох» та ін. · З ім’ям якого українського драматурга початку XX ст. передові театральні сили пов’язували надію на вихід українського театру на європейську сцену? · Відповідь: 3 ім’ям В.Винниченка. · Яким був український театр у першому десятиріччі XX ст.? · Відповідь: Етнографічним, романтично-сентиментальним, водевільно-розважальним. Він переживав стагнацію. Формування відбувалося в межах побутової тематики. · Як називався театр в Україні, поява якого засвідчувала неухильний культурний прогрес, сприяла формуванню естетичних смаків, художніх уподобань певної частини тогочасного суспільства, а факт його існування заохочував до роботи в оперному жанрі українських композиторів? Відповідь: Міський (оперний) театр, заснований у 1867 р. Він був першим у Російській імперії провінційним закладом такого типу, мав високий професійний рівень, працював у політичному й художньому руслі Петербурзького і Московського імператорських театрів. На межі ХІХ-ХХ ст. у його репертуарі з’являються нові твори П. Чайковського, М. Римського-Корсакова, Р. Вагнера та ін. Проте операм українських композиторів М. Лисенка, П. Сокальського, Б Підгорецького, М. Аркаса та ін. тут практично не було місця. · У якому театрі, з поглибленням утисків щодо культури під час революції 1905-1907 рр., належала провідна роль у розвитку української музичної культури, де було запроваджено регулярне сценічне втілення оперних творів українською мовою? · Відповідь: У театрі М. Садовського. · Назвіть опери, які знайшли сценічне втілення в театрі М. Садовського? Відповідь: «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського, «Чорноморці», «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Енеїда» М.Лисенка, «Продана наречена» Б. Сметани та ін. · Що перешкоджало театру М. Садовського забезпечити успішний розвиток українського оперного мистецтва? · Відповідь: Перешкоджала політика царського уряду, постійна потреба коштів, приватний характер ведення справи. · Назвіть українських оперних співаків, які досягли високого становища в мистецькому світі в перші десятиріччя XX ст. · Відповідь: А. Нежданова, С. Крушельницька, О. Мишугата ін. · Як можна характеризувати розвиток української культури XX ст.? Відповідь: Як період національно-державного відродження, започаткований демократичними перетвореннями 1917 року, що має відносно різні за змістом етапи. · Назвіть етапи розвитку української культури XX ст. та їхні хронологічні рамки. · Відповідь: 1) етап національного відродження (1917-1933); 2) етап тоталітарного панування «соцреалізму» (1933-1956); З) етап стихійного піднесення духу національного опору (1956-1987); 4) етап національно-духовного оновлення (з 1987). · З чим пов’язаний етап національного відродження початку XX ст., який був логічним продовженням процесу, започаткованого наприкінці XIX ст.? · Відповідь: Ізутворенням державності. · Які слова Першого Універсалу (23.07.1917) визначають сутність національного відродження, що їх задекларував новоутворений український парламент – Центральна Рада? · Відповідь: Сутність національного відродження була задекларована словами «Віднині самі творитимемо наше життя». · Коли сформувались соціально-політичні та національно-духовні цінності, які протягом усього XX ст. визначали тенденцію розбудови національної державності та культури? · Відповідь: 1917-1921 рр. · Як називається нова хвиля українського відродження, що бере початок з 1923 року? · Відповідь: Вона відома під назвою «українізація». · Хто був серед головних ідеологів і організаторів процесу «українізації»? Відповідь: Українські націонал-комуністи О. Шумський та М. Скрипник. · Як тлумачили українізацію її організатори та ідеологи? · Відповідь: Як прилучення широких мас до національної освіти та культури, як «дерусифікацію пролетаріату». · Які театри діяли в Києві в 1918 р. і під чиїм керівництвом? · Відповідь: Державний драматичний, під керівництвом О. Загарова і В.К ривецького; Державний народний П. С аксаганського; «Молодий театр» Леся Курбаса і Гната Юри. · Хто створив у 1919 р. театр імені І. Франка в Києві? · Відповідь: Гнат Юра, відокремившись із групою акторів від «Малого театру». · Які тенденції було покладено в основу театральної естетики «Молодого · Відповідь: Західноєвропейські модерністські тенденції. · Як називалось новаторське об’єднання, яке створив у 1922 р. Лесь Курбас на основі «Молодого театру»? · Відповідь: Театр «Березіль». · У якому місті протягом 1926-1933 рр. працює театр «Березіль»? · Відповідь: уХаркові. · Назвіть прізвища відомих українських акторів, які пройшли театральну школу «Березілі»? · Відповідь: А. Бучма, В.Василько, Й.Гірняк, І.Мар’яненко, М. Крушельницький. О. Добровольська. · Хто був найближчим помічником Л. Курбаса в модернізації українського театру? · Відповідь: Драматург М. Куліш. · Драматичні твори якого з українських письменників стали широко відомі в Західній Європі з 20-х рр. XX ст.? · Відповідь: В. Винниченко (1880–1951). · Як називається п’єса Винниченка, яка в 1921 р. була екранізована в Берліні? · Відповідь: «Чорна пантера і Білий ведмідь», у якій йшлося про трагічний розрив між високими ідеалами мистецтва і нужденною реальністю богеми. · Хто з українських драматургів уперше вивів на сцену українську інтелігенцію, українське місто? · Відповідь: В. Винниченко. · Які твори М. Куліша стали широко популярними у 30-х роках XX ст. і ставилися в театрах Москви і Берліна? · Відповідь: Психологічна драма «97», комедія «Мина Мазайло», лірична драма «Патетична соната». · Як називається установа, що сприяла пожвавленню новаторського пошуку в галузі образотворчого мистецтва? · Відповідь: Українська Академія Мистецтв, утворена в 1917 р. · Хто був першим ректором Української Академії Мистецтв? · Відповідь: Видатний художник-графік Г. Нарбут (1886– 1920). · Під впливом чиїх ідей та традицій формувався творчий стиль художника-графіка Г. Нарбута? · Відповідь: Під впливом ренесансових ідей А. Дюрера, традицій неокласицизму та модернізму. · Хто з художників стояв біля витоків українського авангардизму? Відповідь: О. Богомазов (1880–1930); Б.Екстер (1882–4949). · Хто з художників кінця ХІХ– першої половини XX ст. зробив значний внесок у розвиток культури на західноукраїнських землях? · Відповідь: Художник, громадський діяч І.Труш (1869–1941). · Чи був період національного відродження в Україні початку XX ст. довготривалим? Вкажіть роки цього періоду, а також рік перших наступів на національну культуру, що супроводжувався переслідуванням, а далі знищенням кращих сил творчої інтелігенції. Відповідь: Так (1917–1933 рр.); із 1926 р. початок наступу. · Під якою назвою увійшов наступ на національну культуру, що почався ще в період першого етапу національно-державного відродження? Відповідь: Розстріляне відродження. · Що було характерною рисою для другого етапу національно-державного відродження XX ст. в Україні і до чого це призвело? · Відповідь: Характерною рисою був монопольний диктат соціалістичної інформації, що призвело до приниження і морального занепаду духовної культури в її різних формах. · Який основний наслідок другого етапу національно-державного відродження? · Відповідь: Фізичне і духовне знищення найяскравіших представників національної інтелігенції. · У які роки відбулася відносна лібералізація політики КПРС щодо національних культур і як цей період називають? · Відповідь: У 1956–1961 рр.; період «політичної відлиги». · Назвіть громадських і політичних діячів- «шістдесятників». · Відповідь: І. Світличний, В. Стус, Л. Костенко, В. Симоненко, І. Драч, М. Вінграновський, М. Руденко, В. Марченко, Є. Гуцало, В. Мороз, В. Чорновіл, М. Осадчий, П. Заливаха та ін. · З чим пов’язане оновлення національної культури у другій половині 80-років XX ст.? · Відповідь: Із протестом проти ідеології регламентації культурного життя, з орієнтацією на загальнолюдські цінності світової культури, із запереченням штучних догм соціалістичного реалізму та космополітичних цінностей комерційної культури. · Хто був призначений першим президентом Української АН? · Відповідь: В. Вернадський (1863–1945), вчений (у той час член партії кадетів). · Хто був незмінним секретарем Української Академії (УАН)? · Відповідь: А.Кримський (1871–194), вчений зі світовим іменем, сходознавець, славіст, письменник, який знав понад 60 мов. · Назвіть вчених, котрі зробили значний внесок в організацію УАН. · Відповідь: Д. Багалій, П. Тутковський, Є. Тимченко, М. Петров, М. Туган-Барановський, С. Єфремов, С. Смаль-Стоцький, М. Сумцов, М. Холодний, М. Бійшевський, В. Липинський, Н. Перетц та ін. · Із чим пов’язане загальне піднесення національної культури? · Відповідь: 3 розвитком літературного процесу (у 1918-1921 рр. виникає велика кількість літературних об’єднань). · Хто з українських поетів у 1901 р. опублікував у «Літературно-науковому віснику» лист програмного характеру, де закликав письменників до участі в альманасі, який би змістом і формою наближався до нових форм і напрямів сучасних європейських літератур? · Відповідь: М. Вороний (1871–1940); театрознавець, перекладач, поет. · Назвіть прізвище відомого українського поета, що був одним із засновни ків Національного зразкового театру 1917 р., засновником і керівником Українських вищих драматичних курсів (1918–1919). · Відповідь: М. Вороний. · Традицію якого стилю продовжують українські поети початку XX ст., виробляючи новий необароковий стиль у формі символізму? · Відповідь: Традиції української барокової культури. · Хто з українських поетів початку XX ст. здобув собі славу «глибоко національного поета» після виходу збірки поезій «Сонячні кларнети» (1918). · Відповідь: П. Тичина (1891-1967).
Навчально-методичне видання
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.026 сек.) |