АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Даосизм. Засновником даоської традиції вважають Лао Даня, або Лао-цзи, який, за переказами, був старшим сучасником Конфуція і зай­мав посаду архііваріуса при дворі

Читайте также:
  1. II.5.1.Даосизм: Небо-дао-мудрость
  2. Глава 8. ДАОСИЗМ
  3. ГЛАВА ТРЕТЬЯ. ОСОБЕННОСТИ ВОСТОЧНОЙ ДУХОВНОСТИ И РЕЛИГИОЗНО-ФИЛОСОФСКИЕ УЧЕНИЯ ДРЕВНЕГО ВОСТОКА (БУДДИЗМ, КОНФУЦИАНСТВО, ДАОСИЗМ).
  4. Даосизм
  5. Даосизм
  6. Даосизм
  7. Даосизм и греческая философия
  8. ДАОСИЗМ.
  9. Национальные религии (синтоизм, конфуцианство, даосизм, индуизм)
  10. Основные школы и направления древнеиндийской философии. Джайнизм, буддизм. 7.Основные школы и направления древнекитайской философии. Даосизм, конфуцианство.
  11. Становление и развитие философской мысли на Востоке: буддизм, конфуцианство, даосизм

Засновником даоської традиції вважають Лао Даня, або Лао-цзи, який, за переказами, був старшим сучасником Конфуція і зай­мав посаду архііваріуса при дворі правителя Чжоу. Знайомство з іс­торією людства зробило Лао Даня, очевидно, впевненим мізантро­пом: жив він затвірником, дав сувору відповідь мріям молодого Кон­фуція відновити порядок і спокій і нарешті поїхав з Китаю десь на Захід, залишивши на прощання начальнику прикордонної застави свою «Книгу в п'ять тисяч ієрогліфів», яка під назвою «Канон Путі й її Сили» («Дао-децзин») стала головним канонічним твором в дао­сизмі — другій по конфуціанству великій традиції китайської думки й релігії.

Людство, за думкою даосів, відступило від Дао, втративши вла­сну простоту і самоприродність істинної Путі, захопившись хибни­ми хитруваннями й псевдовченим багатознанням. Довершений муд­рець наслідує принцип «недіяння», тобто непорушення природного порядку сущого і невтручання в природу речей. Він, як і Дао, само-природній і слідує за власною природою, попри зовнішні та помил­кові умовності. Уподібнившись «ще не народженому немовляті», він повертається в лоно Дао — Великої Матері Піднебесної (Небо і Зем­ля) і віднаходить досконалість та безсмертя.

Релігійний даосизм увібрав у себе магію, алхімію, лікувальні прак­тики, демонологію та інші елементи народних культів і шаманських ві­рувань. Абсолютизація ідеї безсмертя стимулювала пошуки даосами, що навіть були свого часу об'єднані в своєрідні релігійні общини, які займалися «пестуванням життя», тобто відкриттям таємниці безсмертя. Методами медицини, перш за все ятротерапії (вживання ядів маленьки­ми порціями), дієтології, сексології, а радше еротології, пневмології (дихальної практики, через «дегерметизацію» якої виникли ци гун і гун фу), астрології, натурфілософії й геомантики (з неї постала система фен шуй) тощо вірні намагалися досягти одного з 3 типів безсмертя: небесні безсмертні (мешкають як боги на зірках), земні безсмертні (середній тип, живуть на землі, але високо в священних горах, подібно природ­ним духам) або «звільнені від трупів» (ті, що мешкають по смерті серед людей, воскреслі). Серед цих останніх намагалися бути і сановні особи, і навіть імператори і імператриці, які вживали солі ртуті та інші отрути, аби стати ші цзе нянь. Цікаво, що широко розповсюджена віра в мож­ливість досягнення такого стану заважала даосам прийняти християн­ство, оскільки для них воскресіння Христове не становило чуда або якоїсь екстраординарної події. Адже напрочуд великий лаоський панте­он значною мірою складається саме з «воскреслих». Він налічує тисячі богів, героїв та духів, які можуть принести процвітання, добробут, здо­ров'я, а можуть, в разі чого, й розгніватися.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)