АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Типологія первісної магії

Читайте также:
  1. Господарство первісної доби і давніх цивілізацій (1,5 млн. р. до Р.Х. – V ст. по Р.Х.)
  2. Історична типологія культури.
  3. Морфологія та типологія культури
  4. Поняття та типологія правових систем сучасності. Критерії їх класифікації
  5. Порядок формування первісної вартості запасів
  6. Регіональна типологія культури.
  7. Розділ V. Типологія держав....................................................... 63
  8. Структура і типологія політичної влади
  9. Структура політичних партій та їх типологія
  10. Сучасна типологія права
  11. Тема: ТЕМПЕРАМЕНТ ЛЮДИНИ: ТИПОЛОГІЯ, ДІАГНОСТИКА
  12. Типологія держав

Магія — віра в те, що за допомогою певного набору риту­альних дій можна досягти практичного результату.

Найпростіший спосіб передачі магічної сили — безпосереднє зіткнення джерела чи носія цієї сили з об'єктом, на який спрямо­вано магічну дію. Носієм магічної сили при цьому може бути аму­лет або талісман чи сам чаклун або шаман. Характер спілкування також різний — використання амулетів, талісманів, прийняття ма­гічного зілля, дотик руки чаклуна та ін. При цьому залишається основне уявлення - ідея безпосереднього перенесення магічної сили через прямий контакт. Цей тип магічних дій називають кон­тактною магією.

Більш складним є магічний акт, спрямований на об'єкт чи суб'єкт, що знаходиться на відстані, за межами зорового сприйняття. Цей тип зветься ініціальною магією. У ній реально виконується ли­ше початок бажаної дії, закінчення ж її та поява очікуваного резуль­тату надано магічній силі. До ініціальної магії належить і «магія першого дня» - віра, за якою те, що відбувається в перший день якогось періоду, повторюватиметься протягом решти часу.

Наступні два типи магічних ритуалів відзначаються тим, що в них дію магічної сили спрямовано не безпосередньо на об'єкт, а на його замінник, а вже через нього — на об'єкт. Такими замінниками можуть бути: шматок одягу людини, її волосся, слід ноги, щось, що його торкалося (залишки їжі). Іншим замінником об'єкту магічних зусиль є його подоба або зображення. Це ритуали, в яких імітується бажаний результат: мисливські та військові танці, обряд викликання дощу та ін.

Названі типи магічних ритуалів мають спільну рису: їхня мета — перенести магічну силу на об'єкт. Всі вони виявляють агресивний характер. На відміну від названих, інші типи магії мають іншу мету: запобігти, відігнати, знешкодити шкідливі впливи, захиститися від злих ритуалів; їм притаманний оборонний, захисний характер, тому один із дослідників влучно назвав їх «профілактичними».

Одну з груп таких дій становлять магічні ритуали, що відганяють злі впливи. Це насамперед звичай носити амулети та обереги, оточен­ня себе магічними лініями (згадаймо гегелівського Хому Брута, кот­рий відганяв нечисть, окреслюючи навкруги себе магічне коло).

До цього ж типу належить укриття від шкідливих сил — риту­альне закриття частин тіла, уникнення певних місць, наприклад, лі­су, що вночі вважався магічно-небезпечним, або лазні, яка в темну пору доби в слов'янських повір'ях була місцем притулку злих сил.

Іншим типом магічних процедур, що мали захисне призначен­ня, були очисні обряди (обкурювання, піст, вживання зілля та ін.). Такі елементи проникали в пізніші й більш розвинені релігійні сис­теми, наприклад, у православ'я. У слов'янській традиційній культурі вважалися причетними до спілкування з нечистою силою ті, хто брав участь у пов'язаних із ритуальним перевдяганням різдвяних дійствах. Тому після традиційного обходу садиб вони повинні були «очиститися» за допомогою освяченої води.

(Мета військової магії — забезпечити перемогу в майбутній вій­ськовій сутичці. Любовно-статева магія має подвійну спрямованість, її мета — привабити людину, викликати в неї кохання або ж, навпаки, таке почуття знищити. Лікувальна та запобіжна магія має величезний діапазон побу­тування.

Під промисловою магією мають на увазі різноманітні магічні об­ряди, що мають відношення не лише до мисливства, рибальства).

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)