|
|||||||
АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция |
Сучасний стан проблеми «мистецтво і релігія»Ще в 1947 році папа Пій XII у енцикліці «Посередник Господа» закликав церкву переглянути своє ставлення до цього мистецтва: «Сучасні витвори мистецтва, що використовують новітню композицію, не слід усюди зневажати й відкидати через упередження. Сучасним мистецтвам треба надати свободу в належному й побожному служінні церкви і священним ритуалам за умови, що вони збережуть правильну рівновагу між стилями, не схиляючись ані до крайнього реалізму, ані до зайвого «символізму». У середині XX століття Ватиканом було сформульовано необхідність наближення комплексу мистецтв до національних особливостей різних регіонів, зауважено на можливість перегляду храмової архітектури відповідно до новітніх плинів у ній. З початку 50-х років у католицькому і протестантському храмовому будівництві явно простежується тенденція до секуляризації, прагнення вписати церковний будинок в інтер'єр міського середовища, зробити її внутрішні приміщення не просто відповідними головній — молельній — меті, але й зручними для повсякденного життя й навіть дозвілля. Так, при храмах стали з'являтися місця, відведені для відпочинку, занять спортом, спеціальні дитячі приміщення, концертні зали, у яких часто демонструвалися твори мистецтва, жодним чином з культовими задачами не пов'язані. Ще в середині 70-х років минулого століття францисканська черниця Жанет Мід почала концертувати в жанрі католицького року безпосередньо в стінах храму, що не викликало ніякого осуду з боку католицького духівництва. Так, на початку 70-х років у Сікстинській капелі й 55 суміжних із нею залах Ватикану відбулася грандіозна виставка творів Гойї, Гогена, Шагала, Далі, Пікасо, Матіса, Модільяні, Моранді, Руо, Гуттузо, Леже, Родена, Манцу, Барлаха — усього понад 250 художників і скульпторів, творчість яких безпосереднього стосунку до літургійних потреб не має, але містить, за визнанням «Оссерваторе Романо» — «пошук людського виміру релігії». Незабаром у Ватикані відкривається Музей сучасного мистецтва. Ще на початку XX століття, практично ще на зорі кінематографа, на знімальних площадках нагромаджували тиражовані кіно-Єрусалими, гримери займалися припасуванням білявих борідок, як це було від сьогодні зовсім забутої стрічки «Голгофа» Робера Ле Віга на до знаменитого «Бен-Гура». Незважаючи на явну не канонічність, Католицький кіноцентр (є і такий у ватиканській мистецтвознавчій структурі) у 1968 році присудив стрічці Пазоліні премію. Таким чином, проблему відносин релігії й мистецтва, що має за спиною не одну тисячу років, і сьогодні не можна вважати скільки-небудь розв'язаною, як не можна буде вважати і ще через тисячоріччя. І це вже хоча б з тієї причини, що обидва ці феномена значною мірою ірраціональні, магічні, а, значить, у багатьох своїх проявах і гранях відомими нам науковими способами просто непоясненні.
Поиск по сайту: |
Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.) |