АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Фетишизм і тотемізм як ранні форми релігійних вірувань

Читайте также:
  1. I. Формирование глобального инновационного общества
  2. I. Формирование системы военной психологии в России.
  3. IV этап – формирование галактик
  4. VIII. Формирование и структура характера
  5. X. Реформирование Петром I хозяйственной жизни страны и характерные черты социально-экономического развития России в первой четверти XVIII в.
  6. Аграрная политика царизма в Казахстане в конце XIX-начале ХХ вв. Переселение русских, украинских крестьян. Начало формирования многонационального состава населения Казахстана.
  7. Аграрне виробництво в національній економіці. Форми господарювання і земельні відносини
  8. Активні форми навчання під час занять із гуманітарної підготовки
  9. Алгоритм формирования стека
  10. Анализ наличия, состава и динамики источников формирования капитала предприятия
  11. Анализ равновесия между активами предприятия и источниками их формирования. Оценка финансовой устойчивости предприятия
  12. Анализ состава, структуры, источников формирования капитала организации и эффективности его использования.

Первісні племена, що мешкали в різних регіонах, у своєму роз­витку пройшли через однакові або схожі умови буття, що обумови­ло спільний характер їхніх релігійних уявлень.

Особливість мислення раннього типу людини — те, що йо­го об'єктами були явища й предмети, які належали до оточення пле­мені й мали для нього життєве значення. І, нарешті, людина первіс­ної епохи не вирізняла себе з навколишнього середовища, перенося­чи на нього свої власні якості, ототожнюючи власне «я» зі світом.

Зі сказаного вище можна дійти висновку, що найбільш ранньою формою первісних релігійних вірувань був фетишизм. Трактування цього терміну не є усталеним. У деяких виданнях фетишизм трактова­но як релігійне шанування предметів, тварин та рослин.

У первісному фетишизмі предметам, крім їхніх природних якостей, що сприймаються почуттєво, приписуються ще й якості, що їх людина по­чуттєво не сприймає.

У свідомості первісної людини відсутня категорія випадкового. Все, що з нею траплялося, сприймалося як закономірне. Якщо під час пострілу під ногу мисливцеві попадав камінь або гілка і постріл виявлявся невдалим, людина пояснювала це хибним логічним вис­новком: «Після цього — значить, з цієї причини». А це означало, що конкретний предмет погано ставиться до цієї людини, тому треба йому віддячити або задобрити його в будь-який спосіб. Так форму­ється поняття фетишу, внутрішнє життя якого уявлялося на взірець людського.

Однією з особливостей архаїчного мислення була віра в загаль­не взаємоперевтілення. Все навколо може змінювати свій вигляд, пе­ретворюватись на будь-що. Це — одна з найважливіших передумов

тотемізму - віри в надприродній зв'язок та кревну спорідненість племені або роду з певною твариною, рослиною або іншим природ­ним об'єктом або явищем (дощем, вітром, скелею, небом та ін.). Ін­шими словами, тотемні вірування побудовано на уявленні про по­ходження певної групи людей від конкретного об'єкту оточуючого світу. Тотемістичні вірування породжували зоолатрії - шанування тварин та теротеїзм — обожнення представників фауни. Але тоте­мізм не обмежувався шануванням звіра та поклонінням йому. Сто­сунки між твариною-предком та людиною або її родом будуються на засадах взаємності, коли кожна сторона виконує певні обов'язки по відношенню один до одного. Тотем є покровителем людей, люди ша­нують його, приносять жертви та ін. Рештки тотемістичних уявлень збереглися в казках народів Австралії та Океанії, країн Африки, для яких традиційний початок казки є таким «Це сталося, коли люди й тварини розмовляли однією мовою...», що є аналогом слов'янському фольклорно-казковому «давним-давно...»

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)